تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱
کد خبر: ۱۳۰۱۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل اقتصاد و دارایی استان خوزستان خبر داد
وجود 156 فرصت سرمایه‌گذاری با اعتبار بیش از 15 هزار میلیارد تومان در خوزستان
مدیرکل اقتصاد و دارایی استان خوزستان گفت: 156 فرصت سرمایه‌گذاری با اعتبار 15 هزار و 896 میلیارد تومان در استان خوزستان وجود دارد.

مسعود صدری  با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی به شدت و حرارت مطرح است در فضای اقتصاد جامعه و مردم چشم انتظار صحبت‌های مقام معظم رهبری هستند اظهار کرد: وزارت اقتصادی متولی 6 برنامه از جمله پیش‌برد برون‌گرایی، ارتقا تولید ملی، برقراری انضباط در سنجش عمومی، مالی و شفاسازی، مردمی کردن اقتصاد و سیاست‌های پولی و ارزی هستند.

وی افزود: برای مثل سهام عدالت برش استانی ندارد و  یک روند متمرکز از مرکز دارد.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان خوزستان اقدامات وزارت اقتصاد را  عملیاتی کردن قدرت و بهبود 8 پله‌ای رتبه کشور سهولت کسب و کار، جذب 7 میلیارد تومان از سرمایه‌گذار خارجی، طرح و استقرار خزانه‌داری الکترونیک، پیاده‌سازی کامل مالیات برارزش افزوده، مولدسازی و مدیریت دارای‌های دولت برشمرد.

صدری گفت: دستور کارهای مستمر هر ساله بحث مرکز خدمات سرمایه‌گذاران خارجی است که این مرکز متولی آن اقتصاد دارایی است و به‌عنوان کانون مراجعه سرمایه‌گذاران استانی است.

وی عنوان کرد: در همین راستا یکی از وظایف مرکزخدمات جمع‌آوری فرصت‌های سرمایه‌گذاری است که دستگاه‌های اجرایی آن فرصت‌ها را شناسایی مطالعه کردت و در قالب یک بسته سرمایه‌گذاری جمع‌آوری و به مرکز خدمات اعلام و بعد بازبینی در سایت سرمایه‌گذاری خارجی که به نوعی معرفی جهانی، در این زمینه انجام می‌شود.

وی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در 10 دستگاه اجرایی خوزستان را، آب و برق، بنادر و کشتیرانی، برق منطقه‌ای، فرودگاه، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، پتروشیمی ماهشهر، راه و شهرسازی، شهرک های صنعتی و شهرداری اهواز دانست.

وی اظهارکرد: مجموعا این فرصت‌ها نیز 156 فرصت و با اعتبار 15 هزار و 896 میلیارد تومان در استان خوزستان وجود دارد.

صدری در ادامه گفت: راه وشهرسازی با 5 هزار و 545 میلیارد تومان رتبه اول، آب و برق نیز با 2 هزار و 365 میلیارد تومان در جایگاه دوم و برق منطقه‌ای با 2 هزار و 419 میلیارد تومان در ردیف سوم این لیست قرار دارند که این فرصت‌ها در نمایشگاه دستاوردهای کیش اعلام شدند.

مدیرکل سازمان اقتصاد و دارایی خوزستان تصریح کرد: با توجه به فضای پسا برجامی که روز به روز دریچه‌هایش بازتر می‌شود انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی  همان‌گونه که فرصت‌ها را اعلام کردند جهت جذب سرمایه‌گذار شاهد فعالیت‌هایشان باشیم.

صدری آخرین گزارش معاملات استان را از یکم فروردین 93 تا کنون، 24 هزار و 340 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: بر اساس قانون جدید مانده‌های اعتبارات سال قبل عودت داده نخواهد شد.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار