تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳
کد خبر: ۱۳۲۹۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس شورای شهر آبادان خبر داد:
آغاز ساخت محلی برای نمایشگاههای اتومبیل آبادان
رئیس شورای اسلامی شهر آبادان با اشاره به آغاز کار ساخت محلی برای نمایشگاههای اتومبیل در ابتدای جاده آبادان ـ اهواز گفت: از هفته آینده این کار آغاز خواهد شد
رئیس شورای اسلامی شهر آبادان با اشاره به آغاز کار ساخت محلی برای نمایشگاههای اتومبیل در ابتدای جاده آبادان ـ اهواز گفت: از هفته آینده این کار آغاز خواهد شد.

 خلیل جنامی عصر روز دوشنبه در جلسه شورای ترافیک شهرستان در محل فرمانداری آبادان اظهار کرد: با انجام این کار شاهد کاهش چشمگیر حجم بار ترافیکی در محدوده شهری خواهیم بود.

وی با مهم خواندن موضوع ارتقای سطح رضایتمندی شهروندان از خدمات قابل ارائه به آنان، خطاب به کارکنان شهرداری عنوان کرد: نباید مصوبات شورای ترافیک بدون پیگیری، انجام و کسب نتیجه باقی بمانند، مصوبات بایستی در فاصله زمانی تشکیل شورای ترافیک  نخست تا بعدی دنبال و موانع احتمالی اجرای آن شناسایی و ضمن طرح در جلسه بعدی در جهت ارائه راهکارهای حل آن اقدام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان ضمن درخواست از پلیس راهور برای کمک به امر روان سازی ترافیک به شکل مناسب به ویژه در زمان آغاز و پایان ساعات فعالیت مدارس تصریح کرد: همچنین بر استفاده مناسب از پارکینگ های ساخته شده در سطح شهر به جهت جلوگیری از ازدحام خودروهای پارک شده در حاشیه خیابانها تاکید داریم.

جنامی گفت: فرهنگ سازی و انجام کارهای تبلیغی محیطی در زمینه استفاده از پارکینگ ها همراه با شرح مزیت های انجام این کار الزامی است و حوزه معاونت فرهنگی شهرداری و شورا بایستی در این رابطه اقدامی مناسب و مشترکی را به انجام برسانند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع دستفروشان (بساط گستران) و اتخاذ تصمیماتی جدی برای ساماندهی آنان در فروردین ماه امسال افزود: متاسفانه اقدام یک دستفروشان در خرمشهر سبب شد تا دوستان در این زمینه دست به عصا بشوند و کار مفیدی در این رابطه انجام نشود، نباید ترس از احتمال تکرار این اقدام، مانع از انجام کار ساماندهی دستفروشان به طور منطقی و اساسی شود.

جنامی با تاکید بر لزوم جانمایی محلات و مناطقی برای جابه جایی دستفروشان به منظور ساماندهی آنان و کمک به بهبود چهره شهری اضافه کرد: بایستی با انجام اقدامات مناسب از گسترش و تسری این پدیده در تمامی نقاط شهر جلوگیری کنیم.

پیگیری و اجرای مصوبات شورای ترافیک آبادان لازم الاجراست

فرماندار آبادان، موضوع پیگیری و اجرای مصوبات شورای ترافیک شهرستان را منبعث از قانون و لازم الاجرا خواند.

 عزیزاله شهبازی بعد از ظهر روز دوشنبه در جلسه شورای ترافیک شهرستان که در محل فرمانداری برگزار شد، ضمن مهم خواندن این جلسات، به تشریح برخی از وظایف این شورا پرداخت و اظهار کرد: پیگیری و هماهنگی مصوبات شورایعالی استان مربوط به شهرستان و هماهنگی و نظارت با خط مشی قوانین مربوطه به عبور و مرور شهری و پیگیری مصوبات شورای ترافیک شهرستان از جمله مواردی است که بایستی توسط اعضای این شورا اجرایی شود به هر حال موارد مربوط به شورای ترافیک منبعث از قانون و لازم الاجرا است.

ساماندهی دستفروشان بدون دخالت پلیس

وی با بیان اینکه در ساماندهی دستفروشان اعتقادی به کار پلیس، مسائل انتظامی و دخالت شورای تامین نداریم، افزود: این کار بر عهده شهرداری است و در این باره بایستی با تعامل و فراهم کردن ارتباط نزدیک با کسبه و اصناف موضوع حل شود، مردم آبادان خود از فرهنگ، آگاهی و دانش بالایی برخوردارند و با این موضوع نباید با اعمال زور رفتار کرد.

فرماندار آبادان بیان کرد: انتظار می رود با توجه به دستورالعمل هایی که در قالب مصوبات جلسات در فرمانداری ارائه می شود، مواردی همچون بازار ایستگاه هفت که بخشی از شهر است از وضعیت غیر شکیل فعلی خارج شود.

شهبازی تصریح کرد: با توجه به ورود به ایام ماه محرم و در پیش بودن اربعین حسینی بایستی تمامی شرایط ترافیکی مناسب برای عبور و مرور روان عزاداران حسینی در قالب هیئت ها و دسته جات عزاداری فراهم شود.

وی در خصوص وضعیت جاده های ورودی شهر از سمت اهواز و ماهشهر و میدان ورودی شهر (ثامن الائمه) گفت: در بحث ایجاد روشنایی مسیر آبادان اهواز به طول پنج کیلومتر به رغم انجام برخی اقدامات و پیگیریهای مستمر اما متاسفانه مشکل همچنان پابرجا باقی مانده چرا که پیمانکاری که می آید پس از اندک زمانی کار را رها کرده و می رود، نیاز است تا مسئولان راه و شهرسازی در این خصوص اقدامات جدی تری را به انجام برسانند.

شهبازی افزود: خوشبختانه در جاده آبادان به سمت ماهشهر با توجه به انجام اقداماتی از جمله نصب جداکننده ها و سرعت گیرها شاهد کاهش تصادفات در این مسیر هستیم.

فراوانی ماشینهای سنگین در ورودی شهر

فرماندار آبادان با انتقاد شدید از احاطه میدان ورودی شهر توسط تعداد زیادی از ماشینهای سنگین اضافه کرد:  این وضعیت به هیچ عنوان مورد رضایت نیست و شهرداری بایستی در زمینه ساماندهی این معضل و کنترل و ممانعت از عبور و مرور خودروهای سنگین در سطح شهر اقدامات لازم را انجام دهد، وجود این ماشین ها شهر را به کارگاه سد سازی و یا معدن شبیه کرده است.

وی، نصب تابلوهای مناسب خوش آمد گویی به میهمانان و معرفی شهرستان به آنان در نقاط مختلف شهری را متذکر شد و تصریح کرد: باید با ایجاد یک بانک اطلاعاتی تمامی موارد و آمار مربوط به موضوع حمل و نقل و ترافیک شهری گردآوری شود.

به گفته شهبازی، در راستای نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورای ترافیک شهرستان بایستی نظرات کارشناسان به دبیرخانه این شورا ارائه شود.

فرماندار آبادان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افتتاح پارکینگ های طبقاتی در محدوده خیابانهای امام و شهید منتظری افزود: پلیس راهور با اعمال قانون و شهرداری با انجام تبلیغات و فرهنگ سازی مناسب، رانندگان را برای پارک خودروهایشان به سمت این پارکینگ ها سوق دهند.

موضوع پارکبانی نظام مند شود

وی همچنین با بیان اینکه موضوع پارکبانان نیاز به انجام کار کارشناسی و آموزش صحیح این افراد دارد، گفت: موضوع پارکبانی بایستی به صورت نظام مند و قانون مند انجام شود، استمرار کار پارکبانان نیاز به انجام کار کارشناسی از طریق پلیس راهور و اعلام مکتوب تاثیرپذیری این طرح و میزان رضایتمندی مردم دارد.

شهبازی تصریح کرد: همچنان پیگیر مسئله بازسازی، نوسازی و حتی خرید اتوبوس از طریق منطقه آزاد اروند هستیم تا با بهبود وضعیت ناوگان اتوبوسرانی آبادان مشکلات مردم نیز رفع شود.

وی از آبادان به عنوان فرهنگی ترین شهر ایران نام برد و ادامه داد: تمام دستگاههای خدمات رسان شهری بایستی با تعامل و هم افزایی مشکلات حمل و نقل شهری و ترافیکی را برطرف کنند، ساماندهی استقرار تاکسی های شهری به عهده پلیس راهور و شهرداریست و لذا بایستی از اختیارات و چارچوب های قانونی در این باره و به شکل مناسبی استفاده شود.

فرماندار آبادان با اشاره ورود ۱۲ دستگاه تاکسی پلاک اروند به ناوگان درون شهری آبادان افزود: پیگیریها برای دریافت ۳۸ دستگاه تاکسی پلاک اروند از طریق سازمان منطقه آزاد اروند همچنان ادامه دارد، کارگروه ترافیک شهرستان این موضوع را در اسرع وقت پیگیری کند.
مرجع / مـهـر
برچسب ها: آبادان
:
:
:
آخرین اخبار