تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۷۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پس از 13 سال تعطیلی؛
تصفیه شکر در کارخانه قند شمال خوزستان آذر ماه از سر گرفته می‌شود
طبق تعهد و اعلام مجری طرح بازسازی و نوسازی کارخانه قند شوش، آذر ماه امسال کار تصفیه شکر در این کارخانه آغاز و اولین محموله چغندر قند کشاورزان نیز اردیبهشت ماه 96 خریداری می شود
فرماندار شوش گفت: طبق تعهد و اعلام مجری طرح بازسازی و نوسازی کارخانه قند شوش، آذر ماه امسال کار تصفیه شکر در این کارخانه آغاز و اولین محموله چغندر قند کشاورزان نیز اردیبهشت ماه 96 خریداری می شود.

کارخانه قند شمال خوزستان به عنوان یکی از کارخانه های بزرگ تولید شکر کشور از سال 1382 تعطیل شد.

تعطیلی این کارخانه بزرگ تولید شکر در شوش علاوه بر تشدید بیکاری در شمال خوزستان موجب توقف کشت محصول چغندر قند در استان خوزستان برای بیش از یک دهه شد.

رضا نجاتی عصر سه شنبه در جریان بازدید مشاور وزیر صنعت ، معدن و تجارت از روند بازسازی کارخانه قند شوش به خبرنگار ایرنا افزود:در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی ،دولت اهتمام ویژه ای برای راه اندازی مجدد کارخانه قند شمال خوزستان دارد.

وی با اشاره به تعطیلی 13 ساله این کارخانه گفت:با وجود شرایط سخت اقتصادی دولت تاکنون 200 میلیارد ریال برای بازسازی مجدد کارخانه قند شوش تخصیص داده است.

نجاتی افزود:با راه اندازی این کارخانه شرایط اقتصادی، توسعه کشاورزی و همچنین ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان شوش فراهم خواهد شد.

رجبعلی صادقی مشاور وزیر صنعت،معدن وتجارت نیز گفت: بر اساس قانون حمایت از صنایع، شرکت قند شوش در جهت بازسازی و نوسازی مجدد، در اختیار هیئت حمایت از صنایع ایران قرار گرفته است.

وی گفت: مدیر اجرایی که مسئولیت کار بازسازی را برعهده دارد سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران است که یکی از سازمان های تخصصی کشور می باشد.

صادقی گفت: در طول مدت بازسازی این کارخانه از محل هدفمندی یارانه ها تاکنون اعتباری بالغ بر 200 میلیاردریال اختصاص یافته است ضمن اینکه برای بازسازی کامل این کارخانه در مراحل بعدی نیز اعتبارات بیشتری تامین خواهد شد.

وی پیشرفت فیزیکی روند بازسازی را خوب ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم با حمایت وزیر صنعت،معدن وتجارت، استاندار خوزستان ، فرماندار شهرستان شوش ، ریاست دادگستری و سایر مسئولان با تامین منابع مالی، این کارخانه براساس برنامه ی زمان بندی شده راه اندازی شود.

وی گفت: با راه اندازی کارخانه ی قند شوش بیش از 20 هزار هکتار از زمین های کشاورزی شمال خوزستان به زیر کشت چغندر قند خواهد رفت که اشتغال افراد زیادی به صورت مستقیم وغیر مستقیم را به دنبال دارد و تاثیر اقتصادی زیادی برجای خواهد گذاشت که مصداق روشن و نمونه ی بارزی از اقدام و عمل در حوزه اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

با راه اندازی مجدد کارخانه قند شمال خوزستان در شوش 700 فرصت شغلی به صورت مستقیم و بیش از یکهزار فرصت شغلی به صورت غیر مستقیم در منطقه ایجاد و بار دیگر کشت چغندر قند در شمال استان خوزستان رونق خواهد گرفت.

کارخانه قند شوش در سال 1354 تاسیس و در سال 1363 به بهره برداری رسید.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار