تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴
کد خبر: ۱۲۹۸۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل شرکت گاز خوزستان خبر داد:
استفاده روزانه ۲۰ میلیون مترمکعب گاز در خوزستان
مدیرعامل شرکت گاز خوزستان از استفاده روزانه ۲۰ میلیون مترمکعب گاز در این استان خبر داد
مدیرعامل شرکت گاز خوزستان از استفاده روزانه ۲۰ میلیون مترمکعب گاز در این استان خبر داد.

سید ناصر حسینی نژاد عصر وز شنبه در آیین افتتاح ساختمان اداری اداره گاز خرمشهر در محل این اداره اظهار کرد: از حجم استفاده شده گاز در استان در نیروگاه های خرمشهر نیز معادل چهار و نیم متر مکعب در گاز استفاده می شود که می تواند به شش میلیون متر مکعب هم افزایش یابد.

وی با بیان اینکه خرمشهر از نظر گازرسانی به شهر سبز تبدیل شده است، توضیح داد: به شهرهایی که بیش از ۹۵ درصد جمعیت آنها تحت پوشش گازرسانی هستند اصطلاح «شهر سبز» اطلاق می شود که شهر خرمشهر و تعداد زیادی از روستاهای آن به طور کامل تحت پوشش هستند و برای چند روستای مسیر اهواز نیز برنامه گازرسانی اجرا می شود.

مدیرعامل شرکت گاز خوزستان با بیان اینکه حجم گاز رسانی انجام شده ۵۶۰ کیلومتر است، از وجود بیش از ۲۳ هزار ظرفیت خالی و بدون استفاده در این شهر خبر داد.

تمام روستاهای خرمشهر گازرسانی می شود

حسینی نژاد در ادامه افزود: به زودی پیمانکار شروع به کار کرده و تمام روستاهای خرمشهر تحت پوشش گازرسانی قرار می گیرند و در مقابل، این انتظار وجود دارد که استفاده از این گاز آن طور که باید و شاید انجام شود.

وی بیان کرد: نصب هر علمک ۶ میلیون تومان هزینه نیاز دارد و انتظار می رود که مردم با حمایت مسئولان بیشتر از امکانات محقق شده استفاده کنند.

حسینی نژاد، رفع محرومیت و توسعه خدمات رسانی را به عنوان دو هدف استراتژی و بسیار مهم صنعت گاز برشمرد و افزود: در مدت اخیر دو هدف مقاوم سازی اقتصاد کشور در برابر تحریم ها و کاهش آلاینده نیز به اهداف صنعت گاز کشور اضافه شد.

وی همچنین عنوان کرد: در بخش اول، خودکفایی در انرژی و واردات خیلی سریع اجرایی شد و در بخش تولید و صنعت نیز در بخش ارزش افزوده رشد بیشتری پیدا کرد.

مدیرعامل شرکت گاز خوزستان از گاز به عنوان محور توسعه کشور یاد کرد و گفت: گاز در مناطق سردسیر بیشتر کارکرد گرمایشی دارد اما در مناطق جنوب کشور به عنوان منبع بزرگ و قابل اطمینان برای کاهش آلاینده ها محسوب می شود.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار