تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۳
کد خبر: ۱۳۲۲۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی خوزستان خبر داد:
کسر خدمت تا 24 ماه برای پژوهش‌های حوزه نظم و امنیت
طرح‌های پژوهشی، پایان‌نامه‌های دانشجویی یا مقالات علمی که به فرمانده انتظامی خوزستان در راستای نظم و امنیت کمک کنند، متناسب با طرح از مزایای کسر خدمت از یک تا 24 ماه برخوردار می‌شوند
رییس تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی خوزستان، ‌دانشگاه را پشتوانه‌ی علمی خوبی برای ایجاد امنیت دانست و گفت: طرح‌های پژوهشی، پایان‌نامه‌های دانشجویی یا مقالات علمی که به فرمانده انتظامی خوزستان در راستای نظم و امنیت کمک کنند، متناسب با طرح از مزایای کسر خدمت از یک تا 24 ماه برخوردار می‌شوند.

سرهنگ حکیم عبدالهی ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و اولین روز آغاز سال تحصیلی، پیشاپیش هفته‌ ناجا را نیز تبریک گفت و اظهار کرد:‌ امروز رویکرد پلیس از برخوردهای انتظامی صرف به جامعه‌محوری و بهره‌گیری از دانش علمی تبدیل شده است؛ در این زمینه نقش چهره‌های دانشگاهی، تحقیقات علمی و اساتید از اهمیت بیشتری برخوردار است.

‌دانشگاه پشتوانه‌ی علمی خوبی برای ایجاد امنیت است

وی با بیان این‌که ‌دانشگاه پشتوانه‌ی علمی خوبی برای ایجاد امنیت است، افزود: فراگیری دانش و تحقیقات و پژوهش در حوزه‌ی امنیت موجب ارتقاء ارایه خدمات به مردم می‌شود؛ پلیس معتقد است که ارتقاء امنیت اجتماعی مستلزم استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز علمی به‌عنوان مهم‌ترین مراکز تولید علم و دانش است.

رییس تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی خوزستان تصریح کرد: به‌طور کلی برای ارتقاء سطح علمی پلیس و حرکت در مسیر تحقق پلیس دانش‌بنیان، تعامل پلیس با مراکز علمی و دانشگاهی برای رسیدن به اهداف ضروری به نظر می‌رسد.

عبدالهی ادامه داد: سیاست پلیس این است که پیشگیری را در دستور کار خود قرار داده و علاوه بر خدمات‌رسانی مطلوب به شهروندان، برنامه‌های علمی و تخصصی با حضور اساتید و کارشناسان در سطح دانشگاه‌ها، ‌مدارس و حوزه‌های علمیه در خصوص آسیب‌های اجتماعی برگزار کند.

همکاری علمی فرماندهی انتظامی خوزستان در راستای تحقق امنیت

وی خاطرنشان کرد: ‌امروز با تدابیر سردار اسحاقی فرمانده نیروی انتظامی خوزستان، در راستای پیاده‌سازی اهداف سازمانی به‌منظور ایجاد نظم و امنیت در جامعه مرکز تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان در زمینه‌ی همکاری و تعامل با مراکز علمی گام برداشته است و در این راستا سعی دارد در زمینه‌ی انجام کارهای پژوهشی و علمی در راستای مدیریت دانش‌بنیان به وظایف خود و تحقق امنیت و آرامش از دیدگاه علمی بپردازد.

رییس تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی خوزستان با اشاره به این‌که فرماندهی انتظامی استان به‌منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی هر ساله اولویت‌های پژوهشی و علمی خود را در قالب تحقیق،‌ تألیف، ‌ترجمه، سخنرانی، ‌میزگرد‌، اتاق فکر و نمایشگاه اعلام می‌کند، گفت: در سال 95 حوزه مطالعاتی ما شامل 2 حوزه مطالعات ویژه و مطالعات عمومی خواهد بود.

اولویت‌های پژوهشی فرماندهی انتظامی خوزستان در سال 95

عبدالهی ادامه داد:‌ مطالعات ویژه شامل سه حوزه "ورزش"، "نشاط" و "‌نظم و امنیت" است که علاقه‌مندان می‌توانند در این حوزه آثار خود را در موضوعات مختلف مانند عوامل و نهادهای تأثیرگذار بر ورزش، نشاط اجتماعی،‌ نظم و امنیت، نقش و وظایف سازمان‌ها در نشاط اجتماعی و نظم و امنیت، نقش ورزش بانوان و ‌محلات در اوقات فراغت جوانان با رویکرد نشاط اجتماعی، نظم و امنیت، اثرات شرایط جغرافیایی و مکانی ورزش بر نشاط اجتماعی و نظم و امنیت، اجتماعی‌کردن ورزش، نشاط اجتماعی و نظم و امنیت، استانداردهای ملی تندرستی و سلامتی، ‌آینده‌پژوهی در حوزه‌ی ورزش، نشاط اجتماعی و اهداف و راهبردهای آن با رویکرد نظم و امنیت، مطالعات تطبیقی در پژوهش‌های علمی با رویکرد نظم و امنیت و نقش مبانی اخلاقی، دینی و اسلامی در ارتقاء نظم و امنیت ارائه دهند.

رییس تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی خوزستان خاطرنشان کرد: ‌البته به‌‌جز این موارد متناسب با موضوعات اعلام‌شده، از طرح‌ها و نظرات جدید استقبال می‌شود؛ در حوزه‌ی مطالعات عمومی نیز هر مورد و موضوعی که بتواند در ایجاد نظم و امنیت و آرامش برای شهروندان مؤثر باشد، می‌تواند در چارچوب اهداف علمی این مرکز قرار گیرد و حمایت شود.

وی هدف از این تحقیقات در مشارکت با دانشگاه‌ها را کاهش آسیب‌های اجتماعی و رسیدن به نظم و امنیت مطلوب عنوان و تصریح کرد:‌ متقاضیان باید پروپوزال‌های خود را همراه با مدرک شناسایی و ریزنمرات یا کارت دانشجویی خود به مرکز تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی خوزستان به نشانی پیچ استادیوم، ساختمان قدیم راهنمایی و رانندگی اهواز تحویل دهند.

کسر خدمت تا 24 ماه برای طرح‌های پژوهشی حوزه نظم و امنیت

عبدالهی گفت: طرح‌های پژوهشی، پایان‌نامه‌های دانشجویی یا مقالات علمی که به فرمانده انتظامی خوزستان در راستای نظم و امنیت کمک کنند، متناسب با طرح از مزایای کسر خدمت از یک تا 24 ماه برخوردار می‌شوند؛ پس از دریافت طرح‌ها، یک شورا برای تصمیم‌گیری تشکیل و طرح‌های متناسب با اولویت‌ها انتخاب می‌شوند؛ این پروپوزال‌ها سپس برای تصمیم‌گیری نهایی به پژوهشگاه مطالعات نیروی انتظامی در تهران ارسال می‌شوند. همچنین این طرح‌ها حمایت‌های مالی متناسب با ارزش مالی طرح دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که‌ امروز چهارمین نشست تعاملی و علمی با فرماندهی انتظامی خوزستان با دانشگاهیان، با حضور رییس دانشگاه شهید چمران برگزار شد، گفت: راهکارهای گسترش نظم و امنیت، هدایت طرح‌های پژوهشی و پایان‌نامه‌های اثربخش متناسب با مأموریت‌های ناجا، برگزاری کارگاه‌های علمی و دوره‌های آموزشی مؤثر برای کارکنان و ... از مهم‌ترین موارد مطرح‌شده در این نشست بود.
 
عبدالهی افزود:‌ همچنین برگزاری نشست‌های علمی و هم‌اندیشی دانشگاهیان با افسران در خصوص انتقال تجربیات و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، برگزاری همایش‌های مشترک مرتبط با نظم و امنیت با رویکرد علمی و نیازسنجی اولویت‌ها در زمینه‌های پژوهشی، همچنین انجام مقدمات و بررسی چارچوب‌های برگزاری همایش داخلی امر به معروف و نهی از منکر از دیگر موارد مورد بررسی در این نشست بودند؛ مقرر شد در راستای  رسیدن به اهداف مشترک جلسات و نشست‌ها به‌صورت مرتب بین دانشگاه شهید چمران اهواز و فرماندهی انتظامی استان برگزار شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار