تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸
کد خبر: ۱۳۴۸۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس سازمان بودجه و برنامه‌ریزی خوزستان:
اعتراض نمایندگان به طرح بازنگری طرح جامع شهر اهواز
رئیس سازمان بودجه و برنامه‌ریزی خوزستان گفت: در برخی از شهرستان‌ها پروژه های قدیمی نیمه کاره رها شدند و اعتبارت در پروژه های جدیدی هزینه شدند که باید تکلیف پروژه‌های قدیمی تعیین تکلیف شود.

امید حاجتی شامگاه چهارشنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان خوزستان درباره این جلسه اظهار داشت: 30درصد پیشنهادات در راستای جمع‌بندی پروژه‌هایی که مسئول کمیته شهرستان‌ها به دبیرخانه شورا ارائه داده، خارج از چهار چوب بوده است.

وی با بیان اینکه به پروژه‌های نیمه تمام توجه نشده و پروژه‌های جدید را با کمترین اعتبار آغاز کرده‌اند، افزود: طرح تکمیل و ارائه بودجه به پروژه‌های نیمه تمام شهرستان‌ها با اعتراض رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از دستور کار خارج شد.

رئیس سازمان بودجه و برنامه‌ریزی خوزستان در ادامه به طرح بازنگری طرح جامه شهر اهواز اشاره کرد و گفت:  طرح بازنگری طرح جامع شهر اهواز دستور کار این جلسه است که بعد از 7 الی 8 سال وقفه، نهایی شده است.

وی افزود: اجرای طرح جامع شهر اهواز 8 سال به طول انجامیده که بر اساس تاییدات لازم به شورای برنامه‌ریزی آمده است.

حاجتی نسبت به اعتراض برخی از نمایندگان معترض به طرح جامع شهری اهواز، بیان کرد: در فرآیند تصویب این طرح جایی برای اخذ نظرات نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی پیش‌بینی نشده و اکنون نمایندگان حاظر در جلسه به عنوان ناظر حضور یافته‌اند.

وی  عنوان کرد: نظرات نمایندگان اهواز به صورت همزمان به همراه ملاحضات شورا  مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استانداری خوزستان خطاب به نمایندگان مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نمایندگان حق رأی ندارند اما بدین معنا نیست که از نظرات آن‌ها استفاده نمی‌کنیم.

در ادامه جلسه غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان نسبت به پروژه‌های نیمه تکمیل شهرستان‌ها گفت: تصمیمی گرفته شد وبر اساس آن برای اجرای پروژه‌های شهری به فرمانداران اختیار داده شد ولی اگر پروژه‌‍ جدیدی را بدون دلیل قانع کننده آغاز کردند باید اعتبارات شهرستان را به پروژه های نیمه تمام گذشته اختاص دهند.

وی با بیان اینکه فرماندار باید برای اجرای پروژه جدید مسئولیت پذیر باشد و  ادله کافی داشته باشد، افزود: طرح جامع شهر اهواز کاری تخصصی و مشاوره‌ای است؛ اگر مسئولان امر در اجرای این طرح نظراتی را در 4چوب تدابیر نظام است اعمال و در غیر اینصورت رد می‌کنند.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار