تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۱۲۸۶۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یک دانش‌آموخته دانشگاه صنعت نفت در تجمع مقابل مجلس:
این بی‌عدالتی است که بین ورودی‌های یکسان با 2 قانون برخورد شود
دانش‌آموخته معترض دانشگاه صنعت نفت در تجمع مقابل مجلس با بیان این‌که دانشجویان با امید به اولویت استخدام و تضمین شغلی وارد این دانشگاه می‌شوند اما اکنون این اولویت حذف شده است
دانش‌آموخته معترض دانشگاه صنعت نفت در تجمع مقابل مجلس با بیان این‌که دانشجویان با امید به اولویت استخدام و تضمین شغلی وارد این دانشگاه می‌شوند اما اکنون این اولویت حذف شده است، گفت: قرار است امروز وزیر نفت برای پاسخ به سؤالات مربوط به فارغ‌التحصیلان دانشگاه در مجلس حضور پیدا کند.

این دانش‌آموخته حاضر در میان فارغ‌التحصیلان تجمع‌کننده دانشگاه صنعت نفت در مقابل مجلس، با اشاره به این‌که امروز سومین روز تجمع ما مقابل مجلس است، اظهار داشت: فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعت نفت پس از فارغ‌التحصیلی برای کاریابی از سوی دانشگاه به مرکزی پنجم وزارت نفت(اداره استخدام) معرفی می‌شوند که دانشجویان پسر پس از اتمام خدمت سربازی و دانشجویان دختر بلافاصله پس از فارغ‌التحصیلی وارد این سیستم می‌شوند.

وی افزود: این مرکز فارغ‌التحصیلان را به شرکت‌هایی که برای جذب نیرو اعلام نیاز کرده‌اند، معرفی می‌کند و بدون آزمون ورودی وارد فرآیند مصاحبه و گزینش می‌شوند؛ اما از 19 خرداد سال گذشته ابلاغیه‌ای از سوی وزارت نفت مبنی بر ممنوعیت هرگونه جذب صادر شد، با این حال شاهدیم که این جذب به‌صورت قراردادی و پیمانی انجام می‌شود و تنها تأکید بر ممنوعیت جذب دانشجویان دانشگاه صنعت نفت است.

این دانش‌اموخته دانشگاه صنعت نفت با اشاره به پیگیری‌های انجام‌شده، گفت: با وجود پیگیری این موضوع تنها ابلاغیه‌ای صادر شد که طی آن اولویت جذب به دانشجویان صنعت نفت اختصاص یابد اما در عمل این بخشنامه اجرا نمی‌شود و اکنون بعضی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه نزدیک به 2 سال در انتظار کاریابی هستند.

وی با بیان این‌که در سال 88 وارد دانشگاه صنعت نفت شده است، عنوان کرد: با همکلاسی من که در اردیبهشت‌ماه فارغ‌التحصیل شد، مطابق قانونی دیگر و با من بر اساس این قانون برخورد می‌شود؛ این بی‌عدالتی است که بین ورودی‌های یکسان با 2 قانون متفاوت برخورد شود. این موضوع باید زمان انتخاب رشته به صراحت اعلام می‌شد، نه این‌که دانشجویان با رتبه‌های بالا وارد این دانشگاه شوند و سپس وزارتخانه حرف خود را عوض کند.

این دانشجوی معترض ادامه داد: امروز روز سوم تجمع ما در مقابل مجلس است؛ روز اول طوماری به امضای 400 دانشجوی معترض رسید و آقای حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس نیز با نمایندگان معترضان جلسه‌ای برگزار کرد و صحبت‌های آن‌ها را شنید. دلایل ما قانع‌کننده بود ‌به همین دلیل برای اطلاع از نظر وزارتخانه روز دوم با آقای هندی مشاور حقوقی وزیر نفت جلسه‌ای برگزار شد که ایشان با شنیدن صحبت‌ها و مشاهده مستندات گفتند که حرف آخر، نظر آقای زنگنه است.

وی تصریح کرد: امروز آقای زنگنه به مجلس می‌آیند و ما منتظریم تا ببینیم نتیجه چه خواهد بود؛ دانشجویان دانشگاه صنعت نفت با امید به اولویت استخدام وارد این دانشگاه شده‌اند؛ ‌من رتبه خوبی داشتم و می‌توانستم در دانشگاه‌هایی در شهرهای با آب‌وهوای بهتر و نزدیک خانواده خود پذیرفته شوم اما به خاطر تضمین شغلی وارد این دانشگاه شدم.

این دانش‌آموخته دانشگاه صنعت نفت افزود: پس از اتمام دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد و دفاع از پایان‌نامه‌ام این ابلاغیه صادر شد؛ اگر قرار باشد که روند جذب تغییر کند، باید این روند برای ورودی‌های 94 به بعد اعمال ‌شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار