تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۱۳۰۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نصیرزاده: شهرداری تهران نمی‌تواند از پرسپولیس به فیفا شکایت کند
کارشناس حقوقی فوتبال گفت: شهرداری تهران به هیچ عنوان نمی‌تواند از باشگاه پرسپولیس به فدراسیون بین‌المللی فوتبال شکایت کند.

هوشنگ نصیرزاده  گفت: اخیرا شهرداری تهران اعلام کرده به دلیل لغو قرارداد تبلیغاتی با باشگاه پرسپولیس از این باشگاه به فیفا شکایت کرده است اما نکته مهم این است که بر اساس اصول مدیریت فوتبال فقط بازیکنان،‌مربیان، کارگزاران و شرکت‌های اسپانسر مورد تائید فیفا می‌توانند به این نهاد بین‌المللی شکایت کنند.

وی ادامه داد: همانگونه که پرسپولیس نمی‌تواند از شهرداری به فیفا شکایت کند همانطور هم شهرداری نمی‌تواند از پرسپولیس به فدراسیون بین‌المللی فوتبال شکایت کند.

این کارشناس حقوقی فوتبال تاکید کرد: فیفا بر اساس اساسنامه خود و طبق کدهای انضباطی و حتی بر اساس آئین‌نامه تبلیغات و اسپانسرگیری منحصرا به شکایت‌های شرکت‌های بین‌المللی با خود فیفا قرارداد دارند، رسیدگی می‌کنند و سایر نهادها و شرکت‌ها از شکایت به فیفا برای مقاصد اقتصادی خود کاملا محرومند.

نصیرزاده اظهار داشت: شهرداری تهران حتی نمی‌تواند به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال شکایت کند. بهترین شیوه برای متقاعد کردن شهرداری این است که اگر ماجرا را به صورت کاملا برعکس نگاه کنیم، پرسپولیس هم نمی‌تواند از شهرداری به فیفا یا کنفدراسیون فوتبال آسیا شکایت کند.

وی عنوان کرد: هر گونه حل اختلاف در این رابطه باید در دادگاه‌های عمومی تهران و بر اساس قرارداد فی‌مابین مطرح شود. به طور قطع به کار بردن لفظ شکایت به فیفا از طرف شهرداری یا برای تهدید پرسپولیس به کار رفته یا بر اساس توصیه افراد ناوارد به مقررات بین‌المللی اعلام شده است.

این کارشناس حقوقی فوتبال گفت: هر گاه هر دو طرف ماجرا جزء خانواده فوتبال باشند و به عنوان زیرمجموعه پذیرفته شده و یا در مجمع فدراسیون حق رای داشته باشند می‌توانند به فیفا و کمیته انضباطی مراجعه کنند.

نصیرزاده در ادامه گفت‌وگوی خود با اشاره به ماجرای رخ داده بین امیر قلعه‌نویی و برخی خبرنگاران عنوان کرد: برخلاف اعلام کمیته انضباطی که گفته این کمیته برای رسیدگی به شکایت احتمالی روزنامه‌نگاران علیه قلعه‌نویی دارای صلاحیت است، باید گفت همانگونه که قلعه‌نویی نمی‌تواند از روزنامه‌نگاران به کمیته انضباطی شکایت کند،‌ خبرنگاران هم نمی‌توانند این کار را انجام دهند.

وی ادامه داد: ‌دلیل این موضوع این است که یک طرف قضیه جزء خانواده فوتبال محسوب نمی‌شود هر چند فوتبال‌نویس صرف باشد. استاندارد مراجعه به تشکیلات قضایی فدراسیون‌ها این است که کمیته انضباطی بتواند هر دو طرف را تنبیه کند در حالی که ارگان قضایی فدراسیون از ورود به حریم مطبوعات منع شده است.
:
:
:
آخرین اخبار