تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۱۳۴۱۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مسئول تیم خوزستان در مسابقات ملی مهارت:
فرهنگ مهارت‌آموزی در سطح کشور نهادینه نشده است
یکی از بزرگترین چالش‌های مهارت‌آموزی در فرایند این مسابقات این است که متأسفانه مهارت آن‌چنان که باید در سطح کشور از نظر ارزشی معرفی نشده است
مسئول تیم اعزامی خوزستان به مسابقات ملی مهارت گفت: یکی از بزرگترین چالش‌های مهارت‌آموزی در فرایند این مسابقات این است که متأسفانه مهارت آن‌چنان که باید در سطح کشور از نظر ارزشی معرفی نشده است.

 عبدالجلیل پورشب در نشست خبری که امروز سه‌شنبه 27 مهرماه در سالن جلسات اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان برگزار شد، اظهار کرد: در هر فعالیت آموزش فنی و حرفه‌ای یک هدف در کنار آموزش‌ها وجود دارد و آن اشاعه فرهنگ مهارت‌آموزی است.
 
وی با بیان این‌که این هدف باید در تعامل با صنایع، صداوسیما و رسانه‌ها محقق شود، تصریح کرد: بر اساس آمار باید در هر دوره از مسابقات ملی مهارت بیش از 800 هزار نفر در سطح کشور شرکت کنند اما استقبال بسیار کمتر از این میزان است، زیرا فرهنگ مهارت‌آموزی در سطح کشور نهادینه نشده است.

مسئول تیم اعزامی خوزستان به مسابقات ملی مهارت افزود: با توجه به این‌که نگرش ما به اشتغال، از مسیر دانشگاه است، مهارت‌آموزی را به پس از دانشگاه و خدمت سربازی موکول می‌کنیم که این فاصله باید کمتر شود و این امر تنها در تعامل با صنعت اتفاق می‌افتد؛ به همین دلیل در سال های اخیر تفاهم‌نامه‌های بسیاری با صنایع منعقد شده است که این امر محقق شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار