تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۸
کد خبر: ۱۳۴۸۲۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دبیر نظام صنفی کشاورزی شادگان:
اقتصاد شادگان با انتقال آب درون حوزه‌ای رونق می‌گیرد
شادگان و رودخانه جراحی و زهره از محدودیت منابع آبی رنج می‌برند اما مسؤولان به دنبال انتقال آب از این حوزه‌ها هم هستند
دبیر نظام صنفی کشاورزی شادگان گفت: شادگان و رودخانه جراحی و زهره از محدودیت منابع آبی رنج می‌برند اما مسؤولان به دنبال انتقال آب از این حوزه‌ها هم هستند.

هوشنگ مقامسی امروز اظهار کرد: کمبود آب مهم‌ترین مشکل کشاورزی شادگان است و تداوم این موضوع می‌تواند در آینده‌ای نه چندان دور، بسیاری از روستاهای این شهر را خالی از سکنه کند.

وی تاکید کرد: در صورت ادامه این رویه مهاجرت روستاییان به حاشیه شهر تبعات خوبی را در پی نخواهد داشت.

دبیر نظام صنفی کشاورزی شادگان با بیان اینکه شهر شادگان و رودخانه جراحی و زهره از محدودیت منابع آبی رنج می‌برند اما مسؤولان به دنبال انتقال آب از این حوزه‌ها هم هستند تصریح کرد: این در حالی است که می‌توان با انتقال آب درون حوزه‌ای بخش زیادی از مشکل آب شادگان را برطرف کرد.

مقامسی ادامه داد: از کارون تا جراحی 30 کیلومتر بیشتر فاصله نیست ولی انتقال آب درون حوزه‌ای صورت نمی‌گیرد این در حالی است که هزاران کیلومتر مسیر را با هزینه‌های سنگین و حفر تونل‌های عظیم طی می‌کنند تا آب را به خارج استان انتقال دهند که منطقی نیست.

دبیر نظام صنفی کشاورزی شادگان در پایان تاکید کرد: با حل مشکل آب در بخش کشاورزی شادگان نه تنها اشتغال زیادی در این شهر ایجاد می‌شود، بلکه شاهد رونق و بهبود وضعیت اقتصاد مردم و تثبیت حضور مردم در روستا‌ها خواهیم بود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار