تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۰ - ۰۲:۳۸
کد خبر: ۱۳۱۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل شرکت پتروشیمی اروند عنوان کرد
پتروشیمی اروند بزرگ‌ترین تولیدکننده زنجیره PVC در جهان
مدیرعامل شرکت پتروشیمی اروند از شرکت پتروشیمی اروند به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده زنجیره PVC در جهان نام برد.

سیدکاظم موسوی در گفت‌وگو با فارس،اظهار داشت: شرکت پتروشیمی اروند، مجری طرح الفین هشتم بوده و محل اجرای آن منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی است.
وی افزود: این شرکت در سال 1382 شروع به فعالیت کرده و مساحت آن 108 هکتار است.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی اروند در خصوص کاربرد انواع محصولات این شرکت تصریح کرد: اتیلن، ماده اولیه صنایع پتروشیمی، تولید انواع لوله‌ها، شیلنگ، عایق حرارتی، لوازم آشپزخانه و ظروف اسباب‌بازی، تهیه موادشوینده، ضدعفونی کننده و پاک کننده صنعتی در صنایع نساجی از جمله کاربردهای تولید این شرکت است.
وی در ادامه به تولید نادرترین گریدهای پی وی سی با درجه خلوص و کیفیت بالا برای نخستین‌بار در خاورمیانه توسط پتروشیمی اروند اشاره کرد و گفت: واحد پی وی سی مجتمع پتروشیمی اروند با این آینده‌نگری طراحی و بهره‌برداری شده تا بتواند سالانه 300 هزار تن گرید سوسپانسیون و 40 هزار تن گرید امولسیون تولید کند.
موسوی با بیان اینکه واحد کلر آلکالی این مجتمع به‌عنوان نخستین مرحله زنجیره پی وی سی از اواسط سال گذشته راه‌اندازی شده ادامه داد: این واحد ظرفیت تولید سالانه 660 هزار تن سود سوزآور، 16 هزار و 250 تن آب ژاول ، 585 هزار تن کلر و 124 هزار تن اسید کلریدریک را دارد.
وی همچنین عنوان کرد: این مجتمع با ظرفیت تولید سالانه 343 هزار تن وینیل کلراید منومر و 329 هزار و 300 تن اتیلن دی کلراید به‌عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده زنجیره PVC در جهان شناخته شده است.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی اروند افزود: در حال حاضر سود سوزآور مورد نیاز صنایع نساجی، نیروگاهی، نفت و پتروشیمی و همچنین کلر و آب ژاول کل منطقه توسط مجتمع پتروشیمی اروند تأمین می‌شود.
وی بیان کرد: واحد پی وی سی این مجتمع با همت و پشتکار متخصصین ایرانی و کارشناسان داخلی در مدار تولید قرار گرفته است.
موسوی تصریح کرد: در این واحد نادرترین گریدهای E-PVC و S_PVC خاورمیانه تولید می‌شود.
بنا به گفته وی نصب تمام تجهیزات مجتمع پتروشیمی اروند پس از عدم تعهد شرکای خارجی توسط شرکت‌های داخلی و کارشناسان ایرانی انجام شده است که از نکات برجسته اجرای این طرح است.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی اروند گفت: این شرکت پس از تأمین بازار داخلی، مازاد تولید را صادر می‌کند.
وی در پایان نیز گفت: در حال حاضر بهره‌برداری از همه واحدهای پتروشیمی اروند صورت گرفته است.
:
:
:
آخرین اخبار