تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۱۲۸۹۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون آموزشی دانشگاه خبر داد:
آغاز تحصیل 50 دانشجوی خارجی در دانشگاه چمران از مهر
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز از پذیرش 50 دانشجوی خارجی در این دانشگاه برای مهرماه 95 خبر داد
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز از پذیرش 50 دانشجوی خارجی در این دانشگاه برای مهرماه 95 خبر داد.

دکتر عبدالله پارسا اظهار کرد: 50 دانشجو از کشور عراق از مهر امسال در دانشگاه شهید چمران شروع به تحصیل می‌کنند که ‌این دانشجویان در 6 ماه گذشته دوره‌های آموزشی زبان فارسی را گذرانده‌اند.

وی با بیان این‌که مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه سال گذشته راه‌اندازی شده است، افزود: از فعالیت‌های این مرکز آموزش زبان فارسی به دانشجویان خارجی متقاضی است؛ این دانشجویان پس از گذراندن دوره 6 ماهه آموزش زبان فارسی، متناسب با رشته و گرایش خود به دانشکده‌ها معرفی می‌شوند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به معرفی این دانشجویان از سوی دانشگاه‌های خارجی برای جذب، گفت: برخی از این دانشجویان نیز از طریق کنکور پذیرش شده‌اند که دقیقاً مانند دانشجویان ایرانی با آن‌ها برخورد می‌شود.

پارسا انعقاد قراداد با دانشگاه‌های مختلف، برگزاری دوره‌های مشترک و تفاهم‌نامه‌های مختلف با دانشگاه‌های خارجی را از راه‌های جذب این دانشجویان دانست و عنوان کرد: از موارد ذکر شده در این تفاهم‌نامه‌ها تبادل دانشجو میان 2 دانشگاه است.

وی خاطرنشان کرد: جذب دانشجویان خارجی یکی از شاخص‌های رتبه‌بندی دانشگاه‌ها است و هرچه تعداد این دانشجویان بالاتر باشد، در رتبه‌بندی تأثیر بیشتری دارد؛ همچنین این دانشجویان شهریه‌پرداز هستند و از لحاظ مالی به دانشگاه کمک می‌کنند اما تأثیر اساسی جذب این دانشجویان تبادل فرهنگی و نشان دادن توانمندی‌های علمی و آکادمیک کشور است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز تصریح کرد: امسال مطابق اعلام وزارت، حتی اگر تمام شرکت‌کنندگان نیز در کنکور پذیرش شوند، باز هم بخشی از صندلی‌ها خالی می‌ماند و از سوی دیگر اهتمام بیشتری بر پذیرش دانشجوی خارجی وجود دارد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار