تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹
کد خبر: ۱۳۰۹۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مشکلات فعالان عرصه کشتی‌سازی از زبان فعال این صنعت
مدیر عامل شرکت کشتی سازی اروندان خرمشهر، کمبود نقدینگی و سفارش ساخت کشتی و شناور به خارج از کشور از سوی برخی دستگاه ها را از عمده مشکلات صاحبان صنایع کشتی سازی در این شهرستان عنوان کرد
مدیر عامل شرکت کشتی سازی اروندان خرمشهر، کمبود نقدینگی و سفارش ساخت کشتی و شناور به خارج از کشور از سوی برخی دستگاه ها را از عمده مشکلات صاحبان صنایع کشتی سازی در این شهرستان عنوان کرد.

ارسلان غمگین سه شنبه در نشست بررسی مشکلات شرکت کشتی سازی اروندان خرمشهر با حضور 'مرتضی بانک 'معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری، استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان محلی خرمشهر، گفت:با توجه به کمبود نقدینگی و مشکلات مالی شرکت های کشتی سازی و شناورسازی، سفارش کار ساخت از سوی دستگاه های سفارش دهنده ساخت شناور کم است و بیشتر خرید از خارج انجام می شود.

وی اظهار داشت: اگر دستگاههای سفارش دهنده ساخت شناور امکان سنجی کرده و مشخص کنند که چه تعداد شناور یا کشتی در چند سال آینده نیاز دارند، شرکت های کشتی سازی نیز آماده اند تا این نیازها را در بازار داخل تامین کنند.

غمگین بیشترین خرید شناور از سوی دستگاه های داخلی را چین، سنگاپور و مالزی دانست و افزود:در کشور، شرکت های کشتی سازی توانمند داریم و اروندان نیز در بحث کار با آلومینیوم حرف نخست را در خاور میانه می زند.

مدیر عامل شرکت کشتی سازی اروندان خرمشهر همچنین در ادامه سخنانش از آماده سازی دو فروند شناور پیشرفته کاتاماران در این شرکت خبر داد و افزود:با ساخت دو فروند شناور پیشرفته کاتاماران، این شرکت در ردیف هفتمین کشور دنیا دارای این توانمندی و دانش قرار گرفته که امیدواریم این و شناور، مهرماه سال جاری آب اندازی شود.

به گزارش ایرنا در این دیدار، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، ولی اله حیاتی فرماندار خرمشهر، عامر کعبی و غلامرضا شرفی نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان و شهرستان حضور داشتند.

شرکت کشتی سازی اروندان در ساخت، تعمیر، خدمات پس از فروش انواع کشتی های آلومینیومی و فولادی تا سقف دو هزار و 500 تن نظیر شناورهای آلومینیومی، گشتی آموزشی، راهنما بر، آمبولانس دریایی، صیادی، خدماتی، کروبوت، مسافربری فعالیت می کند.

این شرکت همچنین انواع شناورهای فولادی از قبیل لندینگ کرافت، دوبه موتوردار، آتش خوار، یدک کش، خدماتی، انواع بارج ها، فانوس دریائی فعالیت می کند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار