تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۱۳۲۸۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرمانده انتظامی دزفول:
مسئولان دزفول برای راه اندازی پاسگاه شناور مساعدت کنند
فرمانده انتظامی دزفول خواستار مساعدت دستگاه های اجرایی شهرستان از جمله شورای اسلامی شهر در راه اندازی کلانتری ۱۹ و پاسگاه شناور در دزفول شد
 فرمانده انتظامی دزفول خواستار مساعدت دستگاه های اجرایی شهرستان از جمله شورای اسلامی شهر در راه اندازی کلانتری ۱۹ و پاسگاه شناور در دزفول شد.

سرهنگ علی الهامی عصر یکشنبه در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر دزفول که به مناسبت هفته ناجا برگزار شد، به عنوان میهمان ویژه این جلسه اظهار کرد: شعار هفته ناجا «همه با هم برای آرامش و امنیت» است که این امر بیانگر نگرش ناجا در زمینه امنیت و آرامش است.

وی با بیان اینکه ایجاد احساس امنیت از امنیت مهمتر است، افزود: نیروی انتظامی با تمام توان وظیفه ذاتی خود در زمینه امنیت را انجام خواهد داد اما در این راستا نیازمند مشارکت همگانی مردم و افزایش تعاملات دستگاه ها و نهادها هستیم.

فرمانده انتظامی دزفول با تقدیر از دستگاه هایی که تاکنون یاریگر این فرماندهی بوده اند، گفت: امیدواریم در ادامه راه نیز بتوانیم نیازهای امنیتی شهرستان را شناسایی و به ارائه راهکارهای زودبازده برای رفع آنها بپردازیم.

کمبود دوربین های امنیتی

سرهنگ الهامی با اشاره به کمبود امکانات نیروی انتظامی دزفول، عنوان کرد: متاسفانه در شهرستان بزرگی همچون دزفول تنها پنج دوربین امنیتی وجود دارد که این امر یک معضل بزرگ در بحث امنیت دزفول است.

وی ادامه داد: امروزه عصر تکنولوژی است بنابراین استفاده از تجهیزات مدرن می تواند تاثیر زیادی در کاهش حوادث، کشف جرائم و تفکیک حق از باطل داشته باشد.

فرمانده انتظامی دزفول تاکید کرد: اگر حداقل سه دوربین پلاک خوان در سطح شهر نصب شود قطعا شاهد کاهش چشمگیر سرقت خودروها و موتورسیکلت ها خواهیم بود، هر چند پس از مطرح کردن این خواسته در شورای تامین، فرمانداری در راستای تامین اعتبار برای خرید این دوربین ها قول مساعدت داده اما امیدوار هستیم شهرداری و شورای شهر نیز در این زمینه مساعدت های لازم را در راستای تامین اعتبار انجام دهند.

پاسگاه شناور احداث شود

سرهنگ الهامی بیان کرد: یک کلانتری ۱۹ برای مناطق ولی آباد، مدرس و شهرک طالقانی و یک پاسگاه شناور برای ساحل رودخانه دز در دزفول مصوب شده اما متاسفانه تاکنون اقدامی در راستای تحویل مکان و یا افتتاح این ۲ مرکز نشده است.

وی با بیان اینکه شهرداری دزفول در راستای اهدای زمین برای احداث ساختمان کلانتری ۱۹ پیشنهاداتی را ارائه داده است، گفت: اگر زمین و یا مکانی برای احداث کلانتری ۱۹ مناطق ولی آباد، مدرس و شهرک طالقانی در اختیار نیروی انتظامی قرار بگیرد ما نیز سعی می کنیم با نیرو و امکانات اولیه این کلانتری را فعال کنیم.

فرمانده انتظامی دزفول هشدار داد: خاستگاه بسیاری از تخلفات شهرستان دزفول در مناطق مدرس و ولی آباد است که دلیل این امر نیز نبود نیروهای پلیس و کلانتری در مناطق مذکور است که همین کمبود لزوم توجه به رفع این مشکل را طلب می کند.

سرهنگ الهامی در همین راستا خواستار مساعدت شورای شهر و شهرداری دزفول برای احداث این کلانتری شد.

سرهنگ الهامی همچنین وجود پاسگاه شناور در ساحل رودخانه دز را امری ضروری برای تامین امنیت در تفرجگاه های ساحلی و ساماندهی قایق های شناور رودخانه دز برشمرد و خواستار تعامل شورای شهر و شهرداری برای تعجیل در احداث این پاسگاه شناور مصوب شده شد.

طلافروشی ها تجمیع شوند

وی اضافه کرد: در اکثر کلانشهرها و شهرستانها محل هایی متمرکز برای تجمیع شغل های در معرض خطر از جمله طلافروشان وجود دارد چرا که ایجاد ناامنی در چنین مکان هایی موجب افزایش احساس ناامنی در سطح شهرستان می شود، بنابراین نیاز است محلی برای تجمیع این صنف در نظر گرفته شود که ما از طریق شورای تامین شهرستان پیگیر این مهم هستیم.

فرمانده انتظامی دزفول در خصوص انتقادات مطرح شده درخصوص وضعیت نامناسب و بدون امکانات محوطه راهور دزفول نیز توضیح داد: عدم وجود سالن انتظار و امکانات رفاهی موجب اعتراض ارباب رجوع های پلیس راهور دزفول شده که این اعتراض ها بحق است چرا که این وضعیت در شأن دزفول و مردم آن نیست.

سرهنگ الهامی ادامه داد: خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته شهرداری دزفول ایجاد فضای سبز و بهسازی پیاده روی این اداره را در دستور کار قرار داده که جای تقدیر دارد اما لازم است برای ایجاد سالن انتظار در جهت تکریم ارباب رجوع در راهور نیز تدابیر ویژه و فوری اتخاذ شود چرا که ادامه این روند بشدت خجالت آور است.

نیروی انتظامی هوشیار است

فرمانده انتظامی دزفول با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی دزفول بیدار است و با تلاش شبانه روزی تمام موارد ناامنی و ناهنجاری را رصد می کند، گفت: نیروهای انتظامی دزفول اجازه فرصت طلبی به مخلان امنیت را نداده و نخواهند داد و همواره زیر پرچم ولایت بوده و با تمام توان کمر همت را برای برخورد با ناامنی و برقراری آرامش مردم ولایت مدار دزفول  بسته اند.

سرهنگ الهامی در پایان، با بیان اینکه امنیت کنونی کشور، مرهون خون شهدای جنگ تحمیلی و دفاع مقدس است، تاکید کرد: نیروی انتظامی دزفول از جان خود می گذرد تا نقش و سهم خود را درراستای عمل به خواسته شهدا و رفع دغدغه های شهروندان برای تامین یک امنیت پایدار و فضای پر از آرامش ایفا کند.

 در این نشست رسمی، به مناسبت هفته ناجا، با اهدای لوح و هدایایی از سوی ریاست شورای اسلامی شهر دزفول از زحمات سرهنگ علی الهامی تقدیر به عمل آمد.

در این جلسه همچنین برخی از اعضای شورای اسلامی شهر دزفول به بیان انتقادات و پیشنهادت خود در خصوص وضعیت نیروی انتظامی شهرستان در مقابل فرمانده این نهاد (سرهنگ الهامی) پرداختند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار