تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۱۲۹۴۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هدایت الله خادمی:
عدم استخدام دانشجویان نفت ضد اقتصاد مقاومتی است
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: استخدام نکردن دانشجویان دانشگاه صنعت نفت از سوی وزارت نفت ضد اقتصاد مقاومتی است
عدم استخدام دانشجویان نفت ضد اقتصاد مقاومتی استعضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: استخدام نکردن دانشجویان دانشگاه صنعت نفت از سوی وزارت نفت ضد اقتصاد مقاومتی است.

هدایت الله خادمی در مصاحبه با رادیو اقتصاد با بیان اینکه نیروی انسانی مهمترین زیرساخت هرکشوری است، افزود:  تربیت نیروی انسانی متخصص جهت توسعه و بهره‌برداری بهینه و صیانت از منابع عظیم نفت و گاز در کشور ضرورتی اجتناب ناپذیر است.دانشگاه صنعت نفت با تربیت مناسب دانشجویان در زمینه‌های مرتبط با صنعت نفت توانسته  مهندسان و متخصصان زبده‌ای به صنعت تحویل دهد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس دهم گفت: آوازه چشمگیر متخصصان ایرانی پرورش‌یافته در این دانشگاه در اکثر دانشگاهها و شرکتهای معتبر جهان همواره به گوش می‌رسد.

وی افزود: پر واضح است که این اراده و پشتکار در دانشگاه صنعت نفت هر روز بیش از پیش عمق و شتاب خواهد گرفت و صنعت نفت می‌تواند همچنان چشم امید به ایجاد تحولاتی شگرف به وسیله متخصصان و کارشناسان این دانشگاه داشته باشد.

خادمی ضمن ابراز تاسف از عدم جذب نیرو از فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت توسط وزارت نفت تصریح کرد: ایجاد دانشگاه صنعت نفت یک حرکت بی بدیل در کشور بود.

وی در ادامه ضمن اشاره به خدمات دانشگاه صنعت نفت بیان داشت: دانشگاه صنعت نفت یکی از زیرساخت های توسعه کشور است و متاسفانه برخی ها به دنبال حذف این زیرساخت راهبردی هستند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اذعان اینکه برخورد با دانشجویان دانشگاه صنعت نفت در راستای باج دادن به خارجی‌هاست، گفت: وقتی دانشجویان این دانشگاه جزو دانشجویان خوب کشور هستند عدم استخدام آنان ضد اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: حذف کارت سوخت، قرارداد کرسنت، مدل جدید قراردادهای نفتی ایران موسوم به آی .پی. سی و عدم‌استخدام دانشجویان همه و  همه در راستای ضربه‌زدن به صنعت نفت کشور است.

خادمی با اشاره به اینکه دانشجویان دانشگاه نفت پس از فارغ التحصیلی با ورود به صنعت نفت کشور توانمندی‌های امروز صنعت نفت را رقم زده اند، اظهارداشت: فراهم کردن موجبات دلسردی  دانشجویان نخبه صنعت نفت به صلاح مملکت نیست.

وی تصریح کرد: عدم استخدام دانشجویان دانشگاههای داخلی به‌معنای وابستگی به نیروهای خارجی در سالهای بعد است.

نماینده مردم ایذه و باغ ملک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تربیت نیروی انسانی مهمترین زیرساخت هر تحولی است، گفت: با توجه به چشم انداز توسعه صنعت نفت بویژه در بخش بالا دستی و نظر به این مهم که ایران هم اکنون حائز رتبه اول جهانی در ذخایر توامان نفت و گاز است، تربیت نیروی انسانی جوان و متخصص با تحصیلات بالا به منظور توسعه میادین نفت و گاز و تکمیل زنجیره ارزش در بخش پالایش نفت و گاز و پتروشیمی باید از اولویت های اساسی در وزارت نفت باشد.

وی افزود: تصمیماتی خلاف رویه های کارشناسی وزارت نفت مبنی بر عدم امکان استخدام نیروهای جوان و با استعداد علی رغم نیاز آتی صنعت نفت در بخش بالادستی برای پایداری تولید نفت و گاز موجبات دلسردی نخبگان جامعه را فراهم کرده است.

خادمی بیان داشت: جذب متخصصان با استعداد و با انگیزه و نخبه کشور به وسیله شرکتهای خارجی به ویژه کشورهای همجوار،  وابسته کردن صنعت نفت در میان مدت و دراز مدت به متخصصان خارجی، مهاجرت نخبگان صنعت نفت همه و همه از عواقب سیاست های غیر کارشناسی این وزارتخانه است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
0
1
تغییر وضعیت نکردن نیروهای خیلی باسوادو با تجربه پیمانکاری ضد چیه؟
:
:
:
آخرین اخبار