تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۸
کد خبر: ۱۳۰۶۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس بنیاد شهید آبادان:
آبادان ۶ شهید از حادثه منا دارد
از میان شهدای حادثه منا ، ۶ شهید متعلق به شهر آبادان است
رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان آبادان گفت: از میان شهدای حادثه منا ، ۶ شهید متعلق به شهر آبادان است.

علی سامری عصر امروز یکشنبه در جلسه هماهنگی آئین بزرگداشت شهدای منا در محل سرسرای اجتماعات فرمانداری آبادان، از ضرورت بررسی و تبیین ابعاد مختلف فاجعه منا برای مردم و تجلیل از مقام شهدا و خانواده های آنان به عنوان مهمترین برنامه قابل انجام و اجرا در این آئین خواند و اظهار کرد: اگر چه مکه حرم امن الهی است اما در طول زمان عهده داری حکومت آل سعود به عنوان مدیریت حج تمتع، بارها شاهد فجایع و حوادثی در مناسک حج بوده ایم.

وی اضافه کرد: بیش از چند هزار نفر از حجاج بیت الله الحرام در این حادثه به شهادت رسیدند که ۴۶۱ نفر آنان از حجاج ایرانی بودند، از این تعداد ۶۰ نفرشان ایثارگر، ۳۷ نفرشان جانباز، ۲۳ نفرشان دارای زن و همسر و یا از والدین و فرزندان شاهد، ۱۷ نفرشان روحانی و ۶ نفرشان نیز دیپلمات بودند.

رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان آبادان با بیان اینکه اکثر این شهدایی که توسط عمال آل سعود به شهادت رسیدند از جامعه فرهنگی و فرهیختگان کشورمان بوده اند، تصریح کرد: به رغم پیگیریهای فراوان سازمان حج و زیارت و وزارت امور خارجه اما تاکنون عربستان هیچ سند، عکس و یا تصویری از این حادثه را ارائه نکرده، ضمن آنکه هیچ هزینه ای نیز بابت دیه این افراد پرداخت نکرده است.

سامری یادآور شد: امسال نیز عربستان به بهانه های مختلف از حضور حاجیان کشورمان در فریضه حج تمتع جلوگیری کردند و قصد راه اندازی تبلیغات سوء علیه کشورمان را دارند.

حادثه منا در دوم مهرماه سال ۱۳۹۴ و همزمان با عید قربان در مراسم رمی جمرات در «خیابان ۲۰۴» نزدیک تقاطع آن با «خیابان ۲۲۳» در منطقه منا شهر مکه عربستان سعودی رخ داد.

در این حادثه، ۶ نفر از حجاج آبادانی به نامهای «عبدالستار شنیور نصاری»، «امین باوی»، «حسین بغلانی»، «محمد سعید سعیدی زاده»، «فواد مشعلی» و «حسین بیت غانم» جان باختند.
مرجع / مـهـر
برچسب ها: حادثه منا
:
:
:
آخرین اخبار