تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۱۳۲۵۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون استاندار خوزستان خواستار شد؛
لزوم پاکسازی مناطق آلوده به مین خوزستان
انتظار می رود بخشی از زمین های این استان که هنوز به مین آلوده اند هر چه سریعتر پاکسازی شوند
معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان با اشاره به پاکسازی هزاران هکتار از زمین های آلوده به مین این استان گفت: انتظار می رود بخشی از زمین های این استان که هنوز به مین آلوده اند هر چه سریعتر پاکسازی شوند.

فرج الله خبیر سه شنبه شب در مراسم گرامیداشت سالروز حماسه ششم مهر 1359 اندیمشک در منطقه جسر نادری با اشاره به دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس افزود:جنگ تحمیلی تبعات گسترده ای نیز به دنبال داشت که جنگ زدگی و آوارگی مناطق مختلف و آلوده شدن زمین های زیادی به مین از جمله این تبعات می باشد.

وی با بیان اینکه تصرف استان خوزستان از اهداف دشمن بعثی بود تا از این طریق شاهراه ارتباطی کشور را قطع کند اظهار کرد:جنگ تحمیلی در حالی آغاز شد که نظام اسلامی نوپا بوده و با مشکلات عدیده مواجه بودیم.

وی اظهار کرد:حمایت و پشتیبانی نظامی،مالی و تجهیزاتی گسترده ای از دشمن بعثی می شد که این حمایت ها به منظور از پا درآوردن انقلاب اسلامی بود.

وی گفت:علیرغم تمام حمایت های وسیع دشمنان و استکبار از دشمن بعثی، نیروهای مردمی در کنار سازمان های دولتی توانستند موجب موفقیت و حماسه های ماندگار شوند.

امام جمعه اندیمشک هم گفت:پیکره دفاع مقدس بر مبنای مبانی عاشورایی و ارزشی است و مقاومت مردمی در حماسه هایی مانند شش مهر نیز بر همین اساس شکل گرفت.

حجت الاسلام نعمت اله خدامی گفت:ایثارگران و مجاهدان در دوران جنگ تحمیلی با همین فرهنگ عاشورا حماسه هایی جاودان خلق کردند.

وی افزود:با حداقل امکانات و نیروها بزرگترین کارها در دوران دفاع مقدس انجام گرفت که نتیجه شهادت طلبی و اعتقاد و باورهای دینی ملت ولایتمدار ایران اسلامی بود.

وی اظهار کرد:شهرستان اندیمشک در دوران های مختلف دفاع مقدس استقامت و پایداری خود را در برابر دشمن ثابت کرد و به دلیل شرایط پشتیبانی جنگ ، بسیاری از نیروها از نقاط مختلف کشور در منطقه حضور داشته و مجاهدانه با دشمن جنگیدند.

امام جمعه اندیمشک افزود:حماسه های 4 آذر 1365و ششم مهر 1359 از جمله حماسه های ماندگار مردم در دفاع از کیان اسلامی بود.

وی خواستار ثبت منطقه جسر نادری به عنوان یک یادمان دفاع مقدس شد و گفت:ثبت این منطقه به عنوان یک یادمان دفاع مقدس موجب انتقال پیام ارزشمند دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می شود.

سبزمراد صادقی از شاهدان و رزمندگان حماسه 6 مهر 1359 نیز با بیان خاطراتی از مقاومت مردم و نیروهای مسلح در پل نادری گفت:جوانان این مرز و بوم با نثار خون در مقابل امکانات و تجهیزات قوی دشمن مقاومت کرد و دشمن را از منطقه پل نادری متواری کردند و این حماسه به عنوان برگ زرین افتخارات مردم ماندگار شده است.

در پایان این همایش از جمعی از ایثارگران و حماسه آفرینان این حماسه تجلیل شد.

پل فلزی نادری که به جسر نادری معروف است در 20 کیلومتری جاده اندیمشک به دهلران و در شمال آبادی سرخه نادری بر روی رودخانه کرخه قرار دارد.

در این گردهمایی که در محل شهادت رزمندگان در منطقه پل نادری در مسیر جاده اندیمشک - دهلران برگزار شد فرماندار شهرستان ،جمعی از فرماندهان ارشد نظامی شمال خوزستان از نیروی هوایی ، نیروی زمینی و نیز سپاه و بسیج حضور داشته و با اجرای ویژه برنامه هایی سالروز حماسه ششم مهرماه 1359 در منطقه پل نادری و دفاع مردمی در مقابل تجهیزات نظامی دشمن بعثی گرامی داشته شد.

در حماسه ششم مهرماه سال 1359 بیش از 10 تن از نیروهای مردمی و نظامی در دفاع از کیان اسلامی در حالیکه مانع عبور تانک و نیروهای متجاوز بعثی از رودخانه کرخه شدند به شهادت رسیدند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار