تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴
کد خبر: ۱۲۹۶۱۲
تعداد نظرات: ۶ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افشاگری صریح عضو کمیسیون انرژی؛
قراردادهای نفتی دست شرکت‌های خارجی را در تصمیم گیری باز می‌گذارد
عضو کمیسیون انرژی گفت:در این قرارداد شرکت‌های خارجی از همان ابتدا شریک ما می‌شوند و در تصمیم گیری‌های ما نیز دخالت می‌کنند
عضو کمیسیون انرژی گفت:در این قرارداد شرکت‌های خارجی از همان ابتدا شریک ما می‌شوند و در تصمیم گیری‌های ما نیز دخالت می‌کنند.

قراردادهای نفتی دست شرکت‌های خارجی را در تصمیم گیری باز می‌گذارد

هدایت‌الله خادمی اظهار داشت: در جلسه غیر علنی روز یکشنبه مجلس وزیر نفت صحبت‌های خود را در رابطه با قراردادهای نفتی بیان کرد و منتقدان نیز نظرات خود را که در انتقاد به زیرسئوال بردن مسائل سیاسی و اقتصادی کشور توسط این قراردادها گفتند.

وی با اشاره به سخنان خود در آن جلسه خطاب به وزیر نفت گفت: من گفتم آقای وزیر شما در رابطه با نیاز کشور دارید بزرگ نمایی می‌کنید، اولا کشور در حال حاضر150 میلیارد دلار برای سرمایه‌گذاری نیاز ندارد و البته این مقدار نیز جذب نمی‌شود چراکه خارجی‌ها هم این پول را وارد کشور نمی‌کنند.

عضو کمیسیون انرژی در ادامه همین مبحث افزود: پیش‌بینی شده که شرکت‌های خارجی که وارد می‌شوند مشارکت در تولید دارند یعنی از درآمد تولید اولیه توسعه می‌دهد بنابراین نیازی به آوردن آن پول نیست و البته در عمل نیز این پول وارد کشور نمی‌شود و اینها بزرگ‌نمایی می‌کنند؛ در این قرارداد شرکت‌های خارجی از همان ابتدا شریک ما می‌شوند و در تصمیم گیری‌های ما نیز دخالت می‌کنند.

وی بیان کرد: در این قراردادها اگر موضوعی را توافق نکردیم نمی‌توانیم حرفمان را بزنیم و مشخص نیست که چه اتفاقی بیفتد بنابراین کسی که نمی‌تواند درباره مخازن خود تصمیم گیری کند، یعنی اینکه قدرت حاکمیت را از دست داده است.

خادمی به سقف این قرارداد اشاره کرد و گفت: سقف الگوی قراردادهای نفتی باز است، و معلوم نیست که این قراردای که قرار بوده به شرکتهای خارجی بدهیم، رقم آن چقدر بوده است و معمولا هیچ قراردادی وجود ندارد که از نظر مالی و زمانی سقف نداشته باشد. در واقع این الگوی قرارداد نفتی سقف زمانی و ریالی ندارد.

وی با اشاره به توانمندی‌های متخصصان ایران اسلامی عنوان کرد: ما بیشتر میادین را کشف کردیم و میدانهای کشف نشده دیگری نداریم؛ در صورتی که شرکت‌های خارجی بیایند باید به سراغ میادینی که ضریب بازیافت آنها زیر 20 درصد است می‌رفتند که مقام معظم رهبری نیز در نامه خودش این موضوع را ابلاغ کردند.

نماینده مردم ایذه و باغملک تصریح کرد: این الگوی قرارداد نفتی مسیر توسعه سیاسی و اقتصادی کشور را تغییر می‌دهد،بنابراین موضوع تازه‌ای است و برای اولین بار چنین قراردادی در کشور قرار است اتفاق بیفتد، هیچ جای دنیا تاکنون امتحان نشده است و جای تاسف دارد که بیاییم یک الگوی بی پایه و اساس و معجونی از چند الگو بوده را در ایران انجام دهیم.

وی افزود: مثل اینکه اینجا را آزمایشگاه این نوع قراردادها قرار دادند و کسانی که پشت این موضوع هستند منافع ملی را در نظر نمی‌گیرند آنها با شانتاژهایی که دارند و تهمت هایی که به دیگران می‌زنند می‌خواهند این قرارداد را اجرایی کنند که امیدواریم با بحثهایی که در مجلس شد این گونه قراردادها اجرایی نشود.
مرجع / تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۶
پدرام
|
Finland
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
3
3
آقای خادمی
دشمنی شخصی با زنگنه را کنار بگذار! و به فکر آبادانی منطقه ات باش. آنقدر بر مواضع خود تاکید کرده ای که دیگر اظهرمن الشمس است که درصدد انتقام از برکناری ات توسط زنگنه هستی!
امیدوارم 4 سال دیگر تنها افتخارت مخالفت با زنگنه نباشد!
mile
|
France
|
۰۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۵
1
2
درود بر شما آقای خادمی
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۵
2
0
اقای خادمی با این نگاه به موضعات کلان کشوری نه به مردم خوزستان خدمت میکنید ونه به مردم حوزه انتخابیه ات !!!!!لطفا از این فرصت باقیمانده بهتر استفاده نماید
پاسخ ها
بابک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
چه درودی
غفار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
0
1
همه میدانند که هر کس و ناکس برای اوج گرفتن خوددرانتخابات بهترین شهرستان ایذه وباغملک را انتخاب میکنند و الحق سکوی پرتاب ویژه ایست واسه افرادی چون دهقان وشخص شما اقای خادمی ازهمان اول هم معلوم بود که فقط برای دشمنی با اقای زنگنه کت وشلوار پوشیدی وآنچنان هزینه کردی که انتخابات دو شهرستان رو به چالش بکشی واخر سر هم به مرادت که همان پیروزی درانتخابات بود برسی والان هم تمام تمرکزت رو وزیر نفت که ازحفاری شمال اخراجت کرد هست که بتونی استیضاحش کنی وگرنه شعارهای تو خالی همچون کارخانه سیمان پالایشگاه سد اشتغال جوانان و... بلوف خالی بود
میثم خرم پور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
0
1
همان گونه که خود آقای خادمی هم اعلام کردند موضوع قراردادهای نفتی یک موضوع ملی است و ربطی به دشمنی های شخصی ندارد
اولین جرقه های مخالفت با این قراردادها در مجلس را هم خود مهندس خامی زده اند
درود بر شرفت مهندس
بعدش هم مهندس خادمی نیازی ندارد که از منطقع ایذه قلعه تل باغملک به عنوان سکو پرتاب استفاده کند برادر پدرام عزیز
:
:
:
آخرین اخبار