تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳
کد خبر: ۱۳۰۲۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انتقاد انبوه سازان از افزايش 50 درصدي هزينه انشعاب برق
شرکت توزیع نیروی برق اهواز در روزهای اخیر اقدام به افزایش 50 درصدی قیمت خرید انشعاب برق کرده است
رييس انجمن صنفي انبوه سازان مسکن خوزستان گفت: شرکت توزیع نیروی برق اهواز در روزهای اخیر اقدام به افزایش 50 درصدی قیمت خرید انشعاب برق کرده است.

فرشید پورحاجت در نهمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که امروز، 10 شهریورماه با موضوع مشكلات انبوه سازان در اهواز برگزار شد، در خصوص مصوبات جلسات گذشته این شورا اظهار کرد: هفته گذشته برای رسیدگی به موضوع اخذ هزینه تفکیک واحد و نقشه برداری از مردم به صورت همزمان توسط اداره کل ثبت اسناد خوزستان و سازمان نظام مهندسی اين موضوع را با سازمان ثبت اسناد کشور مطرح كرديم که قائم مقام سازمان ثبت اسناد کشور بر حل این موضوع در خوزستان تأکید كرد.

وی افزود: اگر قرار است اداره کل ثبت اسناد خوزستان برخی از تکالیف خود را به دیگر سازمان ها برونسپاری کند، نباید اینگونه باشد که مجبور شویم هزینه یک خدمت را دو یا سه مرتبه به سازمان های مختلف پرداخت کنیم وگرنه از نظر ما مساله برونسپاری تکالیف و وظایف سازمان های دولتی ایراد و اشکالي ندارد.

پورحاجت با اشاره به بروکراسی اداری پیچیده ای که پس از برونسپاری تفکیک واحد و نقشه برداری از سوی ادارت کل ثبت اسناد به سازمان نظام مهندسی خوزستان ایجاد شد، خاطرنشان کرد: برای هر دستگاه و سازمان وظایف قانونی تعیین شده که بايد بابت هر کدام از این تکالیف و وظایف، یک مرتبه هزینه دریافت شود. نه اینکه برونسپاری برخی از این وظایف صورت گيرد و در عین حال هزینه آن وظیفه یا تکلیف قانونی توسط سازمان قبلی از مردم گرفته شود.

وی همچنین در خصوص عملکرد شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: در اهواز هیچ شرکتی به جز شرکت توزیع نیروی برق از حق و اختیار فروش برق برخوردار نیست كه متأسفانه در سالهای گذشته این شرکت تکالیف قانونی خود را انجام نداده است و مردم را وادار کرد تا قرارداد عمليات ايجاد انشعاب برق را با پیمانکاران تعیین شده منعقد كنند که ما این موضوع را از دیوان عدالت اداری پیگیری کردیم تا ابطال شود.

پورحاجت تصریح کرد: طی دو روز گذشته قیمت خرید انشعاب برق افزایش 50 درصدی داشته است و با توجه به اینکه دولت در حال ایجاد انضباط و نظم دهی به دستگاه های خود است، این امر برای ما مایه تعجب بود که یک شبه و ناگهانی نرخ خریداری انشعاب برق تا این حد افزایش یابد.

وي با اشاره به تفاهمنامه اخیر سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و شرکت توزیع نیروی برق اهواز خاطرنشان کرد: بر اساس اين تفاهم نامه سازمان نظام مهندسی خوزستان مي تواند در ساختمان هایی که ناظر برق وجود ندارد، یک بازرس یا ناظری برای این امر معرفی و تعیین کند.

رييس انجمن صنفي انبوه سازان مسكن خوزستان ادامه داد: در صورتی كه ما اكنون هزینه طراحی و نظارت برق را تماما به شرکت توزیع نیروی برق پرداخت می کنیم و علاوه بر اين نيز هزینه مضاعفی را باید به ناظرین یا بازرسین برق سازمان نظام مهندسی پرداخت کنیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار