تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۱۳۰۶۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس کل دادگستری استان خوزستان:
منابع مالی خوزستان خارج از استان سرمایه‌گذاری می‌شود
برخی در این استان منابعی را ایجاد می‌کنند اما خارج از استان هزینه مالی انجام می‌دهند که بخشی از این کار مربوط به صنایع بزرگ است که گردش مالی آنها و منابع بانکی آنها در تهران است
رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت: برخی در این استان منابعی را ایجاد می‌کنند اما خارج از استان هزینه مالی انجام می‌دهند که بخشی از این کار مربوط به صنایع بزرگ است که گردش مالی آنها و منابع بانکی آنها در تهران است.

فرهاد افشارنیا یکشنبه‌شب در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان بازرسی استان خوزستان که در محل سالن اجتماعات مجتمع قضایی تندگویان اهواز برگزار شد با اشاره به اصل 174 قانون اساسی مبنی بر وظیفه نظارتی قوه قضائیه، اظهار کرد: سازمان بازرسی جزء نهادهای دائمی و ثابت کشور است و هیچ قانون عادی و یا مصوبه‌ای نمی‌تواند آن‌را از ردیف سازمان‌های رسمی حذف کند.

وی ادامه داد: طبق بیان صریح قانون اساسی نظارت بر حسن اجرای سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرای از وظایف سازمان بازرسی است.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان با بیان اینکه گزارشاتی که به سازمان بازرسی اعلام می‌شود به‌صورت اولویت کاری و فوق‌العاده پیگیری می‌شود تاکید کرد: بعید می‌دانم پرونده‌ای به صدور حکم منتهی شده باشد.

افشارنیا تبیین کرد: شورای دستگاه‌های نظارتی استان با عضویت دستگاه‌های قانونی، دیوان محاسبات، معاونت برنامه‌ریزی استانداری مانع از ایجاد تخلف و هدر رفتن زحمات دستگاه‌های نظارتی و دستگاه‌های عضو می‌شود.

وی با اشاره متضرر شدن استان خوزستان از خسارات جنگ تحمیلی بیان کرد: آثار محرومیت‌های ناشی از جنگ در استان مشاهده می‌شود.

افشارنیا ادامه داد: با توجه به محرومیت‌های ناشی از جنگ که در استان باقی مانده است دستگاه‌های امنیتی و نظارتی استان نباید برای کمترین جرم و تخلف صورت گرفته در استان مانع جذب سرمایه‌گذاری در استان بشوند.

وی تاکید کرد: تلاش برای اجرای ماموریت‌های قانونی‌مان نباید سبب خسارت به استان و فرار سرمایه از آن شود.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان به دستگاه‌های نظارتی پیشنهاد کرد: انجام وظایف و ماموریت‌های قانونی در جهت تشویق کارآفرینی در استان و رشد صنعت و تولید باشد.

این مسؤول با اشاره به برخی کارهای اداری که بدون شفافیت و همراه با پرداخت حساب به برخی متخلفان انجام می‌شود توضیح داد: متاسفانه متقاضیان کار در نهایت زمانی موفق به گرفتن مجوز ها می شوند که دیگر سرو کله دستگاه نظارتی پیدا شده و کاری از پیش نمی‌رود.

افشارنیا با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه 60 درصد صنایع یا تعطیل یا نیمه تعطیل هستند تصریح کرد: نگذاریم همان سرمایه‌ای که دیگران برای فعالیت وارد استان می‌کنند از استان خارج شود.

وی بخشی از  موانع استان را شبکه بانکی عنوان کرد و افزود: برخی در استان منابعی را ایجاد می‌کنند اما خارج از استان هزینه مالی انجام می‌دهند که بخشی از این کار مربوط به صنایع بزرگ در استان است که گردش مالی آنها و منابع بانکی آنها در تهران است.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان در پایان با بیان اینکه سهم اشتغال استان از نفت کمتر از 3 درصد است تاکید کرد: تمام عوارض ناشی از صنایع بزرگ، آلودگی‌های زیست محیطی نفت و پتروشیمی، همچنین آلودگی ناشی از فلرهای نفتی و ... از استان است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار