تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۱۳۲۱۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرهادی:
رشته های دانشگاهی بازنگری می شود
رشته هایی که بین پنج تا ۱۰ سال از زمان تدریس آنها گذشته باشد، بازنگری و رشته های مدرن، بین رشته ای و چند رشته ای متناسب با نیاز جامعه جایگزین آنها خواهد شد
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: رشته هایی که بین پنج تا ۱۰ سال از زمان تدریس آنها گذشته باشد، بازنگری و رشته های مدرن، بین رشته ای و چند رشته ای متناسب با نیاز جامعه جایگزین آنها خواهد شد.

محمد فرهادی روز شنبه در فرودگاه شهدای ایلام در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رشته های نو و مدرن متناسب با امکانات، ظرفیت ها و ماموریت های دانشگاه ها در طرح بازنگری رشته های دانشگاهی ایجاد می شود.

وی افزود: تلاش می کنیم به سمت دانشگاه کارآفرین و نسل سوم حرکت کنیم و رشته های قدیمی به جز مواردی که لازم و ضروری است با رشته های جدید با رویکرد ایجاد اشتغال پایدار جایگزین شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری یادآور شد: طرح بازنگری رشته های دانشگاهی در مراکز آموزش عالی کشور با توجه به ضرورت تربیت متخصص، نیاز محلی، منطقه ای، ملی و بین المللی اجرا می شود.

محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به منظور شرکت در مراسم آغاز سال جدید تحصیلی مراکز آموزش عالی به استان ایلام سفر کرده است.

ادای احترام به شهدای گمنام به مناسبت هفته دفاع مقدس همراه با دانشگاهیان استان، دیدار با استاندار ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، نشست با هیات رئیسه دانشگاه و آغاز عملیات اجرایی احداث دانشکده علوم پایه دانشگاه ایلام از برنامه های سفر فرهادی به این استان است.

بهره برداری رسمی آزمایشگاه مرکزی دانشگاه ایلام با اعتبار 50 میلیارد ریال شامل سکوبندی، تجهیز و تکمیل تاسیسات این مجموعه در قالب 20 آزمایشگاه پژوهشی از دیگر برنامه های وزیر علوم در سفر به ایلام خواهد بود ضمن اینکه با حضور فرهادی از سه آزمایشگاه تخصصی و پژوهشی نفت و مهندسی شیمی که مراحل تجهیز آن با حمایت وزارت نفت به انجام رسیده است نیز بهره برداری می شود.

 استان ایلام در مجموع 36 دانشگاه و موسسه آموزش عالی دارد که 40 هزار دانشجو در این مراکز دانشگاهی مشغول تحصیل هستند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار