تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۷
کد خبر: ۱۲۹۹۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خوزستان:
عملکرد دستگاه‌ها نسبت به سال گذشته بهبود یافته است
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خوزستان گفت: بررسی شاخص‌های ارزیابی شده نشان داد عملکرد دستگاه‌ها نسبت به سال قبل بهبود یافته است
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خوزستان گفت: بررسی شاخص‌های ارزیابی شده نشان داد عملکرد دستگاه‌ها نسبت به سال قبل بهبود یافته است.

امید حاجتی یکشنبه‌شب در جشنواره شهید رجایی اظهار کرد: از سال 75 تا امسال 14 جشنواره در استان برگزار شده و مستندات ارزیابی عملکرد شامل اصل سوم قانون اساسی، سیاست‌های کلی اصلاح نظام اداری ابلاغی مقام معظم رهبری، قانون مدیریت خدمات کشوری مواد 81 و 83 و آیین‌نامه‌های آنها و نقشه راه اصلاح نظام اداری مصوب شورای عالی اداری است.

وی خاطرنشان کرد: دولت چابک، بهره‌ور و بهره‌مند از فناوری‌های نوین، ارائه خدمات با کیفیت مبتنی بر رقابت، دولت متعهد به آرمان‌ها و متکی بر اعتماد مردم عاری از فساد و مبتنی بر حفظ عملکرد کارکنان از جمله این اهداف ذکر شده است.

دبیر جشنواره شهید رجایی یادآور شد: بررسی و پایش میزان تحقق برنامه‌ها و اهداف نقشه راه اصلاح نظام اداری، ارتقای کارآمدی، بهره‌وری و پاسخگویی و شفافیت و ایجاد فضای رقابتی از طریق معرفی الگوهای برتر سازمانی و افزایش رضایت‌مندی مردم از نحوه ارائه خدمات در دستگاه‌های دولتی، اهمیت ارزیابی را نشان می‌دهد.

حاجتی با بیان اینکه در یک دوره هفت ماهه نتایج عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان ارزیابی شد و 17 هزار و 473 شاخص توسط کارشناسان سازمان مدیریت ارزیابی شد، تصریح کرد: بررسی شاخص‌های ارزیابی شده نشان داد عملکرد دستگاه‌ها نسبت به سال قبل بهبود یافته است.

وی ادامه داد: سیاست‌گذاری استانی در اجرای ارزیابی عملکرد برگزاری جشنواره شامل افزایش تعداد دستگاه‌های قابل تقدیر در مجموع ابعاد عمومی و اختصاصی از سه دستگاه به پنج دستگاه، پرهیز از تکرار دستگاه‌های مورد تقدیر برای اعلام دستگاه‌های برتر به تفکیک در شاخص‌های عمومی و اختصاصی و تقدیر از سه دستگاه برتر در اجرای طرح تکریم ارباب رجوع است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خوزستان در پایان گفت: دسته‌بندی دستگاه‌ها بر اساس مأموریت، وظایف و پوشش خدمت گیرندگان و تقدیر از دستگاه‌های اجرایی استان که در ارزیابی‌های انجام شده توسط وزارتخانه یا سازمان مربوطه موفق به کسب رتبه برتر کشوری شده‌اند و ارزیابی عملکرد فرمانداری‌ها و مقایسه عملکرد آنها با یکدیگر را برای بهبود ارزیابی عملکرد در سال آینده پیشنهاد می‌کنم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار