تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۱۳۲۸۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تعاونی‌های مرزنشین شادگان مجوز واردات می‌خواهند
مدیرعامل شرکت تعاونی مرزنشینان موج دریا شادگان گفت: امیدواریم اختلافات و مشکلات به وجود آمده میان گمرک و سازمان صنعت حل شود تا تعاونی‌های مرزنشین بتوانند به ارائه خدمات بپردازند و در کنار صادرات، واردات نیز انجام دهند.

غلامعلی شاوردی اظهار کرد: با توجه به مشکلاتی که در سامانه وزارت صنعت و معدن و گمرک به وجود آمده تاکنون نتوانسته‌ایم واردات انجام دهیم و همچنان منتظر هستیم تا مجوز واردات پس از حل این مشکلات به تعاونی‌ داده شود.

وی افزود: در شش ماهه نخست امسال حدود یک میلیون و 500 دلار صادرات انجام داده‌ایم و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال میزان صادرات خود را به حدود 8 میلیون دلار برسانیم.

شاوردی تصریح کرد: صادرات انجام‌شده توسط این تعاونی شامل صادرات تره‌بار، ماهی، خشکبار، مصالح ساختمانی و مواد شوینده است. همچنین در صورت دریافت مجوز واردات به تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز اعضا مانند برنج، شکر، چای و ... اقدام می‌کنیم.

وی گفت: این تعاونی حدود 41 هزار عضو دارد که برای 10 هزار و 800 نفر از این اعضا که سرپرست خانوار هستند کارت مبادلات مرزی صادر شده است و این اعضا در سامانه وزارت صنعت و معدن ثبت شده‌اند.

شاوردی عنوان کرد: عمده صادرات این تعاونی به کشور عراق است اما در حال برنامه‌ریزی هستیم تا خرمای تولیدی استان را در بسته‌بندی‌های 400، 600 و 800 گرمی به روسیه صادر کنیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار