تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲
کد خبر: ۱۳۳۴۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ادامه اختلاف بین شهرداری های اهواز و کارون
فرماندار شهرستان کارون با اشاره به درخواست ها برای اصلاح محدوده شهرستان های اهواز و کارون گفت: مرز جدید بین اهواز و کارون هنوز ابلاغ نشده است.
اختلاف و تنش بین شهرداری های اهواز و کوت عبدا... در هفته های اخیر خبرساز شده است. اختلاف بر سر مرز این دو شهر است و کارکنان این دو شهرداری تابلوها و نمادهای ورودی شهرها را بر می دارند. ماموران شهرداری اهواز به تازگی برای برداشتن 'دروازه قرآن' ورودی شهر کوت عبدا... مراجعه کرده بودند؛ در روزهای گذشته نیز ماموران شهرداری کوت عبدا... تابلوهای مربوط به شهرداری اهواز را جمع آوری کردند. این در حالیست که هنوز خبری از ابلاغ مرز جدید کارون و اهواز نیست.

فرماندار کارون با اشاره به تفکیک شهرستان کارون از اهواز در سال 91 اظهار کرد: طبق مصوبه دولت، خط مرزی این دو شهرستان، پل ششم تعیین شده بود اما در زمان استاندار سابق اصلاحیه ای تدوین و قرار شد این محدوده بزرگتر شده و تا خیابان جنت باشد.

غلام علیدادی افزود: با وجود مکاتبات بسیار و تشکیل جلسات متعدد همچنین طرح محدوده جدید شهرستان کارون در کارگروه زیربنایی، این مصوبه هنوز توسط وزارت کشور تایید نشده است.

وی با اشاره به اینکه این محدوده اکنون توسط شهرداری کوت عبدا... خدمات رسانی می شود، اضافه کرد: به دلیل انتفاع شهرداری ها از تعیین محدوده، اختلافاتی در این زمینه وجود دارد که لازم است برای حل این اختلافات زودتر مرز دو شهرستان تعیین شود.

به گفته وی، شهرداری کوت عبدا... قائل به محدوده ای است که در اصلاحیه قید شده (خیابان جنت) و معتقد است تا زمانی که این مرز توسط وزارت کشور رد نشده باید براساس آن رفتار شود.

علیدادی همچنین درباره ادعای یکی از اعضای شورای شهر کوت عبدا... مبنی بر برگزاری انتخابات دوره چهارم شوراها بر اساس مرز تعیین شده در اصلاحیه، اظهار کرد: انتخابات نمی تواند ملاک تعیین مرز یک شهر باشد و تا زمانی که فرآیند قانونی طی نشود و وزارت کشور و دولت تقسیمات سیاسی یک شهرستان و شهر را ابلاغ نکرده باشد، قابل استناد نیست.

بر اساس این گزارش، شهر 'کوت عبدا...' مرکز شهرستان تازه تاسیس کارون، در جنوب اهواز قرار دارد.

این شهر بخشی از مناطق حاشیه اهواز بوده که با مصوبه سفر استانی دولت گذشته در سال 91 از اهواز منفک و با 9 روستای اطرافش به شهرستان ارتقا یافت.

این شهر از ابتدای تاسیس با مشکلات بسیاری روبه رو بوده از جمله مرز تعیین شده آن با اهواز مورد اختلاف بوده و در این سال ها منتظر ابلاغ از سوی وزارت کشور بوده است.

29 شهریور ماه امسال و در پی درگیری بین ماموران شهرداری اهواز و کوت عبدا...، حبیب فضل ا... پور مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خوزستان اعلام کرد که تاکنون مصوبه جدیدی برای تغییرات در محدوده مرز شهرهای اهواز و کارون ابلاغ نشده و مصوبه وزارت کشور درباره مرز بین این دو شهر به قوت خود باقیست.

این در حالیست که مسئولان کوت عبدا... اصلاحیه را ملاک عمل خود قرار داده اند. چنانکه عضو شورای اسلامی شهر کوت عبدا... گفته است: اختلافات بین شهرداری های اهواز و کوت عبدا... را ناشی از ابهام در مرز این دو شهر است و مسئولان شهرستان کارون و کوت عبدا... به مرز جدید اعتراض دارند و در حال پیگیری هستند که مصوبه اجرایی شود و در این زمینه با استاندار خوزستان نیز نشستی برگزار کرده اند. وی خواستار تسریع در تعیین تکلیف محدوده دو شهر شد و تصریح کرد: برای جلوگیری از تنش در روابط دو شهر و تداخل در وظایف این مساله باید هر چه زودتر حل شود.

پیش از این نیز شهردار منطقه هشت اهواز مدعی شده بود مصوبه جدیدی ابلاغ شده که در آن پل ششم به عنوان مرز جدید تعیین شده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار