تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۱۳۲۸۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یک فوق تخصص بیماری‌های ریه هشدار داد:
بیماران تنفسی پیش از باران‌های پاییزی به پزشک مراجعه کنند
بیماران تنفسی اهواز از هم‌اکنون و پیش از آغاز باران‌های پاییزی جهت دریافت دارو‌های پیشگیرنده از حملات تنفسی به پزشکان معالج خود مراجعه کنند
یک فوق تخصص بیماری‌های ریه توصیه کرد: بیماران تنفسی اهواز از هم‌اکنون و پیش از آغاز باران‌های پاییزی جهت دریافت دارو‌های پیشگیرنده از حملات تنفسی به پزشکان معالج خود مراجعه کنند.

دکتر مریم حدادزاده شوشتری با اشاره به وقوع پدیده تنگی نفس پس از باران‌های پاییزی در سال‌های اخیر در اهواز، اظهار کرد: به بیمارانی که در سال‌های گذشته پس از آغاز باران‌های پاییزی دچار مشکلات تنفسی شده‌اند، توصیه می‌شود که از هم‌اکنون به پزشک معالج خود مراجعه کرده یا اگر تحت نظر پزشک نبوده‌اند، حتما با مراجعه به پزشک، جهت دریافت داروی پیشگیرنده اقدام کنند.

وی افزود:‌ در این موارد، پزشک بر اساس شرح حال و شدت و علایم بیماری در سال گذشته، ‌برای پیشگیری از احتمال حمله تنفسی در شرایط جوی مشابه سال گذشته،‌ دارو تجویز خواهد کرد.

حدادزاده شوشتری ادامه داد: از آنجا که تاثیرگذاری برخی داروها به زمان نیاز دارد و مدتی طول می‌کشد، توصیه می‌شود که از چندین هفته قبل از آغاز باران‌های پاییزی و شرایط جوی مشابه، برای دریافت دارو و نسخه دارویی به پزشک مراجعه شود.

وی گفت: ‌همچنین توصیه می‌شود بیمارانی که سال گذشته دچار حملات تنفسی شده‌اند، در هنگام شرایط جوی مشابه از خانه بیرون نیایند و در محیط کار و منزل نیز در و پنجره‌ها را به خوبی بسته نگهدارند.

این فوق تخصص بیماری‌های ریه اظهار کرد: ‌در دو سه سال متوالی گذشته، ‌در ایام خاص جوی تعداد مراجعان با علایم مشکلات تنفسی به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است. این بیماران بر اساس علایمی که دارند، دچار حمله آسم هستند.

وی ادامه داد: در بیماری آسم یک عامل داخلی یا یک عامل محیطی موجب تشدید یا شروع علایم این بیماری می‌شود؛ در این پدیده خاص نیز شرایط جوی در کنار عوامل دیگر موجب بروز علایم آسم می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت:‌ در حمله آسم یک سری عوامل محیطی از جمله شرایط جوی و آلودگی‌های هوا تشدیدکننده علایم هستند ولی این‌که دقیقا چه عاملی موجب بروز پدیده تنگی نفس هنگام بارش‌های پاییزی می‌شود، هنوز مشخص نیست.

حدادزاده شوشتری اظهار کرد:‌ عوامل مختلفی از جمله شرایط جوی و عوامل مرتبط با هواشناسی و همچنین آلاینده‌های محیطی در این شرایط تاثیرگذار است ولی مراجع علمی هنوز مشخص نکرده‌اند که علت اصلی این پدیده چیست.

وی افزود:‌ هر چند حدس و گمان‌هایی بر اساس تحقیقات سایر کشورها در نظر گرفته می‌شود ولی هنوز این گمان‌ها قطعیت نیافته و به صورت قطعی مشخص نشده است که آن عامل محیطی که در آن شرایط جوی موجب بروز مشکلات تنفسی اهوازی‌ها می‌شود، چیست؟

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: ‌این دانشگاه به جد در تلاش است که به مسئولان کمک کند تا علت دقیق این پدیده حداقل در سال‌های آینده مشخص شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار