تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱
کد خبر: ۱۳۵۱۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار دشت آزادگان:
بیش از یک میلیون‌‌ زائر از مرز چذابه عازم کربلا می‌شوند
فرماندار دشت آزادگان گفت: پیش‌بینی می‌شود که بیش از یک میلیون‌نفر زائر از مرز چذابه عازم کربلا شوند.

نادر عمید‌زاده به آخرین وضعیت مرز چذابه پرداخت و اظهار داشت: حرکت زائران به صورت پیاده آغاز شده  و زائران از شهر سوسنگرد گذشته و به  مرز چذابه رسید‌ند. در مرز چذابه تردد زائران به صورت آرام و روان در حال انجام است و تا کنون مشکلی ایجاد نشده است.

وی افزود: تمامی مقدمات و تدابیر لازم برای جانمایی و استقرار کمیته‌ها انجام شده و برخی از کمیته‌ها از قبیل ارتباطات، مخابرات، امنیت در مرز‌ مستقر شده‌اند و به فعالیت‌های زیر ساختی برای تردد زائران می‌پردازند.

فرماندار دشت آزادگان با بیان اینکه تمامی زیرساخت‎های لازم در مرز چذابه انجام شده است، گفت: مابقی کمیته‌های مورد نیاز از روز شنبه 15 آبان‌ماه در مرز مستقر می‌شوند و به زائران در زمینه‌های مختلف از جمله بهداشت، درمان  و تغذیه خدمات رسانی ‌می‌کنند.

عمید‌زاده‌ عنوان کرد: براساس تصمیمات کمیته اربعین کشور مرز شلمچه برای اتباع خارجه و ایرانی و مرز چذابه فقط برای تردد زائران ایرانی در نظر گرفته شده است. درسال گذشته 500 هزار زائر از این مرز در مراسم بزرگ پیاده‌روی اربعین شرکت کردند و برای امسال نیز پیش‌بینی می‌شود که بیش از یک میلیون‌نفر زائر از مرز چذابه عازم کربلا شوند.

وی با بیان اینکه اتباع خارجه حق خروج از مرز چذابه را ندارند، گفت: در حال حاضر در تمامی مبادی کشور مرز اتباع خارجه مشخص شده اما در طول مسیر دشت آزادگان تا چذابه مسئولان مربوطه به راهنمایی زائران برای رسیدن به مرز حضور دارند و در صورت مشاهده اتباع خارجی آن‌ها را به سمت مرز شلمچه راهنمایی می‌کنند.

فرماندار دشت‌آزادگان احداث پارکینگ 40 هکتاری نزدیک مرز چذابه را یکی از اقدامات مطلوب سال جاری عنوان کرد و گفت: امسال برای رفاه حال زائران یک پارکینگ به مساحت 40 هکتار برای اسکان و جانمایی خودروهای شخصی زائران احداث شده است که فاصله زیادی تا مرز چذابه ندارد.

وی افزود: زائرانی که خودروهای خود را در این پارکینگ پارک می‌کنند باید هزینه‌هایی برای نگهداری، بیمه حوادث و سایر اقدامات موجود در پارکینگ پرداخت کنند.

عمید زاده با بیان اینکه 10 کیلومتر از مسیر دشت‌آزادگان تا چذابه به سیستم روشنایی مجهز شده است، عنوان کرد: بیش از 200 موکب قرار است در مرز چذابه جانمایی شود که تا کنون 160موکب در مرز و تعدادی نیز در طول مسیر ورودی شهر تا مرز چذابه  مستقر شده و به پذیرایی زائران می‌پردازند.

وی افزود: تمامی مواکب استقرار یافته در مسیر و همچنین مرز چذابه از نظر رعایت مسائل بهداشتی توسط کمیته بهداشت، درمان و تغذیه بررسی و نظارت می‌شوند.

فرماندار دشت آزادگان با بیان اینکه در سوسنگرد و مرز چذابه هیچ‌گونه روادیدی صادر نمی‌شود، گفت: یکی از مشکلات پایانه چذابه سیستم شبکه آبرسانی است، اما این کمبود باعث نشده که از وظیفه خدمت‌رسانی به زائرین کوتاهی کنیم. آب مصرفی برای شرب و سایر مصارف از طریق استقرار تانکرهای آب سازمان آبفای شهری و روستایی تامین شده است.

وی با بیان اینکه احداث یک شبکه آبرسانی مجهز برای رفاه حال زائران در دستور کار برای سال آینده است، عنوان کرد: یکی از مشکلات سال‌های گذشته دریافت کرایه‌های غیرمتعارف بود که امسال در کمیته حمل و نقل مصوب شد که رئیس کمیته نرخ های مصوب را برای آگاهی زائران در پایانه های حمل و نقل نصب کند.

وی افزود: برای استان‌هایی که بیشترین زائران را داشتند نیز تمهیداتی از قبیل اسکان اتوبوس‌هایی مستقیم تا استان‎ مربوطه توسط کمیته حمل و نقل درنظر گرفته شده است.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار