تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۷
کد خبر: ۱۳۱۵۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه موقت اهواز:
وظیفه‌مسئولان‌است که خوزستان را از وضعیت‌کنونی‌خارج‌کنند
وظیفه مسئولان این است که خوزستان را از وضعیت کنونی خارج کنند؛ اقوام مختلف در دفاع مقدس نقش موثری را داشتند و خوزستان با اقوام ارزشمند خود برای همیشه ماندگار خواهد ماند
امام جمعه موقت اهواز با اشاره به نقش استان خوزستان در دوران دفاع مقدس گفت: وظیفه مسئولان این است که خوزستان را از وضعیت کنونی خارج کنند؛ اقوام مختلف در دفاع مقدس نقش موثری را داشتند و خوزستان با اقوام ارزشمند خود برای همیشه ماندگار خواهد ماند.

آیت الله سیدابوالحسن حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته اهواز با بیان این که حکومت امام علی(ع) باید الگویی برای تمام حکومت های اسلامی و دینی باشد، اظهار کرد: حکومت امام علی(ع) باید الگویی برای کارگزاران نظام جمهوری اسلامی باشد. نبود تبعیض، برقراری عدالت کامل، بی اعتنایی به ارزش های دنیایی و توجه به مردم و محرومین از جمله مواردی است که مسئولان باید آن را مورد الگوی خود قرار دهد و نسبت به آن تلاش کند.

وی افزود: جشن های عید غدیر باید همراه با معرفت افزایی و بیان فضائل و ارزش های اهل بیت باشد، از سوی دیگر در جشن ها باید مراقبت هایی وجود داشته باشد که معصیتی رخ ندهد و موسیقی حرامی استفاده نشود.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به هفته دفاع مقدس تصریح کرد: خوزستان مهم ترین استان در دوران دفاع مقدس بوده است؛ ماهیت جنگ اختلافات مرزی نبوده است بلکه انقلابی در ایران پیروز شد و امام(ره) فرمودند ما انقلاب صادر می کنیم؛ به طور طبیعی کشورهای دیگر این انقلاب را الگو قرار می دادند و این امر برای استکبار جهانی بسیار سنگین بود. توطئه های بسیاری آغاز کردند اما تاثیر گذار نبود و به همین جهت جنگ را آغاز کردند.

حسن زاده ادامه داد: در دفاع مقدس تحقق وعده های الهی را شاهد بودیم؛ کار اصلی جنگ در هشت سال بر دوش مردم بود و حضور مردم پیروزی های بسیاری را به ارمغان آورد. نمونه های بسیاری از فداکاری ها و ایثار مردم وجود دارد و روستاهایی که هیچ خدماتی از سوی جمهوری اسلامی در آن ها ارایه نشده بود فرزندان خود را به جبهه های جنگ اعزام می کردند.

وی عنوان کرد: اکنون و پس از جنگ، استکبار تغییر نکرده است. آمریکا همان آمریکای کودتای 28 مرداد و آمریکایی است که در دفاع مقدس از دشمن بعثی حمایت کامل کرده بود و به همین جهت لازم است که آمادگی نظامی همیشه وجود داشته باشد. خداوند در قرآن کریم به صراحت به لزوم آمادگی نظامی دستور می دهد و این امر همیشه باید وجود داشته باشد. هیچکس نباید به آمادگی نظامی و روحیه دفاعی خدشه ای وارد کند.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: از سوی دیگر حفظ وحدت و یکپارچگی در نظام مهم و تاثیرگذار است تفرقه بین مردم و اقوام و مسئولان آرزوی دشمن است و برای دشمن فرقی ندارد که دولت از کدام جناح باشد.

وی با بیان اینکه پیروزی ما در دفاع مقدس مرهون ولایت پذیری بود، گفت: اکنون نیز به اصل ولایت پذیری نیاز داریم و از جهت دیگر، روحیه شهادت طلبی نیز باید حفظ شود. این به معنای جنگ طلبی نیست بلکه روحیه ایثار و فداکاری است که باید در همه عرصه ها وجود داشته باشد.

امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: روحیه ایثار و فداکاری در بین مردم وجود دارد و مسئولان باید این روحیه را حفظ کنند. حقوق های نامتعارف به شدت در تقابل با روحیه ایثار و فداکاری است.

حسن زاده با اشاره به دوران دفاع مقدس اظهار کرد: وظیفه مسئولان این است که خوزستان را از وضعیت کنونی خارج کنند؛ اقوام مختلف در دفاع مقدس نقش موثری را داشتند و خوزستان با اقوام ارزشمند خود برای همیشه ماندگار خواهد ماند.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس گفت: نقش آموزش و پرورش در جامعه موثر و بی بدیل است. معلمان با درآمدهای پایین خود ایثارگری می کنند. یکی از مهم ترین سنگرها در جنگ نرم، آموزش و پرورش است و به همین جهت همه ما باید تلاش کنیم که معلمان جایگاه معنوی خود را داشته باشند و تکریم و احترام آنها و همچنین رفاه زندگی آنها بیشتر شود.

امام جمعه موقت اهواز با تاکید بر لزوم کمک به آموزش و پرورش خوزستان عنوان کرد: دستگاه های اجرایی در استان همچون نفت، فولاد، نیشکر، پتروشیمی ها و آب و برق باید خود را مدیون آموزش و پرورش بدانند و اگر هر کدام از این دستگاه ها سهم خود را به آموزش و پرورش پرداخت کند، تحولی در آموزش و پرورش استان رخ خواهد داد.

حسن زاده ادامه داد: رتبه آموزش و پرورش خوزستان در کشور پایین است و همه باید به آموزش و پرورش کمک کنند.

وی با اشاره به برگزاری سرشماری عمومی گفت: ارایه آمار دروغ یکی از گناهان کبیره است و ارتباطی به این دولت و آن دولت ندارد و در هر دولت که باشد، گناهی کبیره است. نباید رییس دولتی، آماری ارایه داد که با واقعیت زندگی مردم تطابق نداشته باشد. اگر آماری دروغ است، همان بهتر است که ارایه نشود.

امام جمعه موقت اهواز افزود: در خصوص برگزاری سرشماری امیدواریم که تمام مردم همکاری لازم را داشته باشند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار