تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۳
کد خبر: ۱۳۵۵۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر حوزه مارون زهره و خیرآباد موسسه جهاد نصر عنوان کرد:
طرح 550 هزار هکتاری فرصت مناسبی برای برون رفت شرکت فارسیت از بحران است
استاندار خوزستان گفت: برنامه‌ریزی‌هایی انجام‌شده است تا شهرداری‌های استان موظف شوند خریدهای خود را از شرکت فارسیت اهواز انجام دهند
استاندار خوزستان گفت: برنامه‌ریزی‌هایی انجام‌شده است تا شهرداری‌های استان موظف شوند خریدهای خود را از شرکت فارسیت اهواز انجام دهند، به شرطی که این کارخانه نیز کیفیت تولیدات خود را مانند تولیدات خارج از استان ارتقاء دهد زیرا این امکان در کارخانه فارسیت مهیا است.

غلامرضا شریعتی در جلسه ای در حاشیه بازدید از شرکت فارسیت اهواز که امروز 15 آبان ماه انجام شد، اظهار کرد: شرکت فارسیت در زمان خود یکی از شرکت‌های فعال در تولید محصولات مختلف بوده که حجم زیادی از خدماتی که شهرداری ارائه می‌کرد، توسط این شرکت تامین می‌شد.

وی افزود: این شرکت در گذشته محصولات مختلفی برای شرکت‌هایی که در حوزه بتن، سازه‌های پیش‌ساخته، سازه‌های بتنی، حوزه آبیاری زمین‌های کشاورزی و لوله‌های آزبستی فعالیت می‌کردند را تأمین می‌کرد و نقش مؤثری در این زمینه داشت.

شریعتی با اشاره به فعال بودن این کارخانه در گذشته تصریح کرد: حدود 600 نفر در این کارخانه مشغول به کار بودند و دارای راندمان بسیار بالای بود اما بعد از توقف تولید لوله‌ها و محصولات آزبستی به علت مسائل زیست‌محیطی، شرکت با مشکلات جدی مواجه و تولید آن با کمبود رو به رو شده است.

وی گفت: مدیریت وقت کارخانه در آن زمان انعطاف‌پذیری و چابکی لازم را نداشته تا بتواند سایر خطوط تولیدی کارخانه را به خوبی فعال کند و از ظرفیت آن‌ها برای تولیدات به‌روز و صادرات استفاده کند.

شریعتی ادامه داد: این مشکلات باعث شده‌اند تا کارخانه دچار زیان انباشته و با مشکلات فراوانی مواجه شود. طرح 550 هزار هکتاری که در استان اجرا شد، فرصت مناسبی بود تا این شرکت به جذب سرمایه زیادی از آن بپردازد و تولید خود را افزایش دهد اما متاسفانه نتوانستند از این ظرفیت استفاده کنند.

 وی افزود: دستگاه‌های متولی و مدیریتی استان می‌توانستند شرکت را برای توسعه و استفاده از ظرفیت‌های استان راهنمایی کنند که متأسفانه این اتفاق نیز در آن دوره برای شرکت رخ نداد و مؤسسه جهاد نصر از شرکت‌های دیگر خرید انجام داد و این شرکت نیز با مشکلات فراوانی مواجه شد.

شریعتی تصریح کرد: بحث لوله‌های پلی ‌اتیلن که اکنون جهاد نصر به آن‌ها  نیاز دارد نیز در جلسه‌ای با حضور معاونت اقتصادی و مسئولین سازمان صنعت باید پیگیری شود تا هر دو طرف موظف شوند و در حد خط تولید فارسیت از این کارخانه خریداری کنند تا شاید مقداری کشتی به گل نشسته فارسیت از گل خارج شود.

طرح 550 هزار هکتاری فرصت مناسبی برای برون رفت شرکت فارسیت از بحران است
استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: این اقدامات و پیگیری‌های انجام‌شده برای آن است تا شوکی به کارخانه وارد شود و حقوق عقب‌افتاده کارگران فارسیت که چند ماهی است که به آن‌ها پرداخت نشده، پرداخت شود.

همچنین کمک به پرداخت تسهیلات بانکی جهت برون رفع از وضع موجود و مشکلات این شرکت  از جمله دستوراتی بود که استاندار خوزستان در این جلسه  صادر کرد.
:
:
:
آخرین اخبار