تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۳۵۰۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جزئیات نقل و انتقال دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی خوزستان
در تمام مقاطع تحصیلی ‌امکان نقل و انتقال در دانشگاه وجود دارد اما تنها با درخواست دانشجویان دارای شرایط خاص موافقت می‌شود
معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان گفت: در تمام مقاطع تحصیلی ‌امکان نقل و انتقال در دانشگاه وجود دارد اما تنها با درخواست دانشجویان دارای شرایط خاص موافقت می‌شود.

شراره جاسمی‌زرگانی در خصوص رویکرد دانشگاه در نقل و انتقال دانشجویان، اظهار کرد: ‌در گذشته دانشجو برای انتقال باید درخواست خود را ارائه می‌داد و پس از موافقت مرکز مبدأ در صورت وجود رشته مورد نظر در ورودی‌ هم‌دوره او در مرکز مقصد و در صورت داشتن شرایط خاص مانند بیماری، ‌ازدواج، تغییر محل سکونت و ...  با درخواست‌ موافقت می‌شد. با تغییرات صورت‌گرفته در سال جاری حتی در صورت موافقت مراکز مبدأ و مقصد، اگر دانشگاه مرکز استان با این انتقال موافقت نکند، نقل و انتقال صورت نخواهد گرفت.

وی با بیان این‌که ‌ انتقال دائم و مهمانی در ترم اول امکان‌پذیر نیست، گفت: پس از آن در هر ترم دانشجو می‌تواند درخواست انتقال یا مهمانی خود را ارائه دهد؛ دانشجو تنها یک‌بار در طول دوره تحصیل خود می‌تواند درخواست انتقال دائم داشته باشد و در خصوص مهمانی نیز می‌تواند 2 نیم‌سال در طول مدت تحصیل خود در یک مرکز دیگر مهمان شود.

جاسمی‌زرگانی ادامه داد: ‌دانشجویی که انتقال دائم گرفته باشد باید علاوه بر پرداخت شهریه ثابت و متغیر به دانشگاه مقصد، یک شهریه ثابت دیگر نیز به نام حق انتقالی به دانشگاه مبدأ پرداخت کند اما شهریه دانشجوی مهمان تغییری نمی‌کند. این افراد باید شهریه ثابت خود را به دانشگاه مبدأ و شهریه متغیر را به دانشگاه مقصد پرداخت کنند.

وی در خصوص تعداد متقاضیان انتقال دائم در استان، گفت:‌ در مهرماه امسال 26 دانشجو متقاضی انتقال خارج استانی و اغلب این افراد نظامی بودند که به علت تغییر محل مأموریت خود باید از استان خارج می‌شدند، برخی از این افراد نیز به‌دلیل بیماری یا نقل مکان، متقاضی خروج از استان بودند. همچنین 30 دانشجو متقاضی ورود ‌به مراکز علمی‌کاربردی خوزستان بودند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار