تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۳
کد خبر: ۱۲۹۵۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان مطرح کرد:
خوزستان صنعتی‌ترین استان اما رکورددار بیکاری
استاندار خوزستان با اشاره به اینکه زنجیره صنایع تولیدی استان ناقص است، گفت: برای تکمیل زنجیره صنایع استان باید صنایع پایین‌دستی، کوچک و متوسط در خوزستان تشکیل شود زیرا اکنون برای تکمیل این زنجیره، تولیدات خوزستان به استان‌های دیگر کشور می‌رود
استاندار خوزستان با اشاره به اینکه زنجیره صنایع تولیدی استان ناقص است، گفت: برای تکمیل زنجیره صنایع استان باید صنایع پایین‌دستی، کوچک و متوسط در خوزستان تشکیل شود زیرا اکنون برای تکمیل این زنجیره، تولیدات خوزستان به استان‌های دیگر کشور می‌رود.

غلامرضا شریعتی امروز، دوم شهریورماه در مراسم افتتاحیه شرکت آرد غنچه در اهواز اظهار کرد: خوزستان یکی از صنعتی‌ترین استان‌های کشور محسوب می‌شود اما نرخ بیکاری در این استان بسیار بالا است و آن را از نظر نرخ بیکاری در رتبه دوم کشور قرار داده است.

وی افزود: صنایع کوچک و متوسط که دارای اشتغالزایی بالایی هستند، در استان ایجاد نشده است و آن‌هایی که ایجاد شدند نیز با سنگ‌اندازی‌های فراوان در نیمه کار متوقف و سرمایه‌گذاران آن‌ها نسبت به ادامه کار ناامید می‌شوند.

شریعتی تصریح کرد: برای آنکه اشتغال مولد و تولید بیشتر داشته باشیم و به تبع آن شاهد بالا رفتن تولید ناخالص ملی و رفاه بیشتر در استان باشیم، حمایت خود را از کارگاه‌ها و واحدهای صنعتی که به دلیل مشکلات فراوان با شرایط بد اقتصادی نیمه فعال هستند، دریغ نخواهیم کرد و پیگیر مسائل آن‌ها هستیم.

وی با اشاره به این نکته که صنایع کوچک و متوسط استقرار یافته در شهرک‌های صنعتی به ایجاد اشتغال‌های بزرگ کمک می‌کنند، عنوان کرد: سرمایه‌گذاری در واحدهای کوجک و متوسط تأثیرگذاری بیشتری در اشتغالزایی در استان دارد و باید در این زمینه به سرمایه‌گذاری‌های بیشتری پرداخت.

شریعتی عنوان کرد: مسئولان استان باید متوجه باشند که صنایع خوزستان برای دریافت مجوزها نسبت به سایر استان‌ها با موانع بیشتری مواجه هستند و آن‌ها باید تا جایی که ممکن است در جهت رفع موانع تولید تلاش کنند.

وی ادامه داد: باید به دنبال ایجاد امنیت پایدار در استان باشیم اما امنیت تنها با نیروی انتظامی ایجاد نمی‌شود، بلکه ایجاد اشتغال و رفاه اجتماعی در این زمینه بسیار مؤثر است.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: نسبت به عملکرد بانک‌ها انتقاد دارم زیرا بانک‌ها منابع استان را جمع‌آوری می‌کنند اما تسهیلات به صنایع استان نمی‌دهند که امیدواریم شاهد حل این مشکل در استان باشیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار