تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۸
کد خبر: ۱۳۰۰۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان:
کاهش سهم استان از اعتبارات تملک و دارایی نگران کننده است
اعتبار تملک و دارایی‌های استان سالانه کاهش یافته است البته این کاهش از نظر رقم نیست بلکه از نظر درصد اختصاصی در سطح اعتبارات تملک و دارایی‌های کشور است و کاهش سهم ما از این اعتبارات در سال‌های اخیر نگران‌کننده است
استاندار خوزستان گفت: اعتبار تملک و دارایی‌های استان سالانه کاهش یافته است البته این کاهش از نظر رقم نیست بلکه از نظر درصد اختصاصی در سطح اعتبارات تملک و دارایی‌های کشور است و کاهش سهم ما از این اعتبارات در سال‌های اخیر نگران‌کننده است.

غلامرضا شریعتی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان امروز دوشنبه 8 شهریورماه در اهواز برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت اظهار کرد: برای مثال در سال 75 سهم خوزستان از اعتبارات تملک و دارایی‌های کشور 15 درصد بود که در سال 89 این رقم به 7.5 درصد کاهش یافت که وضعیت نگران‌کننده است و با مسائل و مشکلات خوزستان هم‌سو نیست.

وی افزود: امسال به مناسبت هفته دولت 573 پروژه عمرانی با اعتبار 1280 میلیارد تومان افتتاح شد که البته در ابتدا، افتتاح برخی از این پروژه‌ها با حضور وزیر راه برنامه‌ریزی شده بود که به علت سفر وزیر راه به کشور افغانستان، این برنامه‌ریزی به تعویق افتاد.

شریعتی با اشاره به افتتاح پروژه دو خطه کردن راه‌آهن اهواز – بندر امام در روزهای آتی تصریح کرد: ان‌شاءالله در سال‌های بعد پروژه‌های عمرانی قابل افتتاح به مناسبت هفته دولت از نظر کمی و از نظر میزان اثربخشی افزایش یابند.

وی با تشکر از حمایت‌های وزیر نفت در خصوص محرومیت‌زدایی از خوزستان خاطرنشان کرد: تعهد وزیر نفت برای اختصاص مبلغ 200 میلیارد تومان جهت توانمندسازی مناطق حاشیه‌ای در اهواز قابل تقدیر است.

شریعتی با بیان این‌که درصدد هستیم تا با انتصاب وزیر نفت به عنوان وزیر معین خوزستان در اجرای اقتصاد مقاومتی، از ظرفیت و توان وی در هیات دولت برای حل مشکلات استان استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: با وجود بیش از صدها حلقه چاه نفت در اهواز، مشابه محرومیت موجود در این شهر در هیچ نقطه‌ای از کشور وجود ندارد. البته باید از حمایت وزیر نفت از گسترش صنایع پایین دستی و میان دستی بخش نفت و به‌ویژه پتروشیمی‌ها تشکر کرد و امیدواریم مساعدت و همکاری وزارت نفت با خوزستان بیش از پیش افزایش یابد.

استاندار خوزستان با اشاره به انتخاب وزیر معین برای اجرای اقتصاد مقاومتی در استان‌های مختلف، عنوان کرد: در ابتدا خواسته ما از معاون ‌اول رئیس‌ جمهور تعیین آقای زنگنه به عنوان وزیر معین خوزستان بود اما با توجه به اینکه وزارت نفت در میان وزارتخانه‌های کشور شیخ‌الوزارت محسوب می‌شود و خوزستان نیز شیخ‌الایالت است، می‌خواهیم که از پتانسیل و توان وزیر نفت در هیأت دولت، استفاده کنیم.

وی با اشاره به موافقت وزیر نفت با انتصاب به عنوان وزیر معین اجرای اقتصاد مقاومتی در خوزستان، گفت: مسائل و مشکلات موجود در خوزستان به اندازه وسعت، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این استان بزرگ است. ما خواستاریم تا وزیر نفت زبان گویای این استان در هیأت دولت باشد و در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی از ما مطالبه‌گری کند تا صنایع و سایر بخش‌های استان به حرکت درآید. البته ما نیز باید به حرکت این بخش‌ها کمک کنیم تا استانی فعال‌تر و پویاتر در زمینه بخش خصوصی داشته باشیم.

شریعتی با بیان این‌که در هیچ استانی به اندازه خوزستان در محیط زیست دستکاری صورت نگرفته است، اظهار کرد: این امر محیط زیست را دچار مشکلاتی کرده، هر چند قبول داریم که انجام چنین پروژه‌هایی انکارناپذیر و لازم بوده است و تردیدی نیز در این زمینه نداریم اما در کنار منافع این پروژه‌ها باید عوارض پروژه‌های مذکور نیز مدنظر قرار گیرد؛ بنابراین انتظار می‌رود تا حل این عوارض نیز مورد توجه باشد.

وی تصریح کرد: رتبه خوزستان در آموزش و پرورش در سطح کشور 30 بود که با تلاش‌هایی که انجام شد، این رتبه به 27 ارتقا یافت. همچنین در رتبه‌بندی کنکور نیز پس از زحمات بسیار از جایگاه 26 به جایگاه 21 ارتقا یافتیم که وضعیت مناسبی نیست و انتظار می‌رود که وزیر نفت این مسائل را منعکس کند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار