تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۱۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر عامل سازمان آرامستان های اهواز:
کار ساخت تنها سردخانه اهواز برای متوفیان به اتمام رسید
مدیر عامل سازمان آرامستان های اهواز از به اتمام رسیدن کار ساخت تنها سردخانه این شهر خبر داد
مدیر عامل سازمان آرامستان های اهواز از به اتمام رسیدن کار ساخت تنها سردخانه این شهر خبر داد.

حسین برون اظهار کرد: تنها مکانی که متوفیان تا زمان انجام مراحل تدفین در آنجا نگهداری می شدند سردخانه پزشک قانونی بود و برای خانواده های متوفیان برای گذراندن مراحل کسب جواز دفن تا مرحله تدفین افرادی که در منزل فوت می شدند، مشکلاتی را ایجاد می کرد.

وی افزود: سازمان آرامستان ها برای رفع این کمبود باتوجه به حمایت های شهردار، رئیس شورای شهر و مدیرکل پزشکی قانونی خوزستان، اقدام به ساخت نخستین سردخانه آرامستان شهرداری کلانشهر اهواز کرد.

مدیر عامل سازمان آرامستان ها از تسریع و بهبود روند خدمت رسانی به شهروندان و با موافقت دادگستری خوزستان نماینده ای از دادستانی و همچنین مستقر شدن پزشکی به نمایندگی از پزشکی قانونی در این سردخانه خبر داد.

برون تصریح کرد: در صورت استقرار نمایندگی دادستانی و پزشکی قانونی، می توان اجساد مجهول الهویه و بلاصاحب را بعد از انجام آزمایش DNA، انگشت نگاری و کلیه آزمایشات مربوطه سریعاً دفن کرد که این مسئله از نگهداری چند ماهه اجساد جلوگیری و متوفی سریعا تعیین تکلیف می شود تا صاحبان اجساد به راحتی بتوانند از روی مدارک موجود متوفیان را شناسایی کنند.

وی بیان کرد: این ساختمان در ابتدا قرار بود در زمینی به مساحت۱۷۰ متر مربع احداث شود که در ادامه کار و پس از بررسی های لازم و احساس نیاز به فضای بیشتر، ساختمان به مساحت ۳۲۳ متر مربع افزایش یافت.

مدیر عامل سازمان آرامستان ها خبر داد: هم اکنون مرحله احداث ابنیه و ساختمان آن به پایان رسیده و در مرحله خرید و نصب تجهیزات نهایی آن هستیم.

برون با تاکید بر سرعت بخشیدن به روند تجهیز سردخانه توسط پیمانکار مربوطه گفت: سردخانه آرامستان ها دارای یک سالن صفر درجه، یک سالن بالای صفر، یک سالن تشریح جسد، دفتر نمایندگی دادستانی و پزشکی قانونی، اتاق رختکن، سرویس بهداشتی و حمام در زمینی به مساحت ۳۲۳ متر مربع است که احداث آن به پایان رسیده است.

وی در پایان گفت: در هنگام انجام مراسم تدفین فقط کافی است که جسد را از سردخانه آرامستان تحویل و به غسالخانه برده تا در قطعات آرامستان دفن کنند و تمام این کارها در یک محل انجام می شود.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار