تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۱۳۵۲۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اشتغال به کار 2000 بومی درحوزه مارون، زهره و خیرآباد طرح 550 هزار هکتاری
مدیر حوزه مارون، زهره و خیر آباد در موسسه جهادنصر گفت: در حال حاضر در 16 پروژه فعال در حوزه مارون، زهره و خیرآباد حدود 2 هزار نفر نیروی انسانی مشغول فعالیت و کار می باشند که از این تعداد حدود 80 درصد بومی منطقه و استان خوزستان می باشند
مدیر حوزه مارون، زهره و خیر آباد در موسسه جهادنصر  گفت: در حال حاضر در 16 پروژه فعال در حوزه مارون، زهره و خیرآباد حدود 2 هزار نفر نیروی انسانی مشغول فعالیت و کار می باشند که از این تعداد حدود 80 درصد بومی منطقه و استان خوزستان می باشند.

 محمد درخشانی فرد  با اشاره به انتقادات غیر منصفانه به طرح 550 هزار هکتاری در خصوص استفاده از پیمانکاران غیر بومی گفت: بعضی ها موسسه را به بکارگیری شرکت ها و افراد غیر بومی در طرح 550 هزار هکتاری متهم می کنند در صورتی که انتخاب پیمانکار بصورت مناقصه و فراخوان عمومی و از طریق سایت مناقصات برنامه بوجه و سایت موسسه و روزنامه های ملی و استانی انجام می شود. و به لحاظ قانونی نمی توان پیمانکاران استان های دیگر را از شرکت در مناقصات عمومی منع کرد. هر چند که پیمانکاران اصلی ممکن است غیر بومی باشند اما پیمانکار دسته دوم وخصوصاً نیروهای به کار گرفته شده توسط آنان قطع به یقین از افراد بومی استان خوزستان هستند .

وی افزود: طرح های حوزه مارون ، زهره و خیر آباد با 16 کارگاه فعال حدود 21 درصد از طرح 550 هزار هکتاری را شامل می شوند وتا کنون برای 2 هزار نفر ایجاد شغل کرده اند که حدود 23 درصد اشتغال طرح را در بر می گیرد . خوشبختانه بحث بومی گرایی و به کارگیری مشاوران و نیروهای بومی در این حوزه ها با جدیت در نظر گرفته و اقدام لازم صورت گرفته است . به طور مستند می توان گفت که حدود 85 درصد از نیروهای به کار گرفته شده توسط پیمانکاران و مشاورین بومی استان خوزستان هستند و حق بیمه این نیروهای شاغل نیز در خوزستان پرداخت می شود.

مدیر حوزه مارون، زهره و خیر آباد عنوان کرد:  بومی گرایی نه تنها در بحث نیروها بلکه در امر تامین خدمات و کالا نیز پیگیری شده است و از همین رو حدود 83 درصد کالا و خدمات مورد نیاز ما از درون استان تامین شده است . تنها آن دسته از نیروهای متخصص و ماشین آلات تخصصی که در استان موجود نباشد را از استان های دیگر به کارگیری و تامین شده اند.
:
:
:
آخرین اخبار