تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۱۳۰۹۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس دانشگاه پاسخ داد:
دانشگاه رامین سال تحصیلی جدید را چگونه آغاز می‌کند؟
رئیس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان با بیان این‌که در سال ۹۴ سند راهبردی دانشگاه تدوین و برنامه جامع 10 ساله نیز تصویب شد، مهم‌ترین اقدامات این دانشگاه در سال گذشته و وضعیت حوزه‌های مختلف در آستانه سال تحصیلی جدید را تشریح کرد
رئیس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان با بیان این‌که در سال ۹۴ سند راهبردی دانشگاه تدوین و برنامه جامع 10 ساله نیز تصویب شد، مهم‌ترین اقدامات این دانشگاه در سال گذشته و وضعیت حوزه‌های مختلف در آستانه سال تحصیلی جدید را تشریح کرد.

 دکتر سید عطاءالله سیادت درباره وضعیت این دانشگاه در آستانه سال تحصیلی جدید و ورود دانشجویان به اهمّ فعالیت‌های این دانشگاه در سال گذشته اشاره و اظهار کرد: در سال ۹۴ سند راهبردی و برنامه جامع 10 ساله دانشگاه به تفکیک دانشکده‌ها و گروه‌های آموزشی تهیه و تدوین و در راستای تشکیلات طرح تکریم ارباب رجوع نیز ساختا‌رسازی انجام شد.

وی با بیان این‌که سال گذشته ارتباطات خوبی با دانشگاه‌ها و مراکز آموزرش عالی خارجی در راستای همکاری‌های آموزشی و پژوهشی برقرار شد، افزود: انعقاد تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی با دانشگاه‌های خارجی، انجام امور مربوط به فرصت‌های مطالعاتی و سفرهای علمی با همکاری معاونت پژوهشی و فناوری از کارهای انجام‌شده توسط گروه همکاری‌های بین‌الملل دانشگاه است؛ همچنین یک هیأت 10 نفره از دانشگاه بصره عراق، از دانشگاه رامین بازدید کردند و یک تفاهم همکاری بین ۲ دانشگاه تدوین و امضا شد.

رئیس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان با اشاره به برگزاری نشست‌های متعدد درون‌دانشگاهی، گفت: همچنین مراسم‌ها و همایش‌های متعدد ازجمله اولین کنگره‌ی شهدای دانشجوی دانشگاه، مراسم بزرگداشت روز معلم و تجلیل از اساتید دانشگاه، همایش طرح 550 هزار هکتاری سفر مقام معظم رهبری، اجرای طرح بهسازی 420 هکتار از اراضی مزرعه دانشگاه، مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم، همایش محققان و مروجان جهاد کشاورزی استان خوزستان و ... در دانشگاه برگزار شد.

سیادت با اشاره به افتتاح ساختمان جدید دانشکده کشاورزی، در خصوص فعالیت‌های حوزه معاونت آموزشی عنوان کرد: اخذ مجوز پذیرش دانشجو در رشته‌های مهندسی تولیدات‌ گیاهی، ‌گیاهان‌دارویی و معطر در مقطع کارشناسی، مکانیزاسیون کشاورزی (‌مدیریت و تحلیل سامانه و انرژی)، زراعت و اصلاح نباتات (کشاورزی اکولوژیک و تکنولوژی بذر) و علوم باغبانی (سبزی‌کاری، میوه‌کاری، فیزیولوژی و اصلاح گل و گیاهان زینتی، فیزیولوژی و فناوری پس از برداشت محصولات باغبانی) در مقطع کارشناسی‌ارشد و همچنین رشته‌های علوم خاک (بیولوژی و بیوتکنولوژی خاک) و علوم دامی (فیزیولوژی دام) در مقطع دکتری از اهمّ اقدامات حوزه آموزش است.

رئیس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان با بیان این‌که سال گذشته 10 نفر از اعضای هیأت‌علمی دانشگاه ارتقا‌ء مرتبه یافته‌اند، ادامه داد: همچنین آمار قبولی دانشجویان دانشگاه در مقاطع تحصیلات تکمیلی، 37 نفر در مقطع دکتری و 201 نفر در مقطع کارشناسی ارشد بوده است.

وی به تبیین مهم‌ترین فعالیت‌های حوزه معاونت پژوهشی و فناوری نیز پرداخت و گفت: تصویب 43 پروپوزال طرح پژوهشی، تصویب گزارش نهایی 13 طرح پژوهشی، تصویب 40 طرح مربوط به سازمان‌ها و شرکت‌های خارج از دانشگاه، تهیه 25 گواهی داوری پروپوزال طرح پژوهشی، انجام مکاتبات مربوط به 11 عدد از کتاب‌های اعضای هیأت‌علمی جهت داوری و ویراستاری علمی و ادبی و چاپ هفت عنوان از کتاب‌ها، بررسی و انجام مکاتبات 36 سفر داخلی و 11 سفر خارجی از اقدامات انجام‌شده در این بخش است.

سیادت با گریزی به فعالیت‌های آزمایشگاه مرکزی این دانشگاه، خاطرنشان کرد: این آزمایشگاه سال گذشته موفق به کسب عضویت قطعی در شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی شد؛ استقرار نظام استاندارد بین‌المللی ISO/IEC 17025، پیاده‌سازی نظام HSE در آزمایشگاه، ارائه برنامه ارتقاء دستگاه‌های با فناوری بالا جهت بالابردن دامنه خدمات آزمایشگاهی، خرید تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی با دریافت حمایت از شبکه آزمایشگاهی شاعا (شبکه آزمایشگاه‌های علمی ایران) جهت استفاده در آزمایشگاه مرکزی و سایر گروه‌های آموزشی از دیگر فعالیت‌ها است.

رئیس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان افزود: همچنین فعالیت‌های آزمایشگاهی در راستای ارائه خدمات با نتایج قابل اعتماد استانداردسازی و با همکاری سازمان‌های آموزشی، پژوهشی و شرکت‌های خصوصی خدمات تخصصی آنالیز دستگاهی ارائه شد.

سیادت در خصوص فعالیت‌های حوزه کارآفرینی و ارتباط با جامعه دانشگاه به اخذ مجوز راه‌اندازی همایش کارآفرینی و کشاورزی در سال آینده، حضور در نمایشگاه هفته پژوهش و فن‌بازار اهواز، دریافت اولویت‌های پژوهشی از شرکت‌های مختلف صنعتی و کشاورزی اشاره کرد.

وی همچنین با بیان این‌که سال گذشته 57 عنوان کتاب لاتین و 641 عنوان کتاب فارسی از بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برای کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه خریداری شد، گفت: همکاری با پایگاه استنادی جهان اسلام (ISC) جهت دریافت کلیه نشریات علمی و پژوهشی کتابخانه در موضوعات کشاورزی از دیگر اقدامات این بخش است.

رئیس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان درباره اهمّ فعالیت‌های حوزه معاونت فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی نیز با بیان این‌که کانون‌‌ها، تشکل‌ها و انجمن‌های علمی دانشگاه فعالیت‌های متعددی داشته‌اند، تصریح کرد: ازجمله این فعالیت‌ها می‌توان به برگزاری المپیاد امداد و نجات دانشگاه‌ها‌ی خوزستان، برگزاری نشست‌هایی در قالب حلقه‌های معرفتی با محوریت سبک زندگی ایرانی‌اسلامی با حضور اساتید حوزه و دانشگاه، برگزاری برنامه‌های خلاقیت ساختار‌یافته و هوش مصنوعی، کنترل بیولوژیک، دعوت از کشاورزان نمونه استانی و کارآفرینان نمونه کشوری، برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های مختلف ویژه کارکنان و دانشجویان، برگزاری مسابقات و مناظره‌های مختلف و ... اشاره کرد.

سیادت در خصوص وضعیت پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی دانشگاه نیز اظهار داشت: لایروبی زهکشی اصلی مزرعه و فاضلاب دانشگاه، جدول‌کاری و محوطه‌سازی و اجرای پروژه روشنایی دانشگاه، خرید تلویزیون شهری، خرید سوله استخر سرپوشیده دانشگاه، آسفالت و روشنایی زمین‌های ورزشی، ساخت فاز اول دانشکده مهندسی زراعی و عمران روستایی، انجام آزمایشات ژئوتکنیک لایه‌های زمین دانشگاه به عمق 20 متر، اجرای سیستم شبکه‌گذاری گاز داخلی (پلی‌اتیلن)، تجهیز سلف‌سرویس مرکزی ‌و ... از مهم‌ترین فعالیت‌های انجام‌شده در این حوزه است.

وی ادامه داد: راه‌اندازی اینترنت وایرلس کلیه خوابگاه‌های دانشجویی، افزایش پهنای باند اینترنت دانشگاه، راه‌اندازی سرور مدیریت اطلاعات پژوهشی، راه‌اندازی وب‌سایت، ایمیل و سرور جدید دانشگاه، ارتقای سرور اکانتیگ دانشگاه، راه‌اندازی سامانه اموال و انبار دانشگاه، تعمیر و سرویس بیش از 600 دستگاه رایانه و لپ‌تاپ اداری و دانشجویی و ... نیز از فعالیت‌های مرکز انفورماتیک دانشگاه در سال ۹۴ است.

رئیس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین با بیان این‌که دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه نیز برنامه‌ها و فعالیت‌های متعددی داشته است، عنوان کرد: از مهم‌ترین فعالیت‌های این بخش می‌توان از برگزاری اردوهای زیارتی، جلسات هم‌اندیشی اساتید، دوره‌های ضیافت اندیشه اساتید، جلسات سخنرانی و کارگاه‌های آموزشی مختلف، همایش قرآنی یافته‌های کشاورزی در پرتو قرآن و ... نام برد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار