تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۸
کد خبر: ۱۳۰۰۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عملیات اجرایی توسعه و تکمیل یادمان شهدای فکه در دشت آزادگان شروع شد
عملیات اجرایی توسعه و تکمیل طرح جامع یادمان شهدای فکه (عملیات والفجر مقدماتی) و شهادتگاه سید اهل قلم شهید سیدمرتضی آوینی روز دوشنبه با حضور مشاور وزیر نیرو در امور ایثارگران و راهیان نور آغاز شد
عملیات اجرایی توسعه و تکمیل طرح جامع یادمان شهدای فکه (عملیات والفجر مقدماتی) و شهادتگاه سید اهل قلم شهید سیدمرتضی آوینی روز دوشنبه با حضور مشاور وزیر نیرو در امور ایثارگران و راهیان نور آغاز شد.

در آئین کلنگ زنی این طرح فرهنگی که فرماندار ، امام جمعه دشت آزادگان و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان حضور نیز داشتند اعلام شد این طرح با اعتباری بالغ بر 9 میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت توزیع برق خوزستان در مدت شش ماه برای کاروان های راهیان نور به شکل زیبا و درخور شان شهدای عزیز آماده سازی می شود.

مشاور وزیر نیرو در امور ایثارگران و راهیان نور در این آئین که در فضایی مملو از عطر شهدا و جانبازان مزین شده بود با تجلیل از شهدای دولت بخصوص شهیدان رجایی و باهنر و شهیدان والامقام هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت:هرچقدر برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کار کنیم کم است چرا که اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران و سرفرازی ملت ایران برگرفته از خون پاک شهدای عزیز است.

سیدمحمدیعقوب محمد مرادی به یادمان های شهدای به عنوان مراکز بزرگ فرهنگی انسان ساز بخصوص برای جوانان این مرز وبوم که به لحاظ سن و سال ، دوران دفاع مقدس را از نزدیک درک نکرده اند یاد کرد و گفت: هرکس سفری به سرزمین ها نور داشته باشد تاثیرهای عمیق آن تا مدتها در روح و وجود او خواهد بود.

وی گفت: هرکس برای زنده نگه داشتن یاد شهدا و خدمت به یادمان های شهدا خدمت کند به عنوان باقیات الصالحات و ذخیره ای برای آخرتش خواهد بود و این افتخار و توفیقی است که برای هرکس به دست نمی آید.

مشاور وزیر نیرو در امور ایثارگران و راهیان نور با بیان اینکه وزارت نیرو با تقدیم 530شهید و 21 هزار ایثارگر نقش مهمی در دفاع مقدس ایفا کرده و هم اکنون نیز برای ادامه راه پرافتخار شهدا کارهای فرهنگی در دست انجام دارد افزود: در یک ماه اخیر طرح تکمیل و توسعه سه یادمان شهدا در مریوان ، دشت آزادگان(فکه) و مرصاد شروع کرده است که این یادمان ها به شکل آبرومندی پذیرای کاروان های راهیان نور و عموم مردم از سراسر کشور باشد.

وی از کاروان های سرزمین های نور که مورد عنایت خاص مقام معظم رهبری است به عنوان بزرگترین حرکت فرهنگی کشور یاد کرد و گفت: اگر می خواهیم روح و یاد شهدا حفظ شود باید ارتباط معنوی جوانان با یادمان های شهدا که در بسیاری از موارد قابل توصیف نیست تعمیق یابد.

محمد مرادی ابراز امیدواری کرد: در ایام نوروز که یادمان های دفاع مقدس بخصوص یادمان شهدای فکه و شهادتگاه شهید آوینی مملو از حضور جوانان و نوجوانان این مرز و بوم است به شکل مناسب آماده سازی شود و امکانات رفاهی و خدماتی در آنان افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان نیز در این آئین با ابراز خرسندی از اینکه با برعهده گرفتن اجرای طرح جامع توسعه یادمان شهدای مظلوم فکه افتخاری نصیب این شرکت و مجموعه وزارت نیرو شده است اظهار داشت:یادمان شهدا علاوه بر ارزش های معنوی کشور ما ، در جغرافیای ذهن و دل ما جای دارند از این رو یادمان های شهدا باید به بهترین شکل برای نسل های آینده باقی بمانند.

رضا غضنفری دوران هشت سال دفاع مقدس را تبلور اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی و امام راحل بیان کرد و افزود: به برکت این یادمان های مقدس همه ساله میلیون ها انسان عاشق و ولایت مدار به سرزمین های نور سفر می کنند و از این بیابان ها و خاک ها که زمانی تبلور شجاعت و عزت ملت ایران بودند درس می گیرند.

حجت الاسلام احمد ساری اصل امام جمعه دشت آزادگان نیز در این مراسم تجلیل و زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدای عزیز هشت سال دفاع مقدس را وظیفه ای همگانی برشمرد و از مجموعه وزارت نیرو و شرکت توزیع برق خوزستان که مسئولیت طرح تکمیل و توسعه یادمان شهدای فکه را برعهده گرفته اند تقدیر کرد.

فکه محور اصلی عملیات والفجر مقدماتی در بهمن ماه 1361 بود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار