تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۱۲۸۹۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
روایت فرماندار از آتش‌سوزی عمدی جنگل‌های الوار؛
کپسول اطفای حریق برای مهار آتش جنگل‌های اندیمشک!
فرماندار اندیمشک با اشاره به دستگیری عامل وقوع آتش‌سوزی اخیر جنگل‌های الوار گرمسیری گفت: این آتش‌سوزی‌ها عمدی بوده و احتمالا اختلاف شخصی و ملکی از انگیزه‌های این اقدام است
فرماندار اندیمشک با اشاره به دستگیری عامل وقوع آتش‌سوزی اخیر جنگل‌های الوار گرمسیری گفت: این آتش‌سوزی‌ها عمدی بوده و احتمالا اختلاف شخصی و ملکی از انگیزه‌های این اقدام است.

پیمان جهانگیری با اشاره به آتش‌سوزی‌های هفته گذشته در جنگل‌های الوار گرمسیری اندیمشک اظهار کرد: مشخص شده است که این آتش‌سوزی‌ها عمدی بوده و طبق اعلام دادگستری شهرستان، عامل وقوع این آتش‌سوزی‌ها دستگیر شده است.

وی افزود: پرونده این فرد در مراجع قضایی در حال بررسی و پیگیری است و به همین جهت نمی‌توان در خصوص دلیل این اقدام او به صورت قطعی اظهار نظر کرد اما این احتمال وجود دارد که اختلاف شخصی و ملکی از انگیزه‌های این اقدام باشد.

فرماندار اندیمشک با اشاره به استفاده از بالگرد برای مهار آتش در جنگل‌های الوار گرمسیری تصریح کرد: با توجه به شدت باد، امکان مهار آتش بدون بالگرد امکان‌پذیر نبود، سرعت باد 20 کیلومتر در ساعت بود و به همین جهت 2 بالگرد آب‌پاش از شیراز و کرمانشاه برای مهار آتش اعزام شدند. همچنین یک بالگرد جهت جابه‌جایی نیروها از مسجدسلیمان مورد استفاده قرار گرفت.

جهانگیری گفت: آتش ابتدا در ساعت 21 چهارشنبه آغاز شد و به دلیل وزش باد آتشسوزی ادامه یافت و سرایت کرد و تا ساعات شب پنج‌شنبه ادامه داشت؛ به دلیل شرایط جوی و همچنین صعب‌العبور بودن و وقوع آتش در ارتفاعات، مهار آتش به سختی انجام شد.

وی با بیان این‌که در این آتش‌سوزی شرایط بسیار دشوار بوده است، ادامه داد: جلسات مدیریت بحران به صورت فوق‌العاده در شهرستان برگزار شد و هیچ کپسول اطفای حریق در ادارات باقی نماند و از تمام این کپسول‌ها استفاده شد، به عبارت دیگر تمام ظرفیت شهرستان مورد استفاده قرار گرفت و از ادارات منابع طبیعی شهرستان‌های اطراف نیز کمک گرفته شد.

فرماندار اندیمشک عنوان کرد: همکاری استان کرمانشاه، فارس و همچنین هوانیروز مسجدسلیمان و همچنین تلاش سپاه،‌ بسیج،منابع طبیعی و مجموعه نهادها و ادارات شهرستان و همچنین تلاش خبرنگاران و اصحاب رسانه در سطح استان در آتش‌سوزی جنگل‌ها الوار گرمسیری اندیمشک قابل تقدیر است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار