تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۱۳۱۷۹۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز عملیات اجرایی 6 پروژه جدید در هفته اول مهر
یک مدرسه کانکسی در باوی جایگزین شد
مدیر آموزش‌و‌پرورش باوی با اشاره به تحصیل حدود 22 هزار دانش‌آموز در این شهرستان، از افتتاح مدارس جدید و آغاز عملیات عمرانی احداث 6 فضای آموزشی در مناطق مختلف این شهرستان تا آغاز سال تحصیلی خبر داد
مدیر آموزش‌و‌پرورش باوی با اشاره به تحصیل حدود 22 هزار دانش‌آموز در این شهرستان، از افتتاح مدارس جدید و آغاز عملیات عمرانی احداث 6 فضای آموزشی در مناطق مختلف این شهرستان تا آغاز سال تحصیلی خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از این فضاها چالش فضای آموزشی از بین می‌رود اما در آینده قطعاً به مدارس جدید نیاز است.

مجید موحدیان با اشاره به افتتاح یک مدرسه خیرساز، امروز 28 شهریورماه در این شهرستان اظهار کرد: این مدرسه در زمینی به مساحت یه هزار و 300 مترمربع و در قالب سه کلاس با اعتباری حدود 150 میلیون تومان از سوی خیرین در روستای بیت‌ملوح از توابع بخش ویس احداث شده است که البته زمین این مدرسه نیز توسط یکی دیگر از خیرین اهدا شده است.

وی با بیان این‌که با افتتاح این مدرسه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی این روستا که پیش از این در یک کانکس مستقر بودند، از فضای آموزشی ثابت برخوردار می‌شوند، تصریح کرد: این مدرسه به‌صورت چند پایه و مختلط با جمعیت دانش‌آموزی 35 نفر فعالیت خواهد کرد.

مدیر آموزش‌وپرورش باوی خاطرنشان کرد: همچنین 2 مدرسه دیگر در روستاهای بیت‌سعید و ام‌القریب از سوی اداره‌کل نوسازی مدارس احداث شده‌اند که تنها مراحل تحویل آن‌ها باقی مانده و تا هفته اول مهرماه به بهره‌برداری می‌رسند.

موحدیان با بیان این‌که شهرستان باوی در حاشیه اهواز و یکی از محروم‌ترین نقاط استان است، اظهار کرد: با تلاش‌های انجام‌شده، امسال با حمایت استاندار و اداره‌کل نوسازی مدارس 6 پروژه 6 کلاسه برای شهرستان تعریف کردیم که از این تعداد سه پروژه در شهر شیبان اجرا خواهد شد زیرا تراکم دانش‌آموزی در این شهر و به‌خصوص در مقطع ابتدایی بسیار بالا است.

وی افزود: همچنین یک پروژه 6 کلاسه در روستای روبیخه تعریف شده است که مدرسه‌ی این روستا بسیار فرسوده و دارای قدمت 50 ساله است؛ پروژه دیگری نیز در روستای صلیعه از توابع بخش مرکزی در قالب 6 کلاس اجرا خواهد شد. همچنین 2 مدرسه 6 کلاسه برای روستای تلبومه از توابع بخش مرکزی تعریف شده است که این روستا پرجمعیت‌ترین روستای باوی و شهر ملاثانی با یک هزار و 500 نفر جمعیت است.

موحدیان خاطرنشان کرد: برای روستاهای گصوان و نگازه که کلاس‌های آن‌ها در کانکس تشکیل می‌شد نیز به‌طور جداگانه مدارس 2 کلاسه تعریف شده است؛ در روستای سیدجابر از توابع بخش ویس و ملاثانی نیز یک مدرسه یک کلاسه به جای کانکس احداث خواهد شد.

مدیر آموزش‌وپرورش باوی با بیان این‌که عملیات اجرای این پروژه‌ها از هفته دوم مهر آغاز می‌شود، گفت: زمین این پروژه‌ها اهدا و نمونه‌برداری و نقشه‌برداری آن نیز انجام شده است؛ همچنین اعتبارات این پروژه‌ها از محل منابع استانی و ملی تأمین شده و تنها مرحله مناقصه برای واگذاری پروژه‌ها باقی مانده است.

وی زمان بهره‌برداری از این پروژه‌ها را سال تحصیلی 97 – 96 اعلام کرد و افزود: اخیراً نیز پروژه‌ 6 کلاسه دیگری توسط شرکت کشت‌وصنعت نیشکر دهخدا در روستای مراونه دهستان عنافچه احداث شده است و با بهره‌برداری از این پروژه‌ها برای مقطعی از زمان که از نظر فضای آموزشی دچار چالش هستیم، از این چالش خارج می‌شویم اما در آینده با توجه به پیش‌بینی افزایش جمعیت، هم در شهر ملاثانی و هم در دهستان عنافچه احداث دبیرستان دخترانه و پسرانه مقطع دوم متوسطه در این دهستان جزو ضروریات خواهد بود.

موحدیان ادامه داد: همچنین در شهر ملاثانی احداث مدرسه متوسطه اول دخترانه و پسرانه ضروری است و این شهرستان حداقل به یک هنرستان کشاورزی نیاز دارد زیرا با وجود دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین در شهر ملاثانی، هنرستان کشاورزی در این شهرستان وجود ندارد.

وی با بیان این‌که با توجه به پراکندگی زیاد روستایی در شهرستان باوی و فاصله بیش از یک‌ونیم ساعته برخی روستاها با مرکز ملاثانی، احداث یک یا 2 مرکز شبانه‌روزی برای دانش‌آموزان این روستاها و تجمیع مدارس بسیار ضروری است، تصریح کرد: همچنین در دهستان عنافچه که در غرب جاده واقع شده، حدود 2 هزار دانش‌آموز در 34 مدرسه روستایی مشغول به تحصیل هستند که از دبیرستان مستقل دخترانه و پسرانه برخوردار نیستند.

مدیر آموزش‌وپرورش باوی با بیان این‌که در حال حاضر حدود 22 هزار دانش‌آموز در 219 مدرسه دولتی و غیردولتی این شهرستان شامل چهار شهر شیبان، ویس، ملاثانی و شهر جدید رامین و دهستان عنافچه تحصیل می‌کنند، گفت: در حال حاضر دانش‌آموزان دهستان عنافچه از امکانات منطقه همجوار (ناحیه چهار اهواز) استفاده می‌کنند و در مدارس این ناحیه مشغول به تحصیل هستند.

موحدیان اظهار داشت: جمعیت دانش‌آموزی در روستاهای شهرستان باوی چهار هزار و 437 نفر در 114 مدرسه و 283 کلاس درس است؛ در شیبان نیز یک هزار و 591 دانش‌آموز تحصیل می‌کنند. شهرستان باوی از لحاظ مشارکت مردم در سال تحصیلی 95 - 94 رتبه چهارم را کسب کرده و میزان مشارکت مردم در مدرسه‌سازی‌ در سال گذشته رشد 200 درصدی داشته است؛ همچنین ازنظر  جذب اعتبارات در میان 40 منطقه آموزشی استان رکورد خوبی ثبت کرده است.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: شهرستان باوی
:
:
:
آخرین اخبار