تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۱۳۰۱۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون استاندار خوزستان:
متروی اهواز هنوز تعیین تکلیف نشده است
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان با اشاره به پایان زمان یک ماهه برای تعیین تکلیف متروی اهواز گفت: نمایندگان شورای عالی فنی کشور هنوز گزارش نهایی خود را از این طرح اعلام نکرده اند.
 

احمد سیاحی چهارشنبه  اظهار کرد: طرح قطارشهری اهواز قرار بود در یک ماه تعیین تکلیف شود.
وی گفت: در زمان استاندار پیشین خوزستان برنامه این بود که فرآیند فسخ پیمان طرح قطارشهری با پیمانکار فعلی (شرکت چینی کیسون) پیگیری شود ولی با تغییر استاندار مقرر شد بررسی های مجددی انجام شود.
سیاحی با اشاره به دعوت از گروهی از شورای عالی فنی برای بررسی فرآیند فسخ پیمان و مزایا و معایب این تصمیم افزود: در جلسه ای که برگزار شد همه چیز تغییر کرده و این گروه مطالبات پیمانکار را بررسی کرده است.
به گفته وی شرکت کیسون (پیمانکار) مدعی شده که 2 هزار و 300 میلیارد ریال بابت کاری که انجام داده از کارفرما طلب دارد.
سیاحی تاکید کرد: معتقدیم نگاه پیمانکار به طرح قطارشهری اهواز باید تغییر کند همچنین یک اراده جدی در استان برای تعیین تکلیف این طرح صورت بگیرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان در ادامه با تاکید بر معرفی مدیرعامل جدید برای متروی اهواز گفت: مدیرسابق این سازمان بازنشسته شه و به درخواست خود کناره گیری کرده است.
بر اساس این گزارش، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان گفته بود طرح قطار شهری اهواز و تصمیم گیری درباره ادامه کار با پیمانکار چینی تا اوایل مرداد تعیین تکلیف می شود. خط یک قطار شهری اهواز به طول 23 کیلومتر مسیر زرگان تا بقایی را شامل می شود.
مجری و پیمانکار متروی اهواز شرکت چینی کیسون است که در سال 1385 کار را تحویل گرفت قرار بود آن را پنج ساله به اتمام برساند اما این طرح اکنون تنها 28.5 درصد پیشرفت دارد.
آخرین وعده برای راه اندازی متروی اهواز آبان پارسال اعلام شده و قرار بود گام نخست آن (شش ایستگاه میدان فرودگاه تا مصلای نمازجمعه) به بهره برداری برسد.
نارضایتی مسئولان خوزستان و معاون عمرانی وزیر کشور از پیشرفت متروی اهواز به حدی بوده که مرداد 1394 مسئولان اعلام کردند که قصد خلع ید پیمانکار را دارند.
عملکرد ضعیف کیسون اعتراضات کارگری را نیز در این سال ها در پی داشته است.
پارسال حدود 380 کارگر این طرح اخراج شدند ضمن آنکه کارگران متروی اهواز در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات خود تاکنون بیش از 11 نوبت اعتصاب کرده اند و این اعتراض ها در سال های گذشته نیز اتفاق افتاده است.
مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز پیش از این گفته بود تاخیر در اجرای طرح متروی اهواز چهار هزار و 250 میلیارد ریال ضرر و زیان مالی به شهر اهواز تحمیل کرده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار