تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰
کد خبر: ۱۳۵۳۰۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون سازمان آب و برق خوزستان:
با انتقال آب رودخانه علاء مخالفیم و تا حصول نتیجه پیگیری می‌کنیم
معاون مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان با اعلام مخالفت این سازمان نسبت به انتقال رودخانه علاء گفت: تا حصول نتیجه، از پیگیری موضوع انتقال آب این رودخانه دست بر نخواهیم داشت
معاون مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان با اعلام مخالفت این سازمان نسبت به انتقال رودخانه علاء گفت: تا حصول نتیجه، از پیگیری موضوع انتقال آب این رودخانه دست بر نخواهیم داشت.

هوشنگ حسونی‌زاده اظهار کرد: طبق بررسی‌های انجام‌شده، متوجه شدیم سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد اقدام به احداث پمپاژ در بالادست رودخانه علاء کرده است و ظرفیت سازه‌ای این پمپاژ در حال احداث، دو متر است.

وی افزود: پس از آگاهی سازمان آب و برق از این موضوع اعتراض خود را به ستاد مربوطه به وزارت نیرو اعلام کردیم و خواستار توقف این موضوع شدیم زیرا این برداشت آب در برنامه‌ریزی‌های رودخانه علاء قرار ندارد و اثرات منفی در مصارف پایین‌دست این رودخانه خواهد گذاشت.

حسونی‌زاده با اشاره به پیگیری‌های استاندار خوزستان در خصوص موضوع انتقال آب رودخانه علاء تصریح کرد: رودخانه علاء در نقطه‌ای با رودخانه مارون یکی می‌شود و تا تالاب شادگان ادامه دارد. پمپاژ آب در بالادست این رودخانه از طریق سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد اثرات سوئی نیز بر تالاب شادگان خواهد گذاشت. بنابراین ما نسبت به این موضوع مخالف و معترض هستیم.

وی خاطرنشان کرد: وزارت نیرو دستور بررسی این موضوع را داده است تا اگر احداث این پمپاژ، غیرمجاز باشد، متوقف شود اما اطمینان داشته باشید مجاز بودن یا غیرمجاز بودن احداث این پمپاژ برای ما تفاوتی ندارد و تا حصول نتیجه پیگیری‌های خود را ادامه می‌دهیم.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۵
0
2
جناب مهندس آب کارون سر از کرمان درآورد آقای جهانگیری هفته پیش تونل کوهرنگ 3 وبهشت آباد را به مردم اصفهان و کرمان قول داده ، شما در ارتباط با آنها چه کردید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۵
0
1
کارون رفت فکر کارون نیستید ؟
:
:
:
آخرین اخبار