تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۱۲۹۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فيروز كريمي:
افتخارات مربيگری ام را در اختيار رسانه‌ها می گذارم
وحيد در رختكن به من پيشنهاد داد كه چون فرزند نوري همان روز متولد شده بود بازوبند را به او بدهيم كه اتفاقا خوش يمن بود. ما به افتخار فرزند نوري 2 گل زديم.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

فيروز كريمي مربي با سابقه فوتبال ايران شاهين بوشهر را به فينال جام حذفي آورد و حالا هدف بزرگ او قهرمان كردن اين تيم است. آقا فيروز حالا بايد مقابل استقلال قرار بگيرد هر چند كه او ترجيح مي‌دهد در زمان خودش در مورد رويارويي با استقلال حرف بزند. كريمي دقايقي با خبرنگار سايت گل صحبت كرد و حالا صحبت‌هاي اين مربي را مي‌خوانيد.
*آقا فيروز بازي با مس چطور بود؟
 در 30دقيقه اول، اين بازي تحت تأثير مسائل روحي رواني قرار داشت و استرس بازيكنان روي بازي تأثير گذاشته بود. وقتي تيم‌ها به نيمه نهايي مي‌آيند. انرژي زيادي مصرف كرده‌اند كه حذف شدن در اين مرحله اثرات منفي دارد كه هم شامل مسائل روحي و هم شامل مسائل جسمي مي‌شود. صعود به فينال هم تأثير مثبت دارد و ارزش كار بالاتر مي‌رود. به نظر من صعود شاهين به فينال يك اتفاق و كار بسيار با ارزش است چون از بين 64تيم فقط دو تيم به فينال مي‌آيند كه يكي از آنها ما بوديم. وقتي يك تيم به فينال مي‌آيد حتي اگر به مقام اول هم نرسد، نايب قهرماني هم ارزش و نمود پيدا مي‌كند ولي نرسيدن به فينال هيچ ارزشي ندارد. در اين موفقيت مجموعه باشگاه، بازيكنان، كادرفني، تداركات و هواداران شاهين سهيم هستند و اين باعث افتخار است كه يك تيم از بوشهر راهي فينال شده است. البته بايد گفت كه نقش مهندس افراشته خيلي پررنگ‌تر است، حتي نقش او از كادرفني هم پررنگ‌تر است.

*چند درصد شانس قهرماني داريد؟
50درصد شانس قهرماني داريم و حالا اين تيم در آستانه آسيايي شدن قرار دارد و تا همين جا هم كه بالا آمديم يك اتفاق ماندگار است.
 *اين بازي قرار است در زمين بي‌طرف برگزار شود. اين براي شما راضي‌كننده است؟
 من به فدراسيون فوتبال رفتم و در اين زمينه صحبت كرديم و پيشنهاد فدراسيون را قبول كرديم. اين بازي در زمين بي‌طرف برگزار خواهد شد و گويا شيراز گزينه اول است.
*آيا زمين ورزشگاه حافظيه از نظر شما شرايط مناسبي را دارد؟
 زمين حافظيه زمين بدي نيست و نبايد فراموش كرد كه ما در فصل زمستان و در كوران مسابقات هستيم و زمين چمن اكثر استاديوم‌ها شرايط تقريبا مشابهي دارد.
*بهتر نبود بازي به صورت رفت و برگشت برگزار مي‌شد؟
من برنامه بازي‌ها را ديدم و واقعيت اين است كه زمان وجود نداشت.
 *از اينكه در رسانه‌ها يا بين فوتبالدوستان شانس بيشتري به استقلال براي قهرماني داده مي‌شود چه حسي داريد؟
هر نشريه‌اي يا هر فردي بر مبناي تفكرات، تجربه، سابقه و مسائل مختلف ديگر برداشت‌هاي خاص خودش را دارد و نمي‌توان از اين بابت گلايه‌اي كرد. اين موضوع به قدرت تجزيه و تحليل افراد برمي‌گردد و كساني كه اهل تجزيه و تحليل هستند به خوبي اين را درك مي‌كنند كه فوتبال رو ندارد خصوصا در جام حذفي. شما فراموش نكنيد كه ما در ليگ برتر مقابل استقلال در ثانيه‌هاي پاياني بازي را واگذار كرديم و مسائل داوري هم جاي خودش را دارد. مطمئن باشيد در بازي برگشت خيلي چيزها عوض مي‌شود و ما فاكتورهايي مثل حمايت تماشاگران را در اختيار داريم.
 *فكر مي‌كنيد استقلال را در فينال جام حذفي شكست دهيد؟
از حالا نمي‌شود در مورد آن بازي صحبت كرد. به عنوان مثال اگر خدايي نكرده بازيكنان دو تيم مصدوم شوند خيلي از چيزها عوض مي‌شود پس بهتر است در مورد فينال در زمان خاص خودش حرف بزنيم.
*آقاي كريمي شما گفته‌ايد كه به دنبال بيست‌وپنجمين جام دوران مربيگري‌تان هستيد. اما خيلي‌ها با استناد به آمار معتقدند كه در فوتبال ايران بيشتر از 9يا 10 قهرماني نداريد. امكان دارد به صورت مفصل در اين مورد صحبت كنيد؟
شايد خيلي‌ها به طور كامل در مورد افتخارات مربيگري من اطلاعات در اختيار نداشته باشند. به عنوان مثال در يكي از سايت‌ها نوشته شده بود كه من 3تيم را به ليگ برتر آورده‌ام در صورتي كه اينطور نيست.
 *پس چند تيم را آورديد؟
در سال 1369 قرار شد رقابت‌ها در سطح استان‌ها برگزار شود تا تيم‌هاي برتر استان‌ها به جام آزادگان راه پيدا كنند. در آن سال به استان تهران سه سهميه دادند كه سه مربي توفيق صعود به جام آزادگان را به دست آوردند. منصور پورحيدري با استقلال، علي پروين با پرسپوليس و من با پاس تهران. من بهمن را از ليگ دسته دوم به ليگ دسته اول آوردم كه آن زمان هنوز ليگ برتري وجود نداشت. ابومسلم، استقلال اهواز و راه آهن را هم به ليگ برتر آوردم. در مجموع من 5تيم را از ليگ دسته پايين‌تر به ليگ دسته اول يا ليگ برتر آوردم. در جام ميلز هندوستان دو قهرماني آوردم، در جام جواهرلعل دو قهرماني آوردم، در جام سرداران شهيد استان تهران قهرماني آوردم كه در بازي فينال سونگائيت جمهوري آذربايجان را شكست داديم كه در آن تيم 6بازيكن ملي‌پوش حضور داشت كه در اروپا بازي مي‌كردند. در فينال سوپر جام آسيا پرسپوليس را در ضربات پنالتي برديم، دوبار با پاس قهرمان ايران شدم، در جام باشگاه‌هاي آسيا قهرمان شديم و افتخارات ديگري هم دارم كه آنها را به صورت مكتوب به زودي در اختيار رسانه‌ها قرار مي‌دهم. در ضمن بايد بگويم كه افتخار كسب كردن و مقام آوردن فقط قهرماني نيست. آيا كسب مقام نايب قهرماني يا سومي مقام محسوب نمي‌شود. ما همراه با استقلال اهواز با جام صوفيه بلغارستان سوم شديم كه روح‌الله بيگدلي در آن جام آقاي گل شد. در سال 1385 با استقلال اهواز در آستانه قهرماني بوديم كه به زور ما را نايب قهرمان كردند. باز هم مي‌گويم كه من افتخارات مربيگري‌ام را به زودي به رسانه‌ها مي‌دهم.
 *قرار است هادي شكوري را به پرسپوليس بدهيد؟
 خير، قرار نيست او به پرسپوليس برود. ما به باشگاه پرسپوليس گفتيم كه در صورت معاوضه بازيكن حاضر به انجام مذاكره هستيم در غير اينصورت دليلي ندارد كه بازيكن خودمان را به آنها بدهيم. ما در حال حاضر 3دفاع بيشتر نداريم و نمي‌توانيم مدافع خودمان را بدهيم و به جايش به ما هافبك بدهند. اين كار غيرمنطقي است. ما اجازه نمي‌دهيم شكوري به پرسپوليس برود.
*ولي شكوري ازمشكلات مالي حرف زده است؟
 مشكلات مالي بازيكنان از جمله شكوري به اندازه كافي حل شده و ما  نسبت به ديگر تيم‌ها در اين مورد كم نگذاشتيم و حتي از پرسپوليس هم جلوتر هستيم.
*راستي چرا در بازي با مس طالب‌لو كاپيتان نبود و نوري بازوبند را در اختيار گرفت؟
 وحيد در رختكن به من پيشنهاد داد كه چون فرزند نوري همان روز متولد شده بود بازوبند را به او بدهيم كه اتفاقا خوش يمن بود. ما به افتخار فرزند نوري 2 گل زديم ولي اگر بچه‌هاي او دوقلو بودند 4گل مي‌زديم!
:
:
:
آخرین اخبار