تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۰ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۱۳۱۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تبدیل کارت ملی به کارت‌های ملی هوشمند در کشور
فرماندار ویژه آبادان گفت: در نشست اخیر بررسی وقایع چهارگانه در آبادان با حضور محمد ناظمی اردکانی، معاون وزیر کشور، تبدیل کارت ملی به کارت‌های ملی هوشمند در کشور مطرح شد.

بهرام ایلخاص‌زاده امروز در گفت‌وگو با فارس در آبادان اظهار داشت: در جلسه و نشستی که با حضور، محمد ناظمی اردکانی، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال کشور در بررسی وقایع چهارگانه حیاتی در محل فرمانداری این شهرستان اخیراً برگزار شد، تصمیمات و تمهیدات مهمی اتخاذ شد.
وی افزود: میزان رشد عملیات ثبت وقایع چهارگانه در کشور 92 درصد بوده و ثبت وقایع چهارگانه در روستاها توسط دهیاران به کمک خانه‌های بهداشت و در شهرها با همکاری شورای شهر و شهرداری انجام می‌شود.
فرماندار ویژه آبادان تصریح کرد: ثبت احوال در همه عرصه‌های کشور از سیاسی گرفته تا اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی حضوری مؤثر دارد و بحث انتخابات به همراه رؤسای ادارات در شهرستان‌ها عضو ستاد اجرایی انتخابات هستند.
وی اضافه کرد: ثبت‌احوال به‌عنوان یکی از مراجع اصلی، امر تصدیق بر اسناد سجلی کاندیدا را انجام می‌دهد.
ایلخاص‌زاده ادامه داد: در عرصه اقتصادی طبق قانون و عرف از لحاظ هویت شخصی افراد و به عبارتی دیگر هویت بخشی به آنها در هر معامله و داد و ستد، خدمات هویتی به شهروندان ارائه می‌کند.
وی با اشاره به برخی مسائل مطرح شده در این جلسه خاطرنشان کرد: ثبت احوال مأموریت‌هایی در ثبت وقایع چهارگانه، تغییر کدپستی و نشانی، صدور اسناد هویتی و تولید نشر آمار جمعیتی را عهده دارو به بیش از 100 دستگاه حکومتی خدمات تصدیق هویتی اشخاص و احراز هویت ارائه می‌کند.
فرماندار ویژه آبادان از ثبت وقایع حیاتی به روز توسط پایگاه جمعیتی کشور در آینده نزدیک خبر داد و افزود: در این رخداد هرگونه احراز هویت و تصدیق هویت به صورت مکانیزه انجام می‌شود.
وی گفت: اگر فردی مشخصات آن در پایگاه جمعیتی کشور موجود نباشد این فرد برای هیچ دستگاه حکومتی شناخته نخواهد شد و در واقع این فرد در ایران نیست و یا وجود آن در ابهام است.
ایلخاص‌زاده به دیگر مسائل و مصوبه‌های این جلسه اشاره کرد و ادامه داد: ثبت 100 درصدی فوت و اسقاط به‌صورت مکانیزه از دیگر برنامه‌های سازمان ثبت احوال کشور است.
وی عنوان کرد: اگر شناسنامه از اعتبار ساقط نشود بعد از فوت ممکن است افرادی از آن سوء استفاده کنند.
فرماندار ویژه آبادان با اشاره به مصوبات جلسه مذکور از اجرای طرح تبدیل کارت ملی به کارت‌های ملی هوشمند در آینده نزدیک خبر داد و افزود: کارت‌های ملی هوشمند الکترونیکی جایگزین کارت‌های ملی فعلی می‌شود.
گفتنی است در 9 ماهه امسال تعداد یک میلیون و 400 هزار ولادت و 400 هزار فوتی در ادارات ثبت احوال کشور به ثبت رسیده است ضمن اینکه 800 هزار ازدواج نیز در کشور ثبت شده است.
:
:
:
آخرین اخبار