تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۱۳۲۳۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اهواز:
شورای توسعه علوم و فناوری‌ سلول‌های بنیادی در خوزستان راه‌اندازی می‌شود
معاون توسعه پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز از تشکیل شورای توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی در استان با حضور دکتر حمیدیه، دبیر این ستاد در معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری خبر داد
معاون توسعه پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز از تشکیل شورای توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی در استان با حضور دکتر حمیدیه، دبیر این ستاد در معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری خبر داد.

دکتر بهزاد شریف مخمل‌زاده با اشاره به وجود ستادهای متعدد در معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، به‌منظور ترویج علوم و فنون جدید اظهار کرد: یکی از این ستادها، ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی است که پزشکی بازساختی را دنبال می‌کند.

وی با بیان این‌که این شورا در استان‌های مختلف کشور در حال تشکیل است، گفت: هدف از تشکیل این شورا این است که منابع و امکانات دانشگاه‌ها به سمتی گسیل شود که حمایت‌های لازم در زمینه‌ی ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه سلول‌های بنیادی و بافت‌های مصنوعی تأمین شود.

معاون توسعه پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز از تشکیل این ستاد در اهواز با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری سلول‌های بنیادی کشور و رؤسای دانشگاه‌های استان، در روز شنبه 10 مهرماه خبر داد و گفت: با برگزاری این جلسه، شورا در درون استان فعالیت خود را با همگرا کردن دانشگاه‌ها و امکانات در راستای انجام این‌گونه مطالعات آغاز می‌کند.

شریف مخمل‌زاده افزود: هدف این است که ابتدا زیرساخت‌های لازم در این حوزه ایجاد و بسیج امکانات محقق شود؛ به عبارت دیگر در مرحله‌ی اول تکمیل زیرساخت‌های پژوهشی در دستور کار این شورا قرار دارد. همچنین موضوع سلول‌های بنیادی به‌عنوان یکی از اولویت‌های پژوهشی استان مطرح و سپس از نتایج تحقیقات انجام‌شده، شرکت‌های دانش‌بنیان در این حوزه تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به ساختار این ستاد، تصریح کرد: استاندار، رؤسای دانشگاه‌های استان، رییس سازمان انتقال خون و رییس سازمان جهاد دانشگاهی از اعضای شورا هستند، اما کارگروه‌هایی در حوزه‌های مختلف نیز شود وجود دارد که هم اعضای هیأت‌علمی و هم دانشجویان می‌توانند در آن‌ها فعال شوند. این شورا در دانشگاه علوم پزشکی اهواز مستقر خواهد بود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار