تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۱۳۰۶۰۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پاسخ مدیرکل گمرک خرمشهر به منتقدان
مدیرکل گمرک خرمشهر در پاسخ به برخی انتقادها مبنی بر فعالیت این گمرک در روزهای پنجشنبه با وجود تعطیلی دیگر دستگاه های اجرایی، گفت:این مهم در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و گمرک ایران است
مدیرکل گمرک خرمشهر در پاسخ به برخی انتقادها مبنی بر فعالیت این گمرک در روزهای پنجشنبه با وجود تعطیلی دیگر دستگاه های اجرایی، گفت:این مهم در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و گمرک ایران است.

برخی منتقدان روزهای گذشته در فضای رسانه ای، فعالیت گمرک خرمشهر در روزهای پنجشنبه را تخطی از دستورات و خودداری از عمل به بخشنامه های استانی تلقی کردند.

عارف باتوی مدیرکل گمرک خرمشهر روز یکشنبه در پاسخ به این انتقادات، فعالیت گمرک در این روز را در راستای خدمت به صادرکنندگان، ارزآوری برای اقتصاد و عمل به بخشنامه های ابلاغی از سوی گمرک کل ایران در راستای ارائه خدمت 24 ساعته به صادرکنندگان ارزیابی کرد.

وی اضافه کرد:فعالیت گمرک در روزهای پنجشنبه در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی می باشد و گمرک نیز در این مسیر گام بر می دارد.

باوی در ادامه سخنانش با تشریح اقدامات این اداره کل در راستای آسان سازی کار صادرکنندگان و بازرگانان، تصریح کرد:اجرای سامانه جامع امور گمرکی در گمرک شلمچه در دو بخش صادرات و ترانزیت به صورت دور اظهاری انجام می شود.

مدیر کل گمرک خرمشهر گفت:از اول شهریور امسال نیز باسکول های گمرک شلمچه به سامانه جامع امور گمرکی متصل شده و وزن کالاهای باسکول شده به صورت خودکار در سامانه فوق ثبت شده و ثبت دستی وزن کالا متوقف می شود.

باوی افزود:اجرای این مهم، به شفاف سازی و جلوگیری از تخلفات احتمالی منجر می گردد.

مدیر کل گمرک خرمشهر همچنین در ادامه سخنانش با تبیین آمار صادرات از این گمرک طی سال جاری، افزود:طی پنج ماه سال جاری 330 میلیون و 200 هزار دلار از دو گمرک خرمشهر و شلمچه به خارج از کشور صادر شد.

باوی افزود:عمده کالاهای صادراتی از دو گمرک خرمشهر و شلمچه سیمان، گچ، قلوه سنگ، کاشی، آهن آلات ساختمانی، میوه و تره بار و لبنیات بوده است.

وی اظهار داشت:طی پنج ماه نخست امسال واردات کالا از گمرک خرمشهر به وزن 89 هزار و 799 تن و به ارزش 212 میلیون 532 هزار دلار بود که این میزان واردات نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزن و ارزش 25 درصد کاهش را نشان می دهد.

مدیر کل گمرک خرمشهر گفت:جمع درآمدهای عمومی گمرک خرمشهر که به کمک سامانه جامع امور گمرکی از محل واردات کالا به حساب خزانه واریز شده به یک هزار و 674 میلیارد ریال رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش را نشان می دهد.

باوی افزود:روزانه بیش از 400 دستگاه کامیون حامل بار صادراتی از مرز زمینی شلمچه عازم استان بصره عراق می شود.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: گمرک خرمشهر
:
:
:
آخرین اخبار