تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۱۳۴۳۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس بنیاد نخبگان خوزستان خبر داد:
اجرای طرح شهاب در آموزش و پرورش خوزستان
رئیس بنیاد نخبگان خوزستان از اجرای طرح شهاب در آموزش و پرورش استان خبر داد.

علیرضا زراسوندی پیش از ظهر امروز شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: در طرح شهاب و آموزش متوسطه با آموزش و پرورش کار مشترک داریم. بحث آموزش و پرورش در خانه های همه ما جاری است و حضور در شورای آن باید ۱۰۰ درصد جدی باشد.

وی افزود: روز چهارشنبه گذشته جامعه نخبگان کشور دیداری را با مقام معظم رهبری داشتیم که همه حاضران اعلام کردند که اطلاعات مقام معظم رهبری از دفاتر ما است و این نشان از اشراف بسیار بالای ایشان دارد.

رئیس بنیاد نخبگان خوزستان اضافه کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار فرمودند که (تا پای جان برای علم و دانش نخبگان این کشور ایستاده ام) به نظرم اگر در این حوزه کار نکنیم کم کاری کرده ایم و باید مورد سوال و مؤاخذه قرار بگیریم.

زراسوندی گفت: در آموزش و پرورش مقداری خودسانسوری می کنند و خلاقیت های خوبی در خوزستان داریم که خیلی پررنگ نمی شود.

وی بیان کرد: پیش دبستانی ابتدای پرورش نخبگان و مستعدان در روند آموزش و پرورش تا پیش دانشگاهی است. مقام معظم رهبری فرمودند من از باشگاه پژوهشگران و سمپادها رضایت ندارم و رویکرد از سمت پرورش گلخانه ای باید به سمت پرورش باغچه ای تغییر رویکرد داد.

اعتبارات مورد نیاز پیش دبستانی در استان قابل تامین است

به گفته رئیس بنیاد نخبگان خوزستان، خیلی از اعتبارات مورد نیاز دوره پیش دبستانی در استان خوزستان قابل تأمین است.

زراسوندی تصریح کرد: اعلام آمادگی می کنم که کلاس ۲۰ نفره را در حاشیه شهر اهواز متقبل و دوره پیش دبستانی را برگزار می کنم و به نظرم تمامی استان باید برای برگزاری هر چه بهتر دوره پیش دبستانی وارد کار شود. از ظرفیت نخبگان برای تقویت جایگاه کنکوری نیز در حد توان بهره مند می شویم.

وی ادامه داد: طرح شهاب در آموزش و پرورش خوزستان اجرا می شود و ۱۹ هزار و ۲۳۶ نفر را سال گذشته تحت پوشش قرار دادیم. آموزش و پرورش تعهدات مالی را پرداخت نکرد ولی خود بنیاد نخبگان اقدام به پرداخت های مالی می کند.

رئیس بنیاد نخبگان خوزستان عنوان کرد: منابع داخلی داریم که می توان از آن برای کمک کردن به بنیاد نخبگان به منظور اجرای طرح شهاب استفاده کرد.

وی بیان کرد: دانش آموزان طرح شهاب در حقیقت بانک ژنی استان و آیندگان کشور هستند. در بحث آموزش متوسطه نیز دو طرح دوست علمی و اردوهای جهادی آموزشی داریم.

زراسوندی تصریح کرد: رتبه های زیر ۳۰۰ کنکور را به صورت اتوماتیک تحت پوشش داریم و برای کار فرهنگی نیز متعهد هستند. طرح دوست علمی را در ناحیه چهار آموزش و پرورش اهواز اجرا کردیم و هیچ هزینه ای نیز دریافت نشد. در این طرح دوره فشرده چهار روزه درون و برون مدرسه ای را اجرا و خوشبختانه خروجی خیلی خوبی داشت و بسیاری از آن دانش آموزان در کنکور قبول شدند.

رئیس بنیاد نخبگان خوزستان در ادامه گفت: در دو مدرسه عشایری اردوی جهادی آموزشی برگزار کردیم که آن هم نتیجه بسیار خوبی داشته است.

وی افزود: جشن کنکور واقعا جای خالی در خوزستان دارد. در سال گذشته ۵۷ نفر رتبه زیر ۳۰۰ را در کنکور کسب کردند که متأسفانه هیچ کدام در استان نماندند چون هیچ کاری برای افزایش اشتیاق ماندگاری آنها انجام نشد، به عنوان نمونه دانشجوی برگزیده خوزستان به اصفهان رفته و آنجا از وی تجلیل کردند.

زراسوندی اضافه کرد: هدیه رتبه های زیر ۳۰۰ را من متقبل می شوم و باید این جشن های تقدیری را در خوزستان دوباره برگزار کنیم.

رئیس بنیاد نخبگان خوزستان در پایان عنوان کرد: استان و مسئولان خوزستانی باید تکلیف خود را با علم و دانش روشن کند، دانشگاه های ما مورد تعرض قرار می گیرد و کسی به آن توجه نمی کند و مدیران استانی باید متعهد و ملزم به توجه داشتن به آموزش و پرورش شوند.

نیازمند ۵ میلیارد تومان اعتبار برای دانش آموزان کنکوری هستیم

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خوزستان گفت: برای پنج هزار دانش آموز خوزستانی حدودا پنج میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا در کنکور موفق و استان رتبه بهتری کسب کند.

جمشید کمایی پیش از ظهر امروز شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: وضعیت پیش دبستانی به عنوان یک بحث زیربنایی و زیرساختی و به عنوان یک کار دیربازده مطرح است.

وی افزود: امسال ۲۵ هزار و ۲۵۲ دانش آموز پیش دانشگاهی داریم. برای کنکور ۹۶ پیش بینی می شود ۶۷ هزار داوطلب را در گروه های آموزشی مختلف داشته باشیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: زمان به سرعت در حال گذر است و متوقف نمی شود و به همین خاطر برنامه ریزی های لازم را داریم تا هر چه سریعتر کارهای اجرایی را داشته باشیم.

کمایی تصریح کرد: افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه های استان به ویژه در رشته های پرمخاطب را در نظر داریم. افزایش تنوع رشته های دانشگاهی نیز یکی دیگر از پیشنهادات است.

وی بیان کرد: طی ۱۳ سال اخیر بهترین رتبه و جایگاه کنکور آن مربوط به کنکور ۹۴ بود که ۲۱ شدیم. همچنین رتبه امسال نیز هنوز از سمت سازمان سنجش جمع بندی های آن اعلام نشده است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خوزستان اضافه کرد: پیش بینی می کنیم که امسال رتبه بهتری نسبت به سال گذشته داشته باشیم. اگر بتوانیم از ۲۵ هزار دانش آموز حداقل ۲۰ درصد را تحت پوشش کلاس های کنکوری قرار بدهیم می توانیم ۲۰۰ کلاس را (پنج هزار دانش آموز) برای بحث موفقیت کنکور داشته باشیم.

کمایی بیان کرد: برای این تعداد دانش آموز حدودا پنج میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که میانگین هزینه هر دانش آموز یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برآورد می شود.

وی افزود: تجلیل از داوطلبان خوزستان که موفق به کسب رتبه های زیر هزار در کنکور شدند را باید داشته باشیم. در این برنامه باید مسئولان استانی نیز حضور پیدا کنند تا انگیزه سایر دانش آموزان بیشتر شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خوزستان یادآور شد: استفاده از ظرفیت های خیران و انتخاب شهرستان های معین از بین شهرستان های توانمند، استفاده از ظرفیت صدا و سیما و دانشگاه های آزاد و همچنین تعیین هدایای قابل توجه برای رتبه های تک رقمی نیز از دیگر راهکارهای ارائه شده است.

تشکیل ستاد پیشرفت تحصیلی در استان

وی اضافه کرد: برگزاری کلاس های تست زنی و همایش های آموزشی نیز از جمله پیشنهادات است. همچنین ستاد پیشرفت تحصیلی استان خوزستان را تشکیل و مشارکت های مردمی را نیز جلب کنیم.

کمایی عنوان کرد: استفاده از جهاد علمی، مؤسسه رزمندگان، بنیاد برکت و بنیاد علوی برای تغییر جایگاه کنکور استان نیز پیشنهاد می شود. خوزستان به لحاظ جمعیت دانش آموزی مقام سوم کشور را دارد و با جمعیت کثیر دانش آموزی روبه رو هستیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: در حوزه سال سوم دبیرستان و امتحانات نهایی نیز نیازمند کمک هستیم و اقداماتی را انجام دادیم اما باز هم به توسعه آن نیاز داریم.

وی گفت: سال گذشته در خرداد ماه موفق شدیم که افت استان خوزستان را کنترل کنیم و فقط چهار استان این موفقیت را داشتند. امسال در خرداد ماه نیز موفق به رشد تحصیلی نسبت به سال قبل داشته و در تمامی رشته ها یک رشد قابل توجهی داشتیم.

کمایی در پایان بیان کرد: سال های قبل از ۹۴ با افت مواجه بودیم ولی امسال رشد داشتیم، سه درصد افزایش قبولی و نیم نمره نیز افزایش میانگین نمره را در امتحانات نهایی خرداد سال جاری داشتیم.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار