تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۱۳۴۶۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل اتباع خارجه استانداری خوزستان:
اتباع خارجه مقیم ایران برای دریافت دفترچه سفر به کانون‌های کفالت مراجعه کنند
در هر استان یک کانون کفالت وجود دارد و اتباع برای تهیه دفترچه سفر باید به این کانون‌ها مراجعه کنند
مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجه استانداری خوزستان با بیان پیش‌بینی خروج بیش از ۲۰۰هزار تبعه خارجی از مرز شلمچه گفت: در هر استان یک کانون کفالت وجود دارد و اتباع برای تهیه دفترچه سفر باید به این کانون‌ها مراجعه کنند.

حمید سیلاوی اظهارداشت: مهاجرین اتباع خارجی مقیم جمهوری اسلامی ایران که دارای مدارکی از قبیل کارت آمایش،کارت هویت،گذرنامه خانوادگی، گذرنامه مجردی، اقامت دائم، دفترچه پناهندگی و دفترچه اقامت باشند می‌توانند با مراجعه به کانون‌های دفاتر و کفالت از تاریخ 95.8.2 لغایت 95.8.13 جهت شرکت در مراسم بزرگ اربعین حسینی(ع) ثبت نام و دفترچه سفر دریافت کنند.

وی با بیان اینکه به‌جز این کانون‌ها مکان دیگری برای ثبت نام اتباع خارجه مقیم ایران وجود ندارد، افزود: در هر استان یک کانون کفالت وجود دارد اما برخی از استان‌ها فاقد این کانون هستند که قرار شده ظرف یک روز آینده نماینده آنها در ادارات کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان‌های فاقد کانون کفالت مستقر شوند.

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجه استانداری خوزستان گفت: اتباع خارجه مقیم جمهوری اسلامی ایران بعد از ثبت نام و با انجام مراحل قانونی باید برای صدور دفترچه سفر به‌مبلغ 350 هزار ریال، وجه بیمه شرکت دانا به‌مقدار 188 هزار ریال، 60 هزار ریال بابت جمعیت هلال احمر و 40 دلار برای صدور روادید پرداخت کنند.

وی با اشاره مصوبه ستاد اربعین کشور درباره مرز مورد نظر برای خروج و ورود اتباع خارجه مقیم ایران، عنوان کرد: مرز خروجی و ورودی تصویب شده بر اساس تصویب ستاد اربعین کشور و خوزستان مرز شلمچه است و اتباع خارجی باید بعد از دریافت دفترچه سفر به مرز مراجعه کنند.

سیلاوی با بیان اینکه در مرز شلمچه یک سالن و گیت برای اتباع خارجه مستقر شده است، گفت: سال گذشته بیش از 60 هزار نفر تبعه خارجی مقیم جمهوری اسلامی ایران از مرزهای شلمچه و چزابه خروج کردند و پیش‌بینی می‌شود امسال نیز با توجه اینکه فقط مرز اتباع خارجی شلمچه تعیین شده بیش از 200 هزار نفر تبعه خارجی از این مرز عبور کنند.

وی با بیان اینکه سال گذشته اتباع خارجه بیش از 52 کشور جهان با خروج از مرزهای ایران در برنامه پیاده‌روی اربعین شرکت کردند، افزود: بیشترین آمار زائران اتباع خارجه به کشور پاکستان، عراق، آذربایجان، افغانستان، هند و ترکیه اختصاص دارد.

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجه استانداری خوزستان بیان کرد: اتباع خارجه مقیم سایر کشورها که کشور ایران را به‌عنوان کشور ترانزیت در نظر گرفته‌اند باید بعد از تهیه گذرنامه و دریافت ویزا از سفارت عراق مستقر در کشورشان، از مرز شلمچه خارج شده و در مراسم اربعین حسینی شرکت کنند.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار