تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۱۳۱۹۹۰
تعداد نظرات: ۲۷ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
این استاندار خوب و نازنین!
هوشنگ رادمنش:  وقتی می بینیش پر از صفا و مهر و محبت است. تسبیح و ذکر و نجابت، از او جدا نمی شوند. این شانس ما خوزستانی هاست که استاندارجوانش، صاحب این خصائل نیکوست. باورکنید در خواب هم نمی دیدیم که اولا غلامرضا شریعتی استاندار شود  و دوما" استاندار خوزستان به این خوبی و نیکی باشد.

این استاندار خوب و نازنین!

حالا بگذار عده ای بگویند او برنامه ندارد، خب نداشته باشد، مگر این همه مملکت سر برنامه می چرخد. از بیخ شمال تا ناف مرکز و این پایین ها که ما باشیم، کلمه برنامه، جن است و مدیران هم بسم ا... گویان، هر جا آنها هستند برنامه نیست و اگه برنامه باشد لاجرم آنها باید غیب شوند! پس از این عده می گذریم.

 جمعی هم می گویند پرستیژ یک استاندار را ندارد. خب نداشته باشد مگر استانداران قبلی داشتند یا اگر داشتند از این نمد، کلاهی به لاقبای ما اضافه شد؟ اصلا چی هست این پرستیژ؟! خوردنی است یا گرفتنی؟ مردم گرفتار نان و امورات شانند آن وقت این جماعت از پرستیژ می گویند؟ از این جمع هم می گذریم.

برخی بر اینند که استاندار محبوب ما، همش حرف می زند و این ور و اون ور می رود به سبک و سیاق پوپولیست های وطنی، همه اش شعار می دهد. نمی دانم این اصطلاح پوپولیست را از کدام گور ناپاکی نبش قبر کرده اند و بر سر و روی آدم های مردمدار می کوبند. باید گفت مگر شما بخیلید؟ خب چه اشکالی دارد که استاندار محبوب ما صبح تا شب با مردم باشد؟ با هر کسی که یک تلفن کند، جلسه بگذارد و بگویند و بخندند؟ آخر به شما چه که ساعت ها در یک جلسه کوچک و دو سه نفره بنشیند و از حال و احوالات شان با خبر شود؟ واقعا" که اینان که چنین نسبتی را می دهند از بخل و حسد لبریزند. بابای من! این مردم تشنه دیدار یک مسئول بلند پایه اند تا اندکی از آلام شان کاسته شود. حالا گیریم این جلسات همه اش کشک! خب چه اشکالی دارد؟ دستکم مردم استاندارشان را بدون هیچ تشریفاتی دیده اند و مهم تر اینکه عکس یادگاری هم گرفته و در سایت خبری استانداری به رایگان منتشر می کنند. نه انصافا کدام استاندار اینطور با مردم راحت و مهربان بود؟ پس از این عده هم بگذریم.

عده ای غُر می زنند که استاندار محبوب به جای رسیدگی به ستاد استانداری و سر و سامان دادن به تشکیلات آن که سال هاست به باد فراموشی سپرده شده است، مرتب به این سازمان و آن شرکت، سرک می کشد. یعنی اینکه استاندار باید اول خانه خودش را سر و سامان بدهد بعد به بیرون بپردازد. پاسخ اینان هم روشن است و آن، بیسواد بودن شان است! بله اینها بی سوادند. اگر سواد داشتند می فهمیدند که مگر این استاندار چند وقت می خواهد بماند و  مگر چقدر تاب و توان دارد که از عهده این ستاد برآید؟ 

لاسکر و کارپُف و بابی فیشر هم که باشی در صفحه شطرنج بازیگران این ستاد، کیش و مات می شوی، حالا که این بنده خدا اصلا اهل بازی نیست! تازه به ستاد بپردازد که چه بشود؟ این همه انرژی و وقت گران بهاء بگذارد که ستاد را ساماندهی کند؟ آن وقت نمی گویند که شریعتی چه کرد؟ کدام جاده و کدام پل را افتتاح نمود؟ کدام مدیرکل و مدیرعامل را جابجا کرد؟ کدام بخش را شهر و شهرستان کرد؟ انصافا" این همه را رها کند و بچسبد به ستاد استانداری؟! وقتی می گویم بی سوادند به خاطر همین است دیگر. از این جماعت هم بگذریم.

برخی دیگر می گویند سرانجام استاندار محبوب ما هم در دام قبلی ها می افتد و به روزمرگی می رسد. می گویند کار بی مطالعه و بی دانش، حاصلش باری به هر جهت بودن است یعنی در سنت قبلی ها افتادن! به این آقایان هم عرض می شود که سخن خود شما بی مطالعه است. آخر مطالعه و دانش یعنی چه؟

 هی می گویند استراتژی! هی می گویند مرکز مطالعات! هی می گویند اتاق فکر و از این مهملات! اینها دیگر چه صیغه ای است؟ اتفاقا این حرف ها مال آخر کار است نه اول کار! شما استانداران قبلی را نگاه کنید، ببینید کدام شان اهل استراتژی و اتاق فکر و این کوفت و زهرماری ها بودند؟ همه اینها مال جلسه اخر و مراسم تودیع است!

حالا تا دیدند که این استاندار شده محبوب دل ها، می خواهند با این ادا و اطوارها  او را از چشم مردم بیاندازند. آخر کسی نیست بگوید مگر عمر استانداری استاندار جوان  به این حرفا قد می دهد؟ یک سال نه دو سال! همین! مگر می شود توی این مدت هم اتاق فکر راه انداخت و هم استراتژی پی ریخت و هم راه جدیدی در این سامان باز کرد؟ معلوم است که این حرف ها را می زنند تا استاندار محبوب ما را تضعیف کنند! 

بنابراین بنده بسیار خوشحال هستم که  استاندار محبوب مان اصلا اهل گوش کردن به این حرف ها نیست و ککش هم برای اینجور آدم ها نمی گزد! خوشبختانه مشاوران کنونی استاندار هم از این آدمها به دورند و مثل خود او، گوششان بدهکار این پند و اندرزهای بی سرانجام نیست. پس از اینها هم می گذریم.

 و وقتی از این حرف ها گذشتیم تازه به سر خط با حال خودمان می رسیم. برای همین عرض می شود که در خواب هم نمی دیدم استاندارمان غلامرضا شریعتی باشد. این شانس ما خوزستانی هاست که استاندارمان اینقدر خوب و نازنین است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۷
همشهری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
1
17
تازه هرکس بهش مراجعه میکنه نا امید بر نمی گرده. چون حرف همه را قبول دارد!!!!!!!
مهرداد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
10
8
حالا يه استاندار حداقل خوش اخلاق سهممون شده هي گلايه كنيد تا يه استاندار گنده دماغي مثل ... بياد كه كار هم نميكنه. كفر نعمت نعمت از كفت بيرون كند. اصلا ما ايراني ها يه جورايي رضاخان پيندبم. البته از نوع رضاخان مرام بي عرزش. عشق ميكنيم مثلا استانداري استاندارمون باشه كه بهش سلام كني جوري نگات كنه انگار فحشش دادي. تو رو خدا بس كنيد اين نگاه كوتاه و فكر پوسيدتون رو. مثلا .. يا .... بشن استاندار خيلي حال ميكنيم. حتي اگه شاخص هاي توسعه استان به پايين ترين حد ممكن برسن. فقط لازم داريم كه بگيم استاندارمون خيلي زورمند و قلدره البته قلدر در برابر مردم بيچاره
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
8
32
حالا باید قدر استانداری مثل مقتدایی را بدانیم. مردی که محکم در برابر لابی های مرکز ایستاد و قربانی شد. شیر مادرت حلالت مقتدایی.
پاسخ ها
خوزستان
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
واقعا با این افکار نمی توان به توسعه استان امیدوار بود مقتدایی منصوب دولت بود و حالا دکتر شریعتی هر کدام نهایتش 2تا3 سال در این سمت است ونه بیشتر پس قدر لحظه را بدانیم حرف از گذشته بیهوده است
مهرداد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
واقعا شيرش حلالش
سید سهراب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
2
9
ریش و تسبیه ملاک نیست وقتی معضل استان از این همه مشکلات رها شد و خوزستان مرکز ثروت ایران از لحاظ عمران و آبادانی و رفاه و اشتغال جوانان و ازدواج و گردوخاک و سهم نفت و به سامان رسید و دشت حاصل خیز استان سیراب از کارون پر از غلات و صیفی جات و سبزیجات در راستای صادرات قرار گرفت میشه گفت سید شریعت به شریعت عمل کرد و محبوب قلبها و شاید سلطان قلبها شود . وقتی درک کردیم و قبول کردیم که استان مرزی و حساس به بهترین شکل فقر زدایی و از کانون خطر سو استفاده از فقر و فلاکت ایمن شد میتوان گفت سید شریعت تسبیحش به او شمارش مشکلات را یادآور شد و او خوب مشکلات را از راه تسبحش شناخت . وقتی خوزستان مردم و جوانانش از بیکاری و اعتیاد و ناامیدی و غصه و عذب بودن فارق شدند میتوان گفت که سید شریعت خنده هایش ناشی از عملکرد خوبش بود . و وقتی وسایل تفریح و و نشاط و امتیاز عالی از منطقه ویژه آزاد اروند و زندگی همراه با سلامتی بدور از آلاینده های مخرب و خفه کننده و زیبایی شهر و دیار مردمش را امیدوار و با نشاط نمود میشود گفت سجده و سجاده سید شریعت به راستی به سجده شکر رضایت و صداقت از عملکردش پیوند خورد و سید شریعت به شریعت علوی عمل کرد .یاعل مدد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
6
11
واقعا اگر یک استاندار غیربومی قوی می آمد بهتر نبود؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
باور کن دل نمی سوزونه! بعدشم وقتی توی خاک خودمون پادشاه داریم بریم از جای دیگه بیاریم؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
0
5
من به شخصه نماینده ... را قبل از استاتدار شدن ایشان درآزمایشگاه ایشان دیدم.نمیدانم لابی بود یانه اما خدا کند اگرهم لابی بود بنفع استان باشد
ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
3
4
با سلام از اینکه یک خوزستانی فرمان هدایت استانداری را دردست دارد جای خوشحالی دارد زمانی میتوانی قضاوت کنیم که حداقل دوسال از خدمت ایشان بگذرد بعد قضاوت کنیم که ذکر و تسیبح و دعا در کنار خدمت به محرومان خوب بود یا اینکه در بند لابی گری و در خدمت گردن کلفتها افتدن.که انشالله ایشان دچار موضوع دوم نشوند.
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
0
7
همه ی حرف هایی که تا کنون درباره استان و مردم زده فقط تکرار و مکررات بوده است. به جای تلف کردن وقت برای این ور و آن ور رفتن برود اعتبار بگیرد و بزند به زخم های عیان استان تا دولت روحانی عوض نشده است.
شهروند
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
1
4
لطفا اونایی که هی سنگ مقتدایی رو به سینه می زنن بفرمایند ایشان به جز ماشین های اروندی و جک های مجلسی اش چه چیز دیگری به جای گذاشت؟ اقتدارش کجا بود؟ بزرگ ترین هنر مقتدایی این بود که همه دولت روحانی رو با خودش و با استان مخالف کرد. بیکی از بهترین مدیرای این استان که الان دکتر ایندنی هست با مخالفت او روبرو شد و حتی توی معارفه اش هم نرفت. از طرفی مدیرایی رو که خودش ضمانت شون رو کرد و اصرار بر انتصاب شون داشت، یک قدم هم باهاش همراهی نکردند. مقتدایی همون بود که بخاطر ماشین های اروندی، یه استانی رو معطل کارهاش کرد. بعد هم که دیدیم به بزرگ ترین مرکز سرمایه گذاری این استان یعنی منطقه اروند آبادان چپ افتاد و کلی مشکل درست کرد. اینقدر از او دفاع نکنید برای کارهایی جزئیی که کرد نگاه بکنید ببینید چه کارهای بزرگی که می تونست ولی بخاطر همین قلدری اش ، انجام نگرفت.
ماهان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
0
8
مشکل اصلی آقای شریعتی این است که نمی داند از کجا شروع کند.علتش هم روشن است: ایشان تا یک ماه قبل از این که به استانداری بیاید نمی دانست که تا چند مدت دیگر قرار است استاندار شود. مشکلی که شریعتی دارد، مقتدایی هم داشت، حجازی و معین هم داشت. اینها هیچکدام شان برنامه ای از پیش تدوین شده برای ماموریت محوله نداشتند. حتی بعد از آنکه انتخاب شدند باز هم به دنبال برنامه و مدیریت کلان استان نرفتند. نباید با چند ژست و چند طرح کم مایه، لباس هواداری این یا آن رو پوشید. در 20 سال گذشته یک استاندار نیامد که نگاه ما خوزستانی ها را نسبت به مسائل کلان استان تغییر دهد. این همه استاندار و معاونان آنها نتوانستند راهی را باز کنند که این استان در مسیر توسعه پایدار قرار گیرد. مشکل این استان پول و امکانات نیست مشکل فقط چشمان و نگاهی است که به جای درستی نمی نگرند. مشکل ما در این استان خواستن یا نخواستن نیست، مشکل فقط دانستن است.
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
4
2
بنده عملکرد چندین استاندار های قبلی را دیدم هیچ کدام به شجاعت وشهامت ودلسوزی آقای مقتدایی نمیرسه که واسه منافع خوزستان و گرفتن امتیازهای از تهران نشینها ایستادگی نکرد وآخرش هم شد برکناری ..........تهرانچیها یکی را میخوان که بله قربانگوشون باشی نه منتقد......
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
1
2
آقای اینقدر غیبت نکنید
یک خبرنگار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
2
4
اینکه یک استاندار تنها نظرات دولت رو اعمال کنه و خودش هیچ نظری نداشته باشه نقطه قوت نیست بلکه نشانه ی ضعفشه. استانداری که در اوج خسارت های عظیم شرکت نفت به اقتصاد و محیط زیست و سلامت خوزستان، با قول اعتبارات و پروژه های کوچک از سوی وزیر نفت به وجد میاد و همه جا قول این وزیر رو حاصل پیگیری های خودش میدونه در سطح استانداری خوزستان نیست. آیا قول ساخت یک جاده 20 یا سی کیلومتری میتونه تمام خساراتی که شرکت نفت به محیط زیست خوزستان وارد کرده رو جبران کنه؟
استانداری که در بحث انتقال آب صراحتا اعلام کنه که سیاست های دولت رو پیگیری میکنه چطور میتونه از هیات و مراجع مربوطه برای استان امتیاز بگیره؟؟ اگر یک استاندار غیر بومی داشتیم دست کم برای حفظ آبرو و دلخوش کردن مردم در این باره اظهار نظر بهتری می کرد. دولت به راحتی تونسته با انتصاب شریعتی، یک استاندار بومی رو در خوزستان بذاره و سیاست های یک طرفه خودش رو از طریق همین استاندار پیگیری کنه
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
من با تظرات ایشون موافقم
تایید بدون بررسی سیاستهای دولت مانند بله قربان گویی است. یک مدیر باید دیدگاه داشته باشه و از نظرات کارشناسی متخصصهای بومی و دلسوز هم به نفع منافع استان بهره بگیره.
سید حمید
|
RUSSIAN FEDERATION
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
0
3
در خوب بودن و مردمی بودن استاندار شکی نیست ولی جای گله دارد..دکتر شریعتی عزیز بعضی از مدیران این استان مثل مواد مخدر برای این استان مضر هستند ..همانهایی که سازمان و شرکت هایشان را با بنگاه عوضی گرفتند ..همانهایی که مطمئنم شما را فریب داده اند با امار و ارقام دروغ ..همانهایی که به صنعت استان خیانت میکنند و ... را بنگاه ....کرده اند..از اینها دوری کن دکتر عزیز ...
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
0
5
استاندار باید برنامه ریزی کلان برای پیشرفت استان داشته باشد نه اینکه دنباله رو اوامر تحمیلی دولتمانند بردن آب کارون باشد.همچنین به فقر خروج فقر و بدبختی از استانی که این همه نعمت خدادادی دارد باشد
پاسخ ها
حسین
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
کاپشنش منو یاد دکتر احمدی نژاد می اندازه.
ناشناس
|
ROMANIA
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
3
8
ضعیفه آقا برای استانداربودن ضعیفه .شایدجای دیگه مدیرخوبی باشه ولی واسه این استان هفتادودوملت یه هفتادودوخط نیازه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
1
2
موضوع، ضعیف یا قوی بودن استاندار نیست، دکتر شریعتی سال هاست که به عنوان یک مدیر موفق در بخش خصوصی مطرح است. دوره کاری او در مقام مدیرکل سیاسی استانداری در زمان استاندار معین، یک الگوی موفق مدیریتی است که هنوز هم از ایشان بعنوان یکی مدیران موفق آن دوره یاد می شود. این مسئله که ایشان برای استانداری مناسب نیست یا ایشان ضعیف است، همه این ها داوری های بی پایه هستند. بنظر من دکتر شریعتی از سه جهت ممکن است ناموفق شود که هیچکدام آنها مربوط به شخصیت حقیقی او نیستند. 1-اینکه برنامه مشخصی نه در استانداری و نه از سوی او برای استان وجود ندارد2- اینکه مشاوران و مدیران کنونی قادر به تدوین یک برنامه برای استان نیستند3- اینکه منابع مالی دولت بطور بی سابقه ای کاهش یافته است.
بنابراین سخنان بیهوده درباره اینکه ایشان ضعف یا سستی در کار دارند، گمانه زنی های غیر مستند و خطا است. مشکل در جایی است که دکتر شریعتی باید کار خود را از آنجا شروع کند. ولی همانطور که می بینیم متاسفانه ایشان وارث یک بی برنامگی تاریخی در استانداری خوزستان هستند.
یک نکته ای که به درستی در این طنز به آن اشاره شده است زمان اندکی است که ممکن است آزمون بسیار دشواری برای دکتر شریعتی باشد. این زمان اندک، فشارمضاعفی است که چالش ها و مسائل فوری استان در حال حاضر گریبان استانداری را گرفته اند. شکی نیست که ایشان بر مشکلات استان و خطیر بودن مسئولیت استانداری واقف بودند ولی این وقوف کار ایشان را ساده نمی کند اگر بخواهند بدون در نظر گرفتن اولویت ها اقدام کنند.
دکتر شریعتی باید هر چه سریعتر از این مخمصه ای که ممکن است او را تا پایان دوره کاری اش میخکوب کند، رهایی یابد و آن رفتن به سوی برنامه و یافتن منابع مالی جدید برای اجرای برنامه ها است. اگر ایشان به دوره موفق شهرداری کرباسچی در تهران نگاهی داشته باشد متوجه خواهد بود که باید از منابع تخصصی و کارشناسی بیرون از استان و حتی خارج از کشور برای تدوین یک برنامه مناسب برای استان ا ستفاده عاجل نماید.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
2
2
امیدوارم استاندار بازدیدی از مناطق محروم اهواز بکنند و وضعیت زندگی مردم این مناطق رو از نزدیک ببینند.
متل
|
NETHERLANDS
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
0
1
یک راه ساده:
کلیه مسئولین هرشهر باید بمدت 50 سال بعد از ترک کارشون به هر دلیل (استعفا . اخراج . بازنشستگی) در همون شهر محل خدمت ساکن باشند
اونوقت ببینیم چطور کار میکنن واسه شهر...
ساده ساده
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
1
0
با این توصیفات هر ننه قمری می تونه استاندار باشه. چرا که نه!!!!!!
امید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
0
2
در زمان مقتدایی بودجه اختصاصی به استان پایین تر از تمام استانهای کشور بود که با تعداد جمعیت استان سنجیده میشه ولی مقتدایی اونقدر گرفتار ماشینهای اروندی بود که نفهمید بودجه استان رو تقسیم کردن و دادن به استانهای دیگه. اگه باور ندارین برین آمارا رو چک کنین ببینین چه کلاهی سر خوزستان رفت و مقتدایی هم ککش نگزید و از ادعاشم نمی شد.
هاني
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
0
0
دوستان توجه كنند...همواره انتخاب استاندار براي خوزستان متاسفانه بصورت اني و ضرب الاجلي بوده و بر اساس برنامه اي و اصولي انتخابها انجام نگرفته...بنابرين شخصي كه بر اين مسند مينشيند چون از قبل از ايشان برنامه اي براي اينكار خواسته نشده و بيشتر ديدگاه حزبي وي مد نظر بوده و نه شايستگي و توانمندي لذا در وضعيت اسفبار فرهنگي اجتماعي و اقتصادي استانمان تغيير و تحول خاصي صورت نميگيرد...
:
:
:
آخرین اخبار