تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۱۲۸۹۱۲
تعداد نظرات: ۹ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عضو کمیسیون انرژی مجلس:
نگاه تبعیض‌آمیز ‌دولت ‌در تخصیص بودجه ۹۵ به خوزستان مشهود است
دولت در تدوین بودجه سال ۹۵ به خوزستان بی‌توجهی و ظلم کرد و مردم خوزستان هیچگاه این موضوع را فراموش نمی‌کنند / استان خوزستان تنها استانی است که دولت بودجه سال 95 این استان را نسبت به سال گذشته کمتر کرده است
نگاه تبعیض‌آمیز ‌دولت ‌در تخصیص بودجه ۹۵ به خوزستان مشهود استنماینده ایذه و باغملک با اشاره به کاهش بی‌سابقه بودجه خوزستان گفت:دولت در تدوین بودجه سال ۹۵ به خوزستان بی‌توجهی و ظلم کرد و مردم خوزستان هیچگاه این موضوع را فراموش نمی‌کنند.

هدایت الله خادمی اظهار داشت: استان خوزستان تنها استانی است که دولت بودجه سال 95 این استان را نسبت به سال گذشته کمتر کرده است و ظاهرا  در این موضوع با انگیزه کار کرده اند.

وی افزود: تقریبا همانطور که دشمنان به صورت آشکارا در زمان جنگ تحمیلی خوزستان را ویران کردند.دولت نیز با این ردیف بودجه ای(تملک دارایی‌ها و الزامات) که به خوزستان اختصاص داده شد به صورت پنهانی به دنبال نابودی این استان بود.

نماینده مردم ایذه و باغملک در ادامه افزود: با این کار توسعه استان خوزستان متوقف می‌شود، وقطعا کسانی که در استانهای دیگر در بدنه دولت نفوذ داشتند، بودجه 2 برابری نسبت به سال گذشته به استان خود تخصیص داده اند؛ آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری به استان کرمان اهمیت ویژه‌ای می‌دهد و انتظار می‌رفت به خوزستان هم مانند استان خود نگاه کنند، ضمن اینکه دولت بایدبه صورت عادلانه بودجه را در میان استانهای مختلف توزیع کند.

وی با اشاره به اینکه مردم شهرها و روستاهای خوزستان آب آشامیدنی مناسب ندارند،عنوان کرد:خوزستانی که بیشتر روستا های آن آب آشامیدنی ندارند و شهرهایی مانند آبادان، ایذه و اهواز آب مورد نیاز خود را به صورت بشکه‌ای  خریداری می‌کنند، اگر قرار است در ردیف بودجه ای به خوبی قرار نگیرد دیگر برای آنها می‌خواهند چه کاری انجام دهند و مردم خوزستان نباید از این موضوع به آسانی عبور کنند و این واضح است که برای استان خوزستان تبعیض قائل شده اند.

هدایت الله خادمی تصریح کرد: چرا باید ردیف بودجه‌ای کرمان بیشتر باشد؟ اگر بودجه خوزستان اصلاح نشود باید رئیس جمهور جواب بدهد که چرا به خوزستان ظلم کرده است؟ همانطور که امام خمینی(ره)فرمودند خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرد و ما نیز انتظار نداشتیم که دولت یازدهم چنین کاری را با خوزستان انجام دهد،مردم خوزستان فارغ از هر نگاه سیاسی تلاش کنند تا اینکه این موضوع بر طرف شود و اگر چنین کاری نکنیم یعنی اینکه ظلم را پذیرفتیم.

وی با اشاره به منابع  و ذخایر نفت وگاز در استان خوزستان عنوان کرد:استان خوزستان با این همه منابع و ذخایرنفت و گاز این بخش از ردیف بودجه ای را به آن اختصاص داده اند و مردم خوزستان این نگاه تبعیض آمیز دولت را فراموش نمی‌کنند.
مرجع / تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
علی
|
Finland
|
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
0
1
استعفای دسته جمعی نمایندگان استان مانند سال92
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
0
1
احسنت...کاش کمی وحدت کلمه بین ماخوزستانیها وجودداشت
ابراهیم حقی
|
Finland
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
0
1
مردم خوزستان چکار کنند؟ تو را به عنوان نماینده انتخاب کردیم که چکار کنی؟
فریاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
0
1
یا خدا پس نمایندگان اهواز دکور هستند
یک تونی بخورن
یک کاری بکنن
یا خدا
عجیبه والا
هاني
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
0
0
جانا سخن از زبان ما ميگويي...! اي كاش تمامي نمايندگان خوزستان فارغ از جناح و دسته بنديهاي سياسي نسبت به مشكلات استان حساس باشند و حاضر نباشند بخاطر حفظ كرسي نمايندگي چشمان خود را بر واقعيات و معضلات موجود ببندند...دولتي كه بيشترين درامدش از خوزستان است چرا در تخصيص بودجه به ان بيعدالتي روا ميدارد...راستي چرا؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
0
0
ما یه زمانی مشکل آب شرب نداشتیم شهرمان استانمان امکاناتش و مردمش بهترین زندگی را داشتند اما اکثر استانها مثل دهات بودن حمام نداشتند، اکنون خوزستانی که یک زمانی پیشرفته تر و مدرن ترین استان ا ز نظر امکانات راداشت چرا به دست خودی کوبیده میشود؟؟؟؟؟!!!!!! و استانهای که نه سرمایه ای نه صنعتی و نه زمین مناسبی دارند نه آبی دارند و کویری هستن همه آبهای خوزستان را روانه ی کویرشان میکنند و کلی هزینه صرف آب گل و گیاه چمن میشود شوری آب ،آلودگی آن نصیب خوزستان! چرا؟؟؟ دود نفت آلودگیش مال ما خوزستانیها، دلارهای حاصل از آن خرج استانهای بی حاصل بی آر . امیدوارم این دولت رای نیاورد چون بدترین دولت و دوروترین دولت با خوزستانیها بود . هر چند که دولتهای قبل نیز نگاهی به خوزستان ندارند ولی حداقل دو رو نبودن.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
0
0
دولت یازدهم هم دنبال منافع حزبی و گروهی بودنند و جز ویرانی بیشتر نصیب این استان نشد ، امید به آبادانی این استان غیر عاقلانه بنظر میرسد نمایندگان هم فکر حسابهای بانکی خود هستند انشالله ویرانی استان در زمان حیاتم نباشد
ناشناس
|
Seychelles
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
0
0
کسی آدرس دفتر خادمی رو داره؟
ناشناس
|
Seychelles
|
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
0
1
راه حل استضاح وزیر
:
:
:
آخرین اخبار