تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۱۲۹۳۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کمک فرانسوی ها در بازسازی پتروشیمی بوعلی سینا
چندی پس از آتش سوزی در پتروشیمی بوعلی سینا روند بازسازی آن در دستور کار قرار گرفته است و در راستای بازسازی این پتروشیمی؛ واحد پارازایلین پتروشیمی بوعلی سینا ظرف دو تا سه ماه آینده راه اندازی می شود
شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در زمینی به مساحت 36 هکتار در شمال غربی خلیج فارس در استان خوزستان، در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) واقع می باشد. این شرکت وابسته به شرکت ملی صنایع پتروشیمی می باشد که در سال 1377 تاسیس شد. خوراك مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا، نفتای سبك و سنگین و بنزین پیرولیز می باشد كه از كارخانجات NGL (1000/900 پازنان) و پتروشیمی امیركبیر تامین می گردد و طی فرآیندهای موجود در واحدهای عملیاتی مختلف به محصولات با ارزش و سود آور آروماتیكی نظیر پارازایلین و ارتوزایلین و بنزن تبدیل می گردد.

بنابراین گزارش، مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا، لیسانسهای عملیات مهندسی تفضیلی، تامین قطعات، نصب و راه اندازی را از ایران و مهندسی اصولی و لیسانس های واحد فرآیندی را از کشور های AXENS فرانسه، UHDE آلمان، SINOPEC چین کسب نموده است. شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در کنار بازار داخلی مشغول صادرات به کشورهایی نظیر آسیای شرقی، اروپا، امارات و ...می باشد.مجتمع پتروشیمی بو علی سینا در راستای اهداف کاری خویش استانداردها و گواهینامه هایی رانیز دریافت کرده است. بجز لیسانس و مهندسی اصولی این پروژه كه از خارج اخذ شده كلیه عملیات مهندسی تفضیلی، تامین قطعات و نصب و راه اندازی مجتمع توسط متخصصان ایرانی انجام گرفته است.

این گزارش می افزاید: چندی پیش آتش سوزی در پتروشیمی بوعلی سینا رخ داد به طوری که برج واحد پارازایلین با ١٢١ متر ارتفاع که یکی از بلندترین برج های این مجتمع پتروشیمی بود دچار حریق شد و با مهار آتش سوزی هم اکنون است روند بازسازی این برج در دستور کار قرار گرفته است. در راستای بازسازی این پتروشیمی؛ واحد پارازایلین پتروشیمی بوعلی سینا ظرف دو تا سه ماه آینده راه اندازی می شود و شرکت فرانسوی اکسنس برای مشاوره و بازسازی این واحد به صورت کوتاه مدت با ما همکاری می کند.

شانا در این زمینه به نقل از علی محمد بساق زاده، مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی نوشته است: "در صورت به وجود نیامدن مشکل خاص، واحد پارازایلین مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا ظرف دو تا سه ماه آینده راه اندازی می شود، در مسیر بازسازی این واحد بنا داریم از مشاوره و همکاری شرکتهای داخلی و خارجی مانند شرکت فرانسوی اکسنس به صورت کوتاه مدت استفاده کنیم و هم اکنون اقدامات لازم برای بازرسی از قسمت های مختلف واحد پارازایلین که دچار حریق شد، در حال انجام است."

مرجع /  خبرگزاری شبستان
:
:
:
آخرین اخبار