تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰
کد خبر: ۱۳۲۰۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرپرست اداره آموزش و پرورش دزفول خبر داد:
رفع کمبود معلم در مدارس دزفول
سرپرست اداره آموزش و پرورش دزفول گفت: با رایزنی های صورت گرفته، برای سال تحصیلی جدید با کمبود معلم در سطح شهرستان مواجه نیستیم
سرپرست اداره آموزش و پرورش دزفول گفت: با رایزنی های صورت گرفته، برای سال تحصیلی جدید با کمبود معلم در سطح شهرستان مواجه نیستیم.

عبدالمحمد جرجانی روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش دزفول که در محل فرمانداری شهرستان برگزار شد، با گرامیداشت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اظهار کرد: در حال حاضر در تمام نقاط خاورمیانه جنگ و خونریزی وجود دارد اما اکنون به یمن حماسه ها و رشادت های دفاع مقدس هیچگونه جنگی در ایران جریان ندارد.

وی در ادامه، به آغاز سال تحصیلی ۹۵ ـ ۹۶ اشاره کرد و افزود: ۳۷۵ آموزشگاه در قالب ۶۳ هزار و ۴۴۰ دانش آموز در شهرستان دزفول آماده استقبال از سال تحصیلی جدید در سوم مهر هستند.

سرپرست اداره آموزش و پرورش دزفول ادامه داد: از تعداد، ۶۳ هزار و ۴۴۰ دانش آموز بالغ بر ۳۶ هزار و ۹۸۶ دانش آموز مربوط به دوره ابتدایی و مابقی مربوط به سایر مقاطع هستند.

جرجانی در پایان تصریح کرد: : با رایزنی های صورت گرفته برای سال تحصیلی جدید با کمبود معلم درسطح دزفول مواجه نیستیم اما تاکید ما تامین نیروهای معلم مناطق محروم شهرستان است.

آموزش و پرورش دزفول به تجاری کردن مدارس روی بیاورد

 رئیس شورای اسلامی شهر دزفول خواستار روی آوردن آموزش و پرورش شهرستان به تجاری سازی مدارس در راستای تامین منابع مالی آنها شد.

 عظیم سرافراز در نشست شورای آموزش و پرورش دزفول که در محل فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: آموزش و پرورش مهمترین محل برای تربیت و رشد افراد جامعه است بنابراین تمام مدیران موظف هستند در هر سنگری یاری گر این نهاد باشند .

وی با اشاره به مشکلات مالی آموزش و پرورش در سطح کشور و ایجاد مشکل در مدارس، پیشنهاد داد: آموزش و پرورش دزفول باید بحث تجاری سازی مدارس را در دستور کار قرار دهد به این صورت که با ایجاد فروشگاه هایی از جمله اغذیه فروشی به یک منبع مالی مناسب برای حل مشکلات مدارس دست یابد.

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول اضافه کرد: در حال حاضر مساجد سطح شهر دزفول می توانند ۴۰ متر از زمین خود را به مغازه و فروشگاه تبدیل کرده و برای مسجد درآمدزایی کنند، بنابراین اگر بحث تجاری کردن مدارس دزفول پیگیری و مصوب شود شهرداری نیز هیچگونه عوارضی از آنها دریافت نخواهد کرد و درآمدزایی خوبی از سوی مدارس برای رفع مشکلاتشان است.

سرافراز همچنین عنوان کرد: اختصاص غرفه های برخی نمایشگاهها و فروشگاه ها به مدارس نیز از دیگر مواردی است که می تواند یک منبع درآمد مناسب برای آموزش و پرورش دزفول باشد که باید در این زمینه اقدامات لازم انجام شود.

وی همچنین خواستار ایجاد تعامل بین شوراهای دانش آموزی مدارس با شوراهای شهر و روستاها شد و گفت: اگر انتقادات و کمبودهای مدارس از زبان دانش آموزان مطرح شود قطعا بازخورد و نتیجه مطلوب تری خواهد داشت.

این عضو شورای آموزش و پرورش دزفول با تاکید بر اینکه باید در هر مدرسه ای یک دانش آموز به عنوان شهردار توسط شوراهای دانش آموزی تعیین شود، تصریح کرد: این امر می تواند در راستای پیگیری مشکلات مدارس و داشتن یک نماینده از سوی مدارس برای مطرح کردن کمبودها و خواسته ها بسیار موثر باشد.

مدارس روستایی دزفول با کمبودهای زیادی مواجه هستند

بخشدار مرکزی دزفول گفت: مدارس روستایی این شهرستان همچنان با مشکلات و کمبودهای زیادی مواجه هستند.

نصرالله فخرمجدیان در نشست شورای آموزش وپرورش دزفول که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه مدارس روستایی شهرستان دزفول مشکلات و کمبودهای زیادی وجود دارد که با وجود اختصاص اعتباراتی در این خصوص و تلاش دهیاران هنوز با مشکلاتی در مدارس روستایی مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: مدرسه روستای سنجر دزفول ۲ هزار مترمربع محوطه سازی شده و حدود ۵۰ میلیون ریال برای رنگ آمیزی مدرسه شمس آباد هزینه شده است ولی باید به دیگر مدارس این بخش نیز رسیدگی شود.

بخشدار مرکزی دزفول ادامه داد: سال گذشته به دلیل نبود معلم، کلاس های مدرسه ۱۵ خرداد بنه الوان آبان ماه آغاز شد که باید تلاش شود با برنامه ریزی شاهد تکرار این امر در سال تحصیلی جدید نباشیم.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار