تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۱۲۹۲۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عضو کمیسیون انرژی:
وزیر نفت برای پاسخگویی قراردادهای نفتی روز یکشنبه به مجلس می‌آید
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت:وزیر نفت برای پاسخگویی در زمینه قراردادهای نفتی روز یکشنبه مجلس می‌آید
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت:وزیر نفت برای پاسخگویی در زمینه قراردادهای نفتی روز یکشنبه مجلس می‌آید.

هدایت الله خادمی اظهار داشت: در این روز تعطیل به ما خبر دادند که وزیر در روز یکشنبه برای پاسخگویی به قراردادهای نفتی به مجلس می‌آید.

وی به الگوی قراردادهای نفتی اشاره کرد و گفت: اگر می‌خواهند زوایای این الگو به خوبی اجرا شود و نمایندگان در جریان کم و کیف این قراردادها قرار بگیرند باید وقت مناسبی در اختیار نمایندگان منتقد این قراردادها قرارگیرد. بنابراین امیدوار هستم یک وقت مناسبی در اختیار منتقدان این قراردادها بدهند تا اینکه توضیحات کافی دراین باره داده شود.

نماینده مردم ایذه و باغملک با اشاره به قرارنگرفتن بحث ایمنی بهداشت در الگوی قراردادهای نفتی تصریح کرد: در این الگوی قرارداد نفتی پیمانکار هیچ‌گونه تعهدی نسبت به ایمنی بهداشت نمی‌دهد، هرچند که در کنوانسیون پاریس از همه کشورها برای کاهش آلایندگی برنامه خواستند که  ازکشور ایران هم یک سهم 4 درصدی می‌خواستند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه همین مبحث بیان کرد:  در فازهای 15 و 16 پارس جنوبی بیش از 200 تن گوگرد هوا می‌فرستیم و محیط‌زیست آلوده می‌شود و در این قراردادهای نفتی به این موضوع مهم اشاره نشده است.

وی با اشاره به برنامه توسعه ششم اشاره کرد و گفت: برنامه توسعه ششم به کمیسیون انرژی آمد و بخش اعظمی از آن را پیشنهاداصلاحی دادیم و یک مورد آن حذف کارت سوخت بود که کمیسیون انرژی آن را تایید نکرد.

خادمی به وضعیت دانشجویان صنعت نفت اشاره کرد و افزود: با وزیر نفت صحبتهایی شد و قول به دانشجویان دادند که مشکلات آنها را برطرف خواهند کرد اما عملا هیچ گونه اتفاقی رخ نداده است.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار